یک حسابدار شهادت می دهد که ترامپ ادعا می کند یک دهه زیان های مالیاتی هنگفتی داشته است

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید.





منبع

ترامپ در این پرونده متهم نیست و انتظار نمی رود شهادت دهد یا در دادگاه شرکت کند. رئیس سابق مالی شرکت شهادت داد که بدون اینکه ترامپ یا خانواده ترامپ بدانند، این طرح را به تنهایی انجام داده است. آلن وایسلبرگ که به عنوان بخشی از یک معامله ادعایی شهادت می‌دهد، گفت که شرکت نیز از آن سود برده است، زیرا مجبور نیست به اندازه حقوق به او بپردازد.

بندر شهادت داد که وایسلبرگ او را در این ترتیب تاریک نگه داشته است – و او فقط سال گذشته در مورد آن از دادستان ها مطلع شد.

Mazars USA LLP از آن زمان ترامپ را به عنوان مشتری کنار گذاشته است. در ماه فوریه، پس از اینکه دفتر جیمز گفت که این صورت‌ها مرتباً ارزش دارایی‌ها را تحریف می‌کردند، شرکت گفت که صورت‌های مالی سالانه‌ای که برای او تهیه کرده بود «دیگر نباید به آن اعتماد کرد».

این تبادل کوتاه به یک بحث عمومی نادر در مورد مالیات های ترامپ منجر شد – که جمهوری خواهان برای مخفی نگه داشتن آن مبارزه کرده اند – حتی اگر هیچ ارتباط آشکاری با پرونده در دست وجود نداشته باشد.

بندر شهادت داد که با تشدید نظارت بر سازمان ترامپ پس از انتخاب ترامپ در سال 2016، مسئولیت رفع هرگونه مشکل را بر عهده وایسلبرگ گذاشت و به او توصیه کرد که از یک رویه مشکوک دست بردارد: عادت دیرینه و صرفه جویی مالیاتی شرکت در پرداخت پاداش های اجرایی به عنوان درآمد آزاد.

بندر از دهه 1980 به اظهارنامه های مالیاتی و سایر امور مالی برای ترامپ، سازمان ترامپ و صدها نهاد ترامپ رسیدگی می کرد. او همچنین برای اعضای خانواده ترامپ و سایر مدیران شرکت، از جمله وایسلبرگ و پسر وایسلبرگ که مدیریت یک پیست یخ در سنترال پارک را مدیریت می کردند، مالیات تهیه کرد.

ترامپ هفته گذشته در پلتفرم Truth Social خود، بندر و مازارز را مقصر مشکلات شرکت دانست: «شرکت حسابداری پردرآمد باید به طور معمول این موارد را انتخاب می‌کرد – ما به آنها تکیه می‌کردیم. خیلی ناعادلانه!»

دادستان های منهتن در سال 2019 شرکت بندر را احضار کردند و به دنبال دسترسی به اظهارنامه های مالیاتی و اسناد مربوط به هشت سال ترامپ بودند و سرانجام پس از یک مبارزه قانونی طولانی که شامل دو سفر به دادگاه عالی ایالات متحده بود، آنها را دریافت کردند.

شهادت بندر در روزی پر از درام حقوقی مرتبط با ترامپ، از جمله دادگاه عالی ایالات متحده که راه را برای کنگره برای دریافت ۶ سال اظهارنامه مالیاتی برای ترامپ و برخی از مشاغل او باز کرد، انجام شد.

حسابدار گفت که او به وایسلبرگ گفت: “اگر چیزی شما را آزار می دهد، حتی اگر کوچکترین شانسی وجود داشته باشد، ما باید بالاترین استانداردها را تعیین کنیم تا شرکت باید به طور موثری تمیز باشد.”

ویسلبرگ که در ماه آگوست به دلیل فرار از پرداخت مالیات 1.7 میلیون دلاری در ازای پنج ماه حبس محکوم شد، شهادت داد که با در اختیار داشتن مالیات شرکت، موارد اضافی پرداخت شده توسط شرکت مانند آپارتمان های منهتن و خودروهای مرسدس بنز را از درآمد مشمول مالیات خود مخفی کرده است. کنترلر، جفری مک کانی، حقوق خود را با هزینه آن امتیازات کاهش دهد.

همچنین روز سه‌شنبه، قاضی دعوای کلاهبرداری مدنی لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک علیه ترامپ و شرکتش، تاریخ محاکمه را در اکتبر 2023 تعیین کرد. یک دادگاه استیناف فدرال استدلال های مربوط به تحقیقات اسناد مار-آ-لاگو FBI را شنید. و سناتور لیندزی گراهام، یکی از متحدان ترامپ، در برابر هیئت منصفه بزرگ جورجیا که مداخله ادعایی در انتخابات 2020 را بررسی می کرد، شهادت دادند.

بندر که برای شهادت در دادگاه تقلب مالیاتی جنایی شرکت در منهتن مصونیت اعطا شد، گفت: «در تمام این سال‌ها ضرر و زیان وجود دارد.

___

دونالد بندر، یکی از شرکای Mazars USA LLP که سال‌ها برای تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی شخصی ترامپ وقت صرف کرده است، گفت که زیان‌های گزارش‌شده ترامپ از سال 2009 تا 2018 شامل زیان عملیاتی خالص از برخی از کسب‌وکارهای متعددی است که او از طریق سازمان ترامپ در اختیار دارد.

اما ایمیل‌هایی که روز سه‌شنبه در دادگاه نشان داده شد نشان می‌دهد که مک‌کانی در اوایل سال ۲۰۱۳، با صفحات گسترده ضمیمه‌ای که در آن حقوق وایسلبرگ و کاهش هزینه‌های اضافی، از جمله شهریه‌های پرداخت شده توسط ترامپ برای تحصیل خصوصی نوه‌هایش، فهرست شده بود، تلاش کرده بود او را حلقه‌ای کند.

سازمان ترامپ، شرکت هلدینگ ساختمان‌ها، زمین‌های گلف و سایر دارایی‌های ترامپ، متهم است به برخی از مدیران ارشد کمک می‌کند از مالیات بر درآمد غرامتی که علاوه بر حقوق دریافت می‌کنند، از جمله آپارتمان‌های بدون اجاره و اتومبیل‌های لوکس اجتناب کنند. در صورت محکومیت، شرکت ممکن است بیش از یک میلیون دلار جریمه شود.

گواهی ضرر مالیاتی بندر همان چیزی بود که نیویورک تایمز در سال 2020 گزارش داد، زمانی که مجموعه ای از اظهارنامه های مالیاتی ترامپ را به دست آورد. روزنامه در آن زمان گزارش داد که بسیاری از سوابق منعکس کننده خسارات هنگفت و مالیات پرداختی اندک یا بدون پرداخت هستند.

بندر که شهادت می دهد روزانه ایمیل های متعددی از مدیران ترامپ دریافت می کند، گفت که به خاطر نمی آورد این پیام ها را دیده باشد. اگر این کار را می‌کرد، گفت: برای ادامه با مشتری صحبت جدی می‌کردیم.

یک دادستان به نام سوزان هافینگر، از بندر در مورد مالیات های ترامپ در مورد معاینه متقابل سؤال کرد و در یک نقطه کپی هایی از اسناد مالیاتی ترامپ را به او نشان داد که دفتر دادستان منطقه منهتن سه سال برای به دست آوردن آن ها مبارزه کرد و سپس به موضوعات دیگر رفت.

نیویورک (AP) – حسابدار قدیمی وی روز سه شنبه شهادت داد که دونالد ترامپ در اظهارنامه های مالیاتی خود به مدت یک دهه هر سال ضرر می کند، از جمله نزدیک به 700 میلیون دلار در سال 2009 و 200 میلیون دلار در سال 2010.

تایمز گزارش داد که ترامپ در 11 سال از 18 سالی که سوابق آن را بررسی کرد، هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرد و او در سال 2017، یعنی سالی که رئیس جمهور شد، تنها 750 دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرد. با استناد به سایر سوابق مالیاتی ترامپ، روزنامه تایمز قبلاً گزارش داده بود که در سال 1995 او 915.7 میلیون دلار خسارت دریافت کرد که می توانست از آن برای اجتناب از مالیات های آینده طبق قانون در آن زمان استفاده کند.