هیئت منصفه گفت که ترامپ در دو سال 900 میلیون دلار ضرر کرده است

او پاسخ داد: مازارز “با مشتری گفتگوی بسیار جدی داشت.”

ویسلبرگ که به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی اعتراف کرده است، پیشتر در جریان محاکمه برای دادستان شهادت داد. او به هیئت منصفه گفت که امیدوار است به جای حداکثر 15 سال حبس، مجازاتی ملایم‌تر به مدت 100 روز در زندان صادر شود.

وکلای مدافع به دنبال این بودند که نشان دهند که بندر، که حدود 35 سال به عنوان حسابدار خارجی شرکت کار می کرد، نتوانست از شرکت ها در برابر تقلب مالیاتی وایسلبرگ محافظت کند. اما در طول بازجویی، هافینگر سعی کرد نشان دهد که ویسلبرگ حسابدار را نیز در تاریکی نگه داشته است، از جمله اینکه مدیر مالی یک آپارتمان بدون اجاره و همچنین اتومبیل های لوکس دریافت کرده است.

© 2022 بلومبرگ LP



منبع

بیشتر بخوانید: ترامپ گفت با آن مبارزه کنید زمانی که DA شرکت های خود را متهم به تقلب مالیاتی کرد

هافینگر از بندر پرسید که اگر آنها را در زمان آماده شدن می دید چه واکنشی نشان می داد.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

هافینگر از بندر پرسید که آیا اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را به صورت رایگان تهیه کرده است؟ حسابدار با تعجب تمسخر کرد و سرش را تکان داد. و گفت: نه.

بندر گفت: “من احتمالاً دچار حمله قلبی می شدم.” من بسیار نگران هستم که آنها درآمد خود را با این مقادیر کاهش دهند.

دادگاه برای تعطیلات شکرگزاری تعطیل است. بندر روز دوشنبه به شهادت خود ادامه می دهد.

هافینگر مجموعه‌ای از صفحه‌گسترده‌های نگهداری شده توسط شرکت‌های ترامپ را به بندر نشان داد که نشان می‌داد بیش از یک میلیون دلار پاداش سالانه از نهادهای مختلف تحت مالکیت ترامپ به مدیران اجرایی مانند وایسلبرگ پرداخت می‌شد و ادعا می‌کرد که آنها پیمانکاران مستقل هستند. بندر گفت اولین باری که این سوابق را دید زمانی بود که دادستان سال گذشته آنها را به او نشان داد.

او در حالی که دستانش را حدود سه فوت بالای سرش بلند کرد، گفت: «بازگشت بزرگی بود، بازگشتی واقعاً بزرگ، مثل این ارتفاع است».

بندر گفت: «درست به نظر می رسد.

و در سال 2009، آیا دونالد ترامپ تقریباً 700 میلیون دلار ضرر داشته است؟ او پرسید.

«اگر از این صفحه‌گسترده‌ها مطلع بودید یا در اختیارتان قرار می‌گرفت، چه می‌کردید؟» هافینگر پرسید.

(به روز رسانی با شهادت در پاراگراف یازدهم شروع می شود.)

پرونده مردم علیه سازمان ترامپ، 01473-2021، دادگاه عالی ایالت نیویورک (منهتن) است.

(بلومبرگ) — یک حسابدار که اظهارنامه مالیاتی برخی از مدیران سازمان ترامپ را مدیریت می کرد به هیئت منصفه گفت که دونالد ترامپ در مجموع حدود 900 میلیون دلار زیان عملیاتی طی دو سال را گزارش کرده است.

نیویورک تایمز قبلاً گزارش داده بود که ترامپ متحمل ضررهای تجاری شده است، اما شهادت بندر اولین تأیید عمومی از یک متخصص بود که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را دید یا در تهیه آن کمک کرد.

با ورود محاکمه به چهارمین هفته خود در دادگاه ایالتی در منهتن، سوزان هافینگر دادستان در جریان بازجویی متقابل از بندر پرسید که آیا او به یاد دارد که ترامپ در چند سال از ضرر و زیان خود گزارش داده باشد یا خیر.

دونالد بندر از Mazars USA LLP – که سال ها اظهارنامه های مالیاتی ترامپ را تهیه کرد و به آلن وایسلبرگ مدیر ارشد سابق سازمان ترامپ کمک کرد – اولین شاهد دفاعی در محاکمه تقلب مالیاتی دو شرکت رئیس جمهور سابق، ترامپ حقوق و دستمزد بود. Corp. and Trump Corp. ترامپ متهم نشد.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

بندر گفت: بله.

آیا به یاد دارید در سال 2010 که دونالد ترامپ تقریباً 200 میلیون دلار ضرر داشته است؟ او پرسید.

بندر اصرار کرد: «ما دقت لازم را انجام دادیم. من کورکورانه او را نمی پذیرفتم. گفت مناسب است. ما از او انتظار داشتیم که به توافق پایبند باشد و راستگو باشد.