یک زن استرالیایی توسط یک مقام مرزی ایالات متحده بازداشت شد و از او پرسید: “آیا اخیرا سقط جنین کرده اید؟”

سخنگوی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده به گاردین گفت که این سازمان “اتهامات مربوط به رفتار غیرحرفه ای” را جدی گرفته است.

گاردین استرالیا گزارش داد که مادولین گورلی در حال سفر از استرالیا به کانادا بود و قصد داشت در ازای اقامت رایگان در خانه و گربه بنشیند. گورلی یک وبلاگ مسافرتی دارد که در آن سفرهای گربه نشین خود را مستند می کند.

یک زن استرالیایی که از طریق ایالات متحده سفر می کرد توسط یک مقام مرزی ایالات متحده در مورد اینکه آیا اخیراً سقط جنین کرده است، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

مادولین گورلی قبلاً برای Business Insider به صورت آزاد کار کرده است. Gourley و گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

یک افسر مرزی ایالات متحده از گورلی پرسید که آیا اخیراً سقط جنین کرده است؟

  • یک وصله روی آستین یک افسر گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده دیده می شود که او از فناوری تشخیص چهره در غرفه خود در فرودگاه بین المللی میامی برای غربالگری مسافری که در 27 فوریه 2018 وارد ایالات متحده می شود در میامی، فلوریدا استفاده می کند.جو رادل/گتی ایماژ

    • مادولین گورلی در حال سفر به کانادا بود و قصد داشت در آنجا گربه بنشیند.

    • “من فرآیند فکری پشت آن را نمی دانم… فقط فکر کردم، “این موضوع چه ربطی به وضعیت من دارد؟”

      این زن 30 ساله به گاردین گفت که در طول توقفش در لس آنجلس در 30 ژوئن، زمانی که مقامات مرزی به دلیل سفر او به کانادا مشکوک شدند، با او مانند یک جنایتکار رفتار شد.

      گورلی به دلیل زیر پا گذاشتن شرایط برنامه به استرالیا اخراج شد. سخنگوی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده گفت که برنامه لغو روادید متقاضیان را از درگیر شدن در هر نوع شغل یا دریافت غرامت برای خدمات ارائه شده منع می کند. طبق این برنامه، خانه نشینی برای اقامت رایگان مشمول این قانون می شود.

      “CBP رویه‌های استانداردی برای رسیدگی به اتهامات سوء رفتار دارد. اگر تخلفات کارکنان را تأیید کنیم، اقدامات محکم و مناسب برای اصلاح وضعیت انجام خواهیم داد.”

      او به گاردین استرالیا گفت: «نمی‌دانم او فراموش کرده بود یا می‌خواست بفهمد که من دروغ می‌گویم یا چیز دیگری». گفتم نه و او دوباره به من نگاه کرد و گفت: اخیراً سقط جنین کرده ای؟

      پس از عکسبرداری، نوازش و بازجویی دو بار، از گورلی پرسیده شد که آیا باردار است یا خیر. هنگامی که او از یک اتاق بازداشت به اتاق دیگر نقل مکان کرد، یک مامور دوباره از او پرسید که آیا باردار است یا خیر. وقتی او گفت که نیست، از او پرسیدند که آیا سقط جنین کرده است یا خیر.

      گورلی به گاردین استرالیا گفت که توسط گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده با او مانند یک جنایتکار رفتار می شود.

    یک وصله روی آستین یک افسر گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده دیده می شود که او از فناوری تشخیص چهره در غرفه خود در فرودگاه بین المللی میامی برای غربالگری مسافری که در 27 فوریه 2018 وارد ایالات متحده می شود در میامی، فلوریدا استفاده می کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    گورلی برای برنامه لغو روادید از طریق ایالات متحده به کانادا پرواز می کرد. این برنامه به شهروندان کشورهای مختلف مانند استرالیا اجازه می دهد تا برای گردشگری یا تجاری برای اقامت 90 روزه یا کمتر بدون دریافت ویزا به ایالات متحده سفر کنند.