محاکمه پول خاموش تا کنون

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که به اتهامات جنایی محاکمه می شود – و در صورت محکومیت ممکن است به زندان محکوم شود. هیئت منصفه ای متشکل از 7 مرد و 5 زن این اتهام را که ترامپ در تراکنش مالی پشت پرداخت 130 هزار دلاری به ستاره فیلم های بزرگسالان استورمی دانیلز جعل کرده است، بررسی خواهد کرد. ترامپ 34 مورد جنایت مبنی بر جعل سوابق تجاری در بهار 2023 را رد کرد.

در اینجا آنچه باید در مورد این پرونده و آنچه امروز رخ داده است بدانید:

6 می: این چیزی است که امروز اتفاق افتاد

  • قاضی خوان مرچان ترامپ را به دلیل نقض یک دستور گاف با صحبت در مورد هیئت منصفه، یعنی در مورد سرعت نشستن هیئت منصفه، و اعتقاد وی که از «95 درصد دموکرات ها» تشکیل شده بود، تحقیر کرد. مرچن ترامپ را 1000 دلار جریمه کرد و مجموع جریمه ها را برای 10 تخلف جداگانه به 10000 دلار رساند و به ترامپ هشدار داد که برای هر تخلف بعدی با زندان مواجه خواهد شد.

  • دبورا تاراسوف، یک حسابدار سابق در سازمان ترامپ، شهادت داد که ترامپ شخصاً چک های بازپرداخت را به “تعیین کننده” خود امضا کرده است. مایکل کوهن، که پرداخت را به ستاره فیلم بزرگسالان انجام داد استورمی دنیلز که در قلب این پرونده قرار دارد. نشان دادن اینکه ترامپ آنها را امضا کرده است، ادعای دفاعی مبنی بر اینکه ترامپ از معاملات جدا شده است.

  • تاراسوف از طریق چک های متوالی به کوهن هدایت شد که او قطع کرد، سپس برای امضا به ترامپ فرستاده شد، برخی از آنها در زمانی که رئیس جمهور سابق در کاخ سفید بود. به نظر می‌رسد هدف این بود که به هیئت منصفه درک روشنی از رویه‌های معمولی که در شرکت وجود دارد، و اینکه چگونه پرداخت پول خاموش به دانیلز از رویه‌های عادی خارج شده و به نقطه غیرقانونی تبدیل شده است.

  • جفری مک کانی، کنترل کننده و معاون ارشد بازنشسته سازمان ترامپ، با تمرکز بر این استدلال که ترامپ کنترل کامل امور مالی شخصی و شرکتی خود را در اختیار دارد و اجازه داده است و از آن آگاه بوده است، توسط دادستان تحت فشار قرار گرفته است. هدف از پرداخت به دانیلز

  • وکیل ترامپ امیل بوو مک‌کانی را مجبور کرد تا اذعان کند که هرگز با ترامپ درباره بازپرداخت‌ها به کوهن صحبت نکرده است و هرگز به او دستور داده نشده بود که پرداخت‌ها را به روشی خاص یا نادرست ثبت کند.

  • بوو پیشنهاد کرد که هیچ جعلی وجود ندارد، تا حدی به دلیل روش محدودی برای ثبت پرداخت‌های سازمان ترامپ، با استفاده از منوی کشویی یک سیستم ضبط نرم‌افزار «قدیمی‌شده».

  • علاوه بر این، مک‌کانی اعتراف کرد که کوهن وکیل شخصی ترامپ است و گفت که او همیشه در طول بیش از 36 سال حضورش در شرکت، پرداخت‌هایی به وکلا را به‌عنوان «هزینه‌های قانونی» در دفتر ثبت می‌کرد.

  • ترامپ در حین خروج از دادگاه شکایت کرد که دادستان ها گفتند ارائه پرونده آنها حداقل دو هفته دیگر طول می کشد. او با تکرار ادعاهای نادرست قبلی، اصرار داشت که محاکمه صرفاً یک ترفند برای دور نگه داشتن نامزد احتمالی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه “از مسیر مبارزات انتخاباتی” بود.

وضعیت آزمایشی ترامپ با پول خاموش: ترامپ اعتراف به بی گناهی کرد؛ محاکمه در 15 آوریل 2024 آغاز شد.

پیش فرض

هزینه ها: 34 اتهام جنایت جعل سوابق تجاری.

ساکت-خلاصه پرونده پول: این پرونده شامل یک طرح پولی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 است. مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، 130 هزار دلار به استورمی دنیلز ستاره فیلم های بزرگسالان پرداخت تا داستان او در مورد داشتن رابطه خارج از ازدواج با رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کند. ترامپ وقوع این رابطه را رد کرده است. دادستان ها رئیس جمهور سابق را متهم می کنند که با طبقه بندی دروغین تراکنش انجام شده توسط سازمان ترامپ، به عنوان هزینه های قانونی، پرداخت غیرقانونی کوهن را برای پرداخت پول درازمدت بازپرداخت کرده است.

حکم قبل از انتخابات؟ احتمال دارد.

لحظات کلیدی در دادگاه تا کنون

منبع