یک اهداکننده ناشناس وارد سفارت ترکیه در آمریکا شد و 30 میلیون دلار برای کمک به آسیب دیدگان زلزله ویرانگر اهدا کرد.

امدادگران و غیرنظامیان در زیر آوار ساختمان های فروریخته در کوهرامانماراس ترکیه به دنبال بازماندگان می گردند.  زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در 7 فوریه 2023 جنوب شرق کشور را لرزاند.

روز شنبه، اداره ملی مدیریت بلایای پاکستان در توییتر گفت که دو محموله امدادی دیگر برای کمک رسانی به سمت «خواهر و برادران» ترکیه پرواز می کردند.

نیروهای امدادی یگیت چاکماک، بازمانده 8 ساله را در محل ساختمانی که 52 ساعت پس از وقوع زمین لرزه در 8 فوریه 2023 در هاتای ترکیه فرو ریخت، حمل می کنند.  زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر بامداد روز دوشنبه در نزدیکی شهر غازیانتپ ترکیه و پس از ظهر روز دوشنبه یک زمین لرزه دیگر به بزرگی 7.5 ریشتر را لرزاند.

نیروهای امدادی یگیت چاکماک، بازمانده 8 ساله را در محل ساختمانی که 52 ساعت پس از وقوع زمین لرزه در 8 فوریه 2023 در هاتای ترکیه فرو ریخت، حمل می کنند. زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر بامداد روز دوشنبه در نزدیکی شهر غازیانتپ ترکیه و پس از ظهر روز دوشنبه یک زمین لرزه دیگر به بزرگی 7.5 ریشتر را لرزاند.بوراک کارا/گتی ایماژ

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این زمین لرزه را “فاجعه قرن” خوانده است.

نخست وزیر پاکستان گفت که از این اقدام “عمیقا متاثر” شده است.

  • تلفات زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این هفته از مرز ۲۸ هزار نفر گذشت.

  • در یک توییت در روز شنبهشریف گفت که از این اقدام “عمیقا متاثر” شده است.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید





    منبع

    یک پاکستانی مقیم آمریکا به سفارت ترکیه رفت تا به طور ناشناس 30 میلیون دلار به زلزله زدگان کمک کند.

  • تلفات زمین لرزه 7.8 ریشتری آخر این هفته از 28000 نفر فراتر رفت و هزاران نفر دیگر همچنان ناپدید شده اند و تلاش های نجات ادامه دارد.

    به گزارش اینسایدر، از آنجایی که میلیون ها نفر به دلیل این فاجعه آواره شده اند، اهدای پول کارآمدترین راه برای حمایت از بازماندگان است و سازمان ها در حال ارائه کمک در منطقه هستند.

    او گفت: «اینها چنین اعمال باشکوه بشردوستانه ای است که بشریت را قادر می سازد بر شانس های به ظاهر غیرقابل عبور پیروز شود.

    خبرگزاری آنادولو، خبرگزاری دولتی ترکیه، گزارش داد که دولت پاکستان روز پنجشنبه کمیته ای را برای جمع آوری کمک های مالی و تامین تدارکات برای ترکیه و سوریه تشکیل داد.

    امدادگران و غیرنظامیان در زیر آوار ساختمان های فروریخته در کوهرامانماراس ترکیه به دنبال بازماندگان می گردند. زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در 7 فوریه 2023 جنوب شرق کشور را لرزاند.ADEM ALTAN/AFP از طریق گتی ایماژ

    • به گفته شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، یک پاکستانی مقیم آمریکا به سفارت ترکیه رفت تا به طور ناشناس 30 میلیون دلار به آسیب دیدگان زلزله مهیب و مرگباری که در اوایل این هفته ترکیه و سوریه را لرزاند، اهدا کند.