سفر بایدن به اسرائیل با مسائل امنیتی آغاز می شود زیرا مقامات آمریکایی از تهدید ایران نگران هستند

حالت “پریا”: چرا ممکن است برای بازگرداندن اعتبار عربستان سعودی بیش از گلف لازم باشد

اولین سفر: اگرچه بایدن از حامیان دیرینه اسرائیل است، اما این اولین سفر ریاست جمهوری او به خاورمیانه است. از زمان روی کار آمدن او در سال گذشته، او با اولویت های دیگری به ویژه روسیه و چین سر و کار داشته است.

  • نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل که ماه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفته است که این سیستم به طور بالقوه می‌تواند با همسایگان عرب به اشتراک گذاشته شود و این امکان را برای اسرائیل فراهم می‌کند که فناوری‌های دفاعی برتر خود را بفروشد.

    موشک‌های گنبد آهنین اسرائیل موشک‌های وارده را که از نوار غزه بر فراز فلسطین اشغالی شلیک شده بودند، در 21 آوریل 2022 رهگیری کردند.

    پرچم‌های ملی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در 12 ژوئیه 2022، پیش از سفر فردا جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به اسرائیل، در خیابانی در اورشلیم آویزان است.

    چرا مهم است

    اتحادهای جدید: بایدن می تواند نقشی کلیدی در میانجیگری آغاز روابط اسرائیل و عربستان سعودی داشته باشد.

  • بایدن همچنان به دنبال راه هایی برای گسترش همکاری های دفاعی در منطقه است.

    جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن گفت: «آنچه مهم است این است که ما تعهدی اساسی و محکم به امنیت کشور اسرائیل داریم. “این چیزی است که او قرار است به نمایش بگذارد.”

  • اورشلیم – رئیس جمهور جو بایدن اولین سفر ریاست جمهوری خود را به خاورمیانه آغاز خواهد کرد در اسرائیل – نزدیکترین متحد آمریکا در منطقه.

    بایدن با پرواز مستقیم از اسرائیل به عربستان سعودی در روز جمعه، امیدوار است که تمایل اسرائیل برای برقراری روابط دیپلماتیک با پادشاهی را که می تواند به کشورهای خاورمیانه در متحد شدن علیه ایران کمک کند، افزایش دهد. اسرائیل قبلا روابط خود را با امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و سودان رسمی کرده است.

    یک کارگر پرچم ملی اسرائیل و ایالات متحده را در 12 ژوئیه 2022 در اورشلیم و پیش از سفر فردا جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به اسرائیل آماده می کند.

    تاکید سفرش؟ امنیت.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن سفر خاورمیانه را در اسرائیل آغاز کرد، تمرکز اصلی بر امنیت



  • منبع

    یک کارگر پرچم ملی اسرائیل و ایالات متحده را در 12 ژوئیه 2022 در اورشلیم و پیش از سفر فردا جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به اسرائیل آماده می کند.

    آخرین

    • ایالات متحده مدتهاست که تعهدات بزرگی به اسرائیل داشته است. اما روابط بایدن با این کشور خاورمیانه به دلیل تلاش های او برای از سرگیری توافق سال 2015 با ایران که قرار بود فعالیت های هسته ای این کشور را محدود کند، تیره شده است.

      مایکل کوپلو از انجمن سیاست اسرائیل گفت که هدف سفر بایدن امنیت منطقه ای است و «به ویژه فهمیدن جایی که همه می توانند با یکدیگر برای مقابله با پهپادهای ایرانی و موشک های بالستیک ایران در سراسر منطقه همکاری کنند».

    • دنیس راس، مذاکره کننده خاورمیانه که برای دولت های دموکرات و جمهوری خواه کار می کرد، گفت: «کل ایده ایجاد یکپارچگی بیشتر از قابلیت های موجود در منطقه است. این به وضوح یکی از عناصر دستور کار رئیس جمهور خواهد بود.»

    پرچم‌های ملی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در 12 ژوئیه 2022، پیش از سفر فردا جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به اسرائیل، در خیابانی در اورشلیم آویزان است.

    پس از درگیری 11 روزه اسرائیل در سال گذشته با حماس، گروه اسلامی ستیزه جوی که غزه را کنترل می کند، واشنگتن از یک میلیارد دلار دیگر از بودجه ایالات متحده برای بازسازی گنبد آهنین حمایت کرد. کنگره با وجود شکایت دموکرات‌های مترقی مبنی بر استفاده از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای تشدید رنج فلسطینی‌ها و تثبیت اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل، این بودجه را تصویب کرد.

    موشک‌های گنبد آهنین اسرائیل موشک‌های وارده را که از نوار غزه بر فراز فلسطین اشغالی شلیک شده بودند، در 21 آوریل 2022 رهگیری کردند.

    چیزی که آنها می گویند

    • زمان سنجی: بایدن در حالی وارد می شود که اسرائیل در حال آماده شدن برای پنجمین انتخابات در سه سال گذشته پس از فروپاشی اخیر یک دولت ائتلافی است.

    • نشانه ای از “مصافیت از مجازات”؟: سفر بایدن به خاورمیانه حقوق بشر را در مقابل واقعیت ژئوپلیتیک قرار می دهد

      تحولات سیاسی: اسرائیل برای پنجمین انتخابات بی سابقه در سه سال پس از فروپاشی دولت پیش می رود

      چه چیزی را تماشا کنیم: بایدن و اسرائیلی‌ها به احتمال زیاد روی حوزه‌هایی که توافق می‌کنند، به ویژه همکاری‌های امنیتی، تمرکز می‌کنند و سعی می‌کنند از تحریک طرف‌ها در جایی که موافق نیستند، جلوگیری کنند.

    اتفاقی که قرار است بیفتد

    دینامیک پیچیده: بایدن به دنبال از سرگیری روابط با فلسطینی ها پس از سال ها بیگانگی در دولت ترامپ است.

  • ایالات متحده از خاورمیانه باثبات تر سود می برد، به ویژه در زمانی که در سایر نقاط جهان اتفاقات زیادی در حال وقوع است. بایدن امیدوار بود بر تهدید اقتصادی و نظامی فزاینده ناشی از چین که در حال تبدیل شدن به تهاجمی فزاینده در دریای چین جنوبی است، تمرکز کند. این اولویت سیاست خارجی حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین به اندازه کافی چالش برانگیز بود. اما بایدن همچنین باید نگران افزایش نفوذ چین و روسیه در خاورمیانه باشد، در صورتی که آمریکا کمتر مشارکت داشته باشد.

    میخواهی بیشتر بدانی؟ این چیزی است که شما از دست داده اید

    قرار است بایدن یک جلسه توجیهی از بنی گانتز دریافت کند. وزیر دفاع اسرائیل انتظار می رود که آنها در مورد “گنبد آهنین”، سیستم دفاع موشکی مورد حمایت ایالات متحده، و “پرتو آهن”، یک سیستم جدید مجهز به لیزر گفتگو کنند.