ایالت های جمهوری خواه بیشتر قوانین فدرال را که از دانش آموزان تراجنسیتی محافظت می کند، به چالش می کشند

لیتل راک، آرک (AP) – هفت ایالت دیگر تحت رهبری جمهوری خواهان روز سه شنبه برای به چالش کشیدن مقررات جدید فدرال که به دنبال حمایت از حقوق دانش آموزان ترنسجندر در مدارس کشور است، شکایت کردند. شاکیان جمهوری خواه تلاش برای حمایت از دانش آموزان تراجنسیتی تحت قانون عنوان نهم 1972 را مغایر قانون اساسی می دانند.

شکایت های ارائه شده در دادگاه های فدرال در میسوری و اوکلاهاما، آخرین تلاش های جمهوری خواهان برای متوقف کردن مقررات جدید است که به دنبال شفاف سازی عنوان IX، یک قانون برجسته تبعیض جنسی در سال 1972 بود که در اصل برای رسیدگی به حقوق زنان تصویب شد و برای مدارس و کالج هایی که پول فدرال دریافت می کردند اعمال شد. قوانین بیان می کنند که عنوان IX تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسی را نیز ممنوع می کند.

آرکانزاس، آیووا، نبراسکا، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی به عنوان شاکی در دعوای میسوری پیوستند.

این موارد در حالی رخ می دهد که بسیاری از جمهوری خواهان به دنبال محدود کردن حقوق جوانان تراجنسیتی هستند، از جمله محدود کردن حمام ها یا ضمایرهایی که می توانند در مدرسه استفاده کنند. چنین ممنوعیت هایی که می تواند توسط مقررات فدرال جدید باطل شود. ایالت های جمهوری خواه شکایت می کنند که قوانین فدرال جدید فراتر از هدف عنوان نهم است و دولت بایدن صلاحیت اجرای آنها را ندارد.

تیم گریفین، دادستان کل آرکانزاس در یک کنفرانس خبری با اندرو بیلی، دادستان کل میسوری، گفت: «تفسیر دولت بایدن کاملاً با اساسنامه و روشی که برای دهه‌ها تفسیر شده است، مغایرت دارد.

مقررات فدرال برای تمام مدارسی که بودجه فدرال دریافت می کنند اعمال می شود. با آخرین پرونده ها، تعداد ایالت های جمهوری خواه که قوانین جدید را به چالش می کشند، به حداقل 21 رسیده است. مقامات در چندین ایالت، از جمله آرکانزاس، گفته اند که قصد ندارند از این مقررات پیروی کنند.

وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده گفت که در مورد دعاوی در حال انتظار اظهار نظری نمی کند.

یک ورزشکار دبیرستانی آرکانزاس به نام آملیا فورد نیز به پرونده میسوری پیوست و گفت که معتقد نیست زنان تراجنسیتی نباید اجازه داشته باشند در تیم های ورزشی زنان شرکت کنند.

قوانین جدید دولت بایدن به طور گسترده ای از تبعیض بر اساس جنسیت محافظت می کند، اما در مورد ورزشکاران تراجنسیتی راهنمایی نمی کند. اکثر ایالت هایی که این مقررات را به چالش می کشند، قوانینی دارند که تیم هایی را که ورزشکاران تراجنسیتی می توانند در آن بازی کنند، محدود می کند.

شکایت هایی نیز در دادگاه های فدرال در تگزاس، آلاباما، لوئیزیانا و کنتاکی ثبت شده است. چالش‌های متعدد به ایالت‌هایی که شکایت می‌کنند فرصت بیشتری می‌دهد که یکی از پرونده‌ها این قانون را در سطح ملی متوقف کند.

منبع