رهبر حزب جمهوریخواه مک کارتی از وزیر امنیت داخلی می خواهد که به دلیل مسائل مرزی استعفا دهد

اظهارات مک کارتی در حالی بیان می شود که او در تلاش برای جلب حمایت 218 جمهوری خواه است که باید در 3 ژانویه رای رئیس مجلس را به دست آورد.

یان سامز، سخنگوی کاخ سفید در یک نامه گفت: “مک کارتی به مرز رفت، یک شیرین کاری سیاسی بدون هیچ راه حلی ترتیب داد و تهدید کرد که در ماه آوریل، معاون مایورکاس را استیضاح خواهد کرد.” توییت.

او به معنای واقعی کلمه اخبار قدیمی را پاک می کند، به جای اینکه از عملکرد ضعیف میان دوره ای تاریخی House Rs درس بگیرد.

مک کارتی به طور خاص به خودکشی های اخیر ماموران گشت مرزی اشاره کرد. تصمیم دولت بایدن برای پایان دادن به سیاست “ماندن در مکزیک”، برنامه ای در دوره ترامپ که برای محدود کردن مهاجرت در مرز جنوبی طراحی شده بود. و تلاش های بایدن برای پایان دادن به عنوان 42، سیاست کووید دوران ترامپ که به مقامات اجازه می داد پناهجویان را از عبور از مرز محدود کنند.

مک کارتی هشدار داد که اگر مایورکاس استعفا ندهد، جمهوری خواهان مجلس از او و وزارتش برای تعیین اینکه آیا روند استیضاح را آغاز کنند، تحقیق خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید در توییتی اشاره کرد که مک کارتی به مرز سفر کرده و خواستار استعفای مایورکاس در ماه آوریل شد، اما نتیجه ای نداشت.

اقدامات او بزرگترین موج مهاجرت غیرقانونی در تاریخ ثبت شده را ایجاد کرده است. مک کارتی که در کنار هم جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بود، گفت: کشور ما ممکن است هرگز پس از کوتاهی وزیر مایورکاس از وظایف خود بهبود نیابد. به همین دلیل است که امروز از وزیر خارجه می‌خواهم استعفا دهد. او نمی تواند و نباید در آن موقعیت بماند.

بسیاری از محافظه‌کارانی که از حمایت خودداری می‌کنند، اصرار دارند که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، زمانی که شهرداران در سال آینده قدرت را به دست گرفتند، استیضاح کنند. اظهارات مک کارتی در روز سه شنبه به عنوان بخشی از تلاش های او برای حمایت از برخی از محافظه کاران سرکش تلقی شد.

کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با حضور در کنار جمهوری‌خواهان در ال پاسو، تگزاس، از آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، به دلیل ناتوانی در تامین امنیت مرزهای جنوبی، خواست استعفا دهد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

مک کارتی ادامه داد: اگر وزیر مایورکاس استعفا ندهد، جمهوری خواهان مجلس در مورد هر دستور، هر اقدام و هر شکست تحقیق خواهند کرد. [and] تعیین خواهد کرد که آیا می توانیم تحقیقات استیضاح را آغاز کنیم یا خیر.