ترامپ در یک مراسم اهداکننده خصوصی، دولت بایدن را به «گستاپو» تشبیه کرد.

پالم بیچ، فلوریدا – دونالد ترامپ مقایسه کرد رئیس جمهور جو بایدندولت به نیروی پلیس مخفی آلمان نازی در اظهاراتی در یک نشست خصوصی و درهای بسته در بعدازظهر شنبه.

اظهارات رئیس جمهور سابق در حالی مطرح شد که او در مورد مشکلات قانونی خود صحبت می کرد، به دادستان های پرونده ها حمله می کرد و از اتهامات اخیر در آریزونا علیه چندین دستیار ارشد سابق خود به همراه 11 انتخاب کننده به اصطلاح قلابی از انتخابات 2020 ابراز تاسف می کرد.

بر اساس صوتی ضیافت ناهار ارائه شده به NBC News، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند.»

ترامپ با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا دستکش‌ها باید در بیایند. او به شدت ناتوان است او مثل جهنم کج شده است. او کاندیدای منچوری است، او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می پذیرد. او یک کلاهبردار است.»

رئیس جمهور سابق افزود که اجازه نمی دهد مشکلات حقوقی او را بیش از حد اذیت کند.

“اگر بیش از حد اهمیت می دهید، تمایل به خفگی دارید. و به نوعی برایم مهم نیست. فقط می دانید، زندگی همان زندگی است.

با این حال، او اعتراف کرد که از زمانی که او را متهم کردند، شگفت زده شد.

زمانی که من متهم شدم، گفتم، مقدس —. من تازه متهم شدم من ترامپ گفت: من متهم شدم.

او همچنین جک اسمیت، بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را تحت تعقیب قرار می‌دهد، «اراذل شرور» و «جنون» خواند.

کمپین بایدن فوراً درخواستی برای اظهار نظر نکرد.

ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه Mar-a-Lago خود اظهارات خود را بیان کرد، در حالی که صدها کمک کننده در اینجا برای عقب نشینی بهاری کمیته ملی جمهوری خواه جمع شده اند.

رئیس جمهور سابق زمان محدودی برای کمپین تبلیغاتی داشته است زیرا باید چهار روز در هفته را برای محاکمه جنایی خود در دادگاهی در منهتن می گذراند که مربوط به پرداخت پول به یک ستاره فیلم بزرگسال در حوالی انتخابات 2016 بود.

در میان مهمانان برجسته در نشست آخر هفته تعدادی از نامزدهای بالقوه معاون رئیس جمهور، از جمله سناتور تیم اسکات کارولینای جنوبی، الیز استفانیک، نماینده نیویورک، داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی، جی دی ونس سناتور اوهایو، سناتور فلوریدا هستند. مارکو روبیوبایرون دونالدز، نماینده فلوریدا و فرماندار داکوتای جنوبی. کریستی نوم.

همانطور که ان بی سی نیوز گزارش داده است، ترامپ هنوز مراحل اولیه بررسی نامزدی خود را پشت سر نگذاشته است. مدعیان برتر هنوز پرسشنامه های دقیق یا سایر درخواست های اطلاعاتی برای کمک به نهایی کردن فهرست کوتاه دریافت نکرده اند.

در ضیافت ناهار، ترامپ همه این مهمانان را – به جز نوم که به گفته دو نفر از حاضران، زودتر از موعد آنجا را ترک کرد – همراه با تعدادی دیگر از مقامات منتخب، از جمله رئیس مجلس نمایندگان، مایک جانسون، R-La، روی صحنه آورد.

یکی از منابع جمهوری خواه که در ضیافت ناهار شرکت کرده بود به NBC News گفت: «در پایان آن، افراد زیادی روی صحنه بودند.

بر اساس این فایل صوتی، ترامپ از استفانیک به دلیل نقشش در به چالش کشیدن کلودین گی، رئیس سابق دانشگاه هاروارد، که پس از بررسی دقیق شهادت او در جلسه کنگره درباره یهودی ستیزی دانشگاه و پس از اتهام سرقت ادبی در کار آکادمیک خود، استعفا داد، تمجید کرد.

ترامپ گفت: «شما او را نابود کردید. او خیلی خوب عمل کرد، همه گفتند … او نامزد معاونت ریاست جمهوری خواهد شد.

رئیس جمهور سابق گفت ونس که در سال 2016 هنگام تبلیغ خاطرات “مرثیه تپه ای” خود یکی از منتقدان برجسته ترامپ بود، “بسیار باورنکردنی بود.” این سناتور قرار است در ماه جاری با ترامپ در اوهایو گردهمایی کمک مالی برگزار کند.

ترامپ درباره ونس گفت: «می‌دانی که او از حامیان من نبود. او جملاتی از این قبیل می گفت: «این پسر یک فاجعه کامل است!»

ترامپ گفت که اسکات که مبارزاتش برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از برگزاری انتخابات آیووا شکست خورده بود، «کار خوبی انجام داد». “اما او به عنوان یک جانشین باورنکردنی است.”

“و میدونی به من چی گفت؟ او گفت: “هرگز احساس راحتی نکردم که در مورد خودم صحبت کنم.” چیز خوبی در آن وجود دارد. هیچ وقت اذیتم نکرد که در مورد خودم حرف بزنم. من برعکس هستم.»

ترامپ همچنین روبیو و دونالدز، معاونان بالقوه وی را از فلوریدا، جایی که او نیز در آنجا اقامت دارد، تصدیق کرد. قانون اساسی انتخاب کنندگان را از رأی دادن به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور از ایالت های خود منع می کند.

ترامپ گفت که روبیو “یک مرد با استعداد” است و “کاملا” مورد توجه قرار گرفته است، “حتی اگر ما مشکل کوچکی داریم.” این یک مشکل جزئی فلوریدا با این بچه های فلوریدا است، من باید با شما صادق باشم – از جمله آن مرد همانجا، بایرون.

بورگم، یک کارآفرین سابق نرم افزاری که اولین رقبای برجسته ترامپ بود که از او حمایت کرد، برای ثروت شخصی خود غوغا کرد.

ترامپ گفت: «او مرد بسیار ثروتمندی است، او پول زیادی به دست آورده است. من همیشه می‌گفتم، آن پسر واقعاً تأثیرگذار است.»

ترامپ همچنین به نوم فریاد زد، اگرچه او به صحنه نرفت و فرماندار داکوتای جنوبی – که از زمانی که در کتابی که در آینده منتشر شد که به یک سگ خانواده شلیک کرد و او را کشت، مورد انتقاد قرار گرفت – گفت: “کسی که من عشق.

ترامپ افزود: «او با من بوده و یک حامی بوده و من مدت زیادی حامی او بوده ام.

ترامپ همچنین گفت که به هر کسی که در محل یک میلیون دلار کمک مالی می‌کند اجازه می‌دهد روی صحنه بیاید. دو نفر او را با این پیشنهاد پذیرفتند، از جمله یک زن که گفت: “دونالد جی. ترامپ شخصی است که خدا انتخاب کرده است.”

داشا برنز، ابیگیل بروکس و المپیا سونیر از پالم بیچ، فلوریدا گزارش می دهند. هنری جی. گومز از کلیولند، اوهایو؛ و آماندا ترکل از واشنگتن دی سی الک هرناندز و ننامدی اگوونوو در پالم بیچ هستند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع