تحلیل – ترامپ قول داد با “احساس ضد سفید” در ایالات متحده مبارزه کند. متحدان او نقشه ای دارند

توسط گرام اسلاتری و ناتان لین

واشنگتن (رویترز) – دونالد ترامپتعهد او برای مبارزه با آنچه که او آن را “احساس ضد سفید” در ایالات متحده می نامد، احتمالاً متحدانی را که به دنبال برچیدن برنامه های دولتی و شرکتی ایجاد شده برای مبارزه با نژادپرستی و تقویت تنوع در زندگی آمریکایی هستند، جسارت خواهد کرد.

برخی از حامیان برجسته رئیس جمهور سابق، اکنون نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری 2024، می گویند که سیاست های محافظت از رنگین پوستان در کلاس های درس، محل کار و موسسات خیریه باید برای حمایت از حقوق سفیدپوستان نیز تغییر کاربری دهد.

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد به تایم گفت: «فکر می‌کنم یک احساس قطعی ضد سفید در این کشور وجود دارد». صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم پرداختن به این موضوع خیلی سخت باشد. اما فکر می‌کنم قوانین در حال حاضر بسیار ناعادلانه هستند.

ترامپ در این مصاحبه نمونه هایی از تعصبات ضد سفیدپوستان و تجویز سیاست ها را مشخص نکرد.

اما وب سایت ستاد انتخاباتی ترامپ چندین طرح را ارائه می دهد و برخی از متحدان او توصیه های مفصلی را ارائه می کنند اگر ترامپ کاخ سفید را از دست دموکرات ها پس بگیرد. جو بایدن در انتخابات 5 نوامبر

یکی از پیشنهادات ترامپ دستور اجرایی بایدن را تغییر می‌دهد که سازمان‌های فدرال را ملزم می‌کند تا ارزیابی کنند که آیا جوامع محروم – از جمله رنگین پوستان، آمریکایی‌های LGBTQ و آمریکایی‌های روستایی – می‌توانند به برنامه‌هایشان دسترسی کافی داشته باشند یا خیر.

ترامپ در گردهمایی های مبارزات انتخاباتی خود متعهد شد که بودجه مدارسی را که تئوری نژادی انتقادی را آموزش می دهند، از بین ببرد، مفهومی آکادمیک – که به ندرت در مدارس دولتی تدریس می شود – که بر این فرض استوار است که تعصب نژادی در موسسات ایالات متحده ایجاد شده است.

یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی، لین پاتون، در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، به لورا لومر، فعال و روزنامه‌نگار محافظه‌کار گفت که انتظار دارد کاخ سفید دوم ترامپ، پول فدرال را به مدارس، شرکت‌ها یا مؤسسات خیریه‌ای که شیوه‌های استخدام تحت برنامه‌های تنوع، برابری و گنجاندن را تصویب می‌کنند، رد کند. ، که به طور گسترده با نام DEI شناخته می شود.

مدافعان حقوق به آنچه آنها به عنوان هرگونه تلاشی برای انکار جوامع رنگین پوست می دانند، حمله می کنند. آنها می گویند برنامه هایی که ترامپ می خواهد از بین ببرد، برای معکوس کردن چندین قرن نابرابری مستند وجود دارد.

تریشیا رز، مدیر مرکز مطالعات نژاد، گفت: “همیشه توانایی ایجاد چنین اضطراب و ناامیدی در میان بسیاری از سفیدپوستان وجود داشته است، هر زمان که تلاش برای یکسان کردن زمین بازی برای غیرسفیدپوستان به هر نحوی موفقیت آمیز باشد.” و قومیت در آمریکا در دانشگاه براون.

یکی از متحدان ترامپ، جین همیلتون، به رویترز گفت که بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری باید اطمینان حاصل کند که برنامه های شرکتی که به منظور افزایش تنوع در محیط کار هستند، خود تبعیض آمیز نیستند.

او گفت که این وزارتخانه می تواند اختیارات خود را تا حدی از بخش هفتم قانون حقوق مدنی 1964 بگیرد.

این قانون که در زمانی که سیاه‌پوستان آمریکایی به شدت برای حقوق مدنی کمپین می‌کردند، تصویب شد، تصمیم‌های استخدام یا پرداخت غرامت بر اساس «نژاد، رنگ، مذهب، جنس، یا منشأ ملی» را ممنوع می‌کند.

همیلتون که در زمان ترامپ در وزارت دادگستری خدمت می کرد، می گوید این قانون باید از سفیدپوستان نیز محافظت کند. به عنوان مثال، برنامه استخدامی که به منظور افزایش تعداد افراد رنگین پوست در محل کار است، نباید سایر متقاضیان را حذف کند.

چنین تمرکزی به طور چشمگیری از نقش تاریخی بخش حقوق مدنی در حفاظت از گروه های به حاشیه رانده شده فاصله می گیرد.

در سال‌های اخیر، تحقیقاتی را در ادارات پلیس به دلیل نژادپرستی ادعایی علیه سیاه‌پوستان آمریکایی انجام داده و از شرکت‌ها به دلیل تبعیض علیه مهاجران شکایت کرده است.

همیلتون که دیدگاه‌های خود را در سال 2018 بیان کرد، گفت: «برنامه‌ها و سیاست‌هایی که صرفاً به دلیل نژاد یا جنسیت یا هر چیزی از این قبیل، مزایا یا اشتغال را از آمریکایی‌ها سلب می‌کنند، ناقض اصل مرکزی است که کشور را متحد کرده است». کتاب سیاستی که توسط کنسرسیومی از اندیشکده های دوستدار ترامپ معروف به پروژه 2025 منتشر شده است.

یک طرح خط مشی برای دوره دوم ترامپ

در حالی که کمپین ترامپ از این پروژه فاصله گرفته است، کنسرسیوم یک طرح خط مشی برای دولت ترامپ بالقوه تهیه کرده است. بسیاری از متحدان رئیس جمهور سابق در این امر دخیل هستند.

در عمل، به نظر می رسد شکایات رسمی مبتنی بر نژاد در مورد تبعیض ضد سفیدپوستان در محل کار نادر است.

به عنوان مثال، تنها کسری از ادعاهای نژادپرستانه در کمیسیون فرصت های شغلی برابر، یک آژانس دولتی مستقل، توسط سفیدپوستان که اکثریت نیروی کار آمریکا را تشکیل می دهند، ثبت می شود.

با این حال، اکثریت رای دهندگان ترامپ معتقدند که سفیدپوستان آمریکایی با تبعیض روبرو هستند. حدود 53 درصد از رای دهندگان ترامپ که خود را معرفی می کنند، در پاسخ به نظرسنجی رویترز/ایپسوس در ماه مارس گفتند که معتقدند سفیدپوستان در ایالات متحده به دلیل رنگ پوستشان مورد تبعیض قرار می گیرند، در حالی که 14 درصد رای دهندگان خودشناس بایدن.

یکی از فصل های پروژه 2025 که توسط استفان مور، اقتصاددان محافظه کار و مشاور ترامپ نوشته شده، استدلال می کند که وزارت خزانه داری باید به دنبال اخراج کارمندانی باشد که با میل و میل در برنامه های تنوع، برابری و مشارکت شرکت می کنند.

این فصل برنامه‌هایی را که به‌عنوان شکلی از DEI در نظر می‌گیرد مشخص نمی‌کند، اما این اصطلاح اغلب تمایل به افزایش تنوع و راحت‌تر کردن رنگین‌پوستان را در محل کار نشان می‌دهد.

در پاسخ به سوالی درباره نظرات مجله تایم و اقداماتی که ترامپ برای مقابله با تعصبات ضد سفیدپوستان انجام خواهد داد، ستاد انتخاباتی وی در بیانیه ای گفت که سیاه پوستان و آمریکایی های اسپانیایی تبار بیشتر به مسائل مهاجرت، جنایت و کتاب جیبی علاقه مند هستند تا مسائل نژادی.

حدود 85 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی در نظرسنجی گالوپ در سال 2021 گفتند که از نحوه رفتار با سیاه‌پوستان در آمریکا ناراضی هستند.

پاتون، مشاور کمپین انتخاباتی می‌گوید: «رئیس‌جمهور ترامپ در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، همه آمریکایی‌ها را فارغ از نژاد و مذهب ارتقا خواهد داد.

ستاد انتخاباتی بایدن در پاسخ به سوالی درباره مصاحبه تایم گفت که سیاست های ترامپ زندگی را برای جوامع رنگین پوست سخت تر می کند.

کوین مونوز، سخنگوی کمپین انتخاباتی، گفت: «ترامپ روشن می‌کند که اگر در ماه نوامبر برنده شود، سوابق نژادپرستانه‌اش را به سیاست رسمی دولت تبدیل خواهد کرد و برنامه‌هایی را که فرصت‌های اقتصادی رنگی را به جوامع می‌دهند، تبدیل خواهد کرد.»

به گفته محققان حقوقی، در عمل، اجرای برخی از پیشنهادات رادیکال تر ممکن است دشوار – هرچند غیرممکن – باشد.

به عنوان مثال، در حالی که حمایت های قانون حقوق مدنی در مورد افراد سفیدپوست اعمال می شود، وزارت دادگستری اغلب فاقد صلاحیت شکایت از کارفرمایان خصوصی تحت عنوان هفتم است.

سوزان کارل، استاد دانشگاه امریکن، گفت، با این حال، چندین موقعیت وجود دارد که وزارت دادگستری می تواند در آن دخالت کند. او گفت که یک مثال می تواند شامل شرایطی باشد که یک شرکت با دولت قرارداد دارد.

پاتریس ویلوبی، معاون ارشد NAACP، گفت که سازمان حقوق مدنی برای سازماندهی تحریم شرکت‌های خاصی که با حملات علیه برنامه‌های سهام موافقت کرده‌اند، آماده خواهد بود.

او گفت: «در صورت لزوم، ما در استفاده از توان اقتصادی خود تردید نخواهیم کرد.

(گزارش توسط Gram Slattery در واشنگتن و Nathan Layne در Waukesha، Wisconsin؛ گزارش اضافی توسط Sarah N. Lynch در واشنگتن؛ ویرایش توسط Ross Colvin، Kat Stafford و Howard Goller)

منبع