یکی از مسافران خطوط هوایی امریکن ایرلاینز می‌گوید که دختر 11 ساله‌اش در پروازی به کارولینای شمالی مجبور شده بود که چمدان‌اش را چک کند و 2 ماه بعد آن را پس نگرفته است.

به شوهر و دختر بث گیل گفته شد که چمدان کابین خود را در پروازی در اواسط ژوئن چک کنند.

  • گیل، همسرش و دو دخترش در ماه ژوئن یک تعطیلات دو هفته‌ای را در لاس وگاس گذراندند و قرار بود در 16 ژوئن از فینیکس به شارلوت، کارولینای شمالی با اتصال به رالی پرواز کنند.

    نه فرودگاه رالی و نه فرودگاه شارلوت فوراً به درخواست های Insider برای اظهار نظر، که خارج از ساعات کاری معمول انجام شده بود، پاسخ ندادند.

    خانواده گیل به جای اینکه تا زمان پرواز یکشنبه عصر منتظر بمانند، جمعه صبح زود با قطار به رالی رفتند. بلیط ها به 94.50 دلار رسید، تاییدیه رزرو که توسط Insider نشان می دهد. او همچنین حدود 85 دلار برای سفرهای Uber به ایستگاه‌های قطار و برگشت هزینه کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    به او گفته شد که پرواز بعدی در دسترس به رالی – در حدود 160 مایلی جاده از شارلوت – عصر یکشنبه بود. گیل به اینسایدر گفت که به خانواده پیشنهاد مسکن یا ماشین کرایه ای داده نشد زیرا هیچکدام در دسترس نبودند.

    نقشه ای که مکان های مربوطه را در کارولینای شمالی رالی و شارلوت نشان می دهد

    اما یک نکته وجود داشت: انتخاب سفر با قطار، به جای منتظر ماندن تا پرواز بعدی، به این معنی بود که او نمی توانست دو چمدان دستی را که تحویل داده شده بود، جمع کند.

    گیل گفت، پس از چند تاخیر به دلیل کمبود خدمه پرواز، سرانجام امریکن ایرلاینز پرواز شارلوت به رالی را در ساعت 1:30 بامداد جمعه لغو کرد، حدود دو ساعت و نیم پس از آن که قرار بود پرواز کند.

    آنها در عوض با قطار به خانه رفتند، اما مجبور شدند بدون چمدان خود را ترک کنند. کیف دخترش هنوز مفقود است.

    او گفت: “خدمات مشتری وجود نداشته است.” امریکن ایرلاینز به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    او گفت که فرودگاه شارلوت در هنگام ورود خانواده بهم ریخته بود، مسافرانی که برای گرفتن پرواز می دویدند و “مردم در همه جا هستند.”

    گیل گفت که او و خانواده‌اش روی لبه‌های پنجره با پتوهای ساحلی می‌خوابیدند و از کوله‌پشتی به عنوان بالش استفاده می‌کردند. به گفته گیل، شوهرش برای دریافت چمدان‌هایشان بر اساس توصیه‌های کارکنان، درخواست بار داد، اما وقتی به آنجا رسید به او گفتند که در آن زمان هیچ پرسنلی کار نمی‌کرد که بتواند هواپیما را تخلیه کند.

    خطوط هوایی و فرودگاه‌ها در تلاش هستند تا کارکنان خود را افزایش دهند تا تقاضای سفر در تابستان را برآورده کنند. اخراج‌ها، اعتصاب‌ها و استعفاها به این معناست که آن‌ها به اندازه معمول کارگران زیادی برای انجام کار ندارند، که منجر به تاخیر در پرواز، لغو، صف‌های طولانی در امنیت و گم شدن چمدان‌ها می‌شود.

    مسافران بین ترمینال های فرودگاه بین المللی شارلوت داگلاس در 15 مه 2020 در شارلوت، کارولینای شمالی راه می روند

    پس از لغو پرواز ارتباطی آنها، خانواده در فرودگاه شارلوت روی لبه های پنجره خوابیدند.

  • تعداد مسافران در شارلوت – یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان – به سطح قبل از همه گیری بازگشته است. در ژوئن، بیش از 4.3 میلیون مسافر به این فرودگاه رفتند و برگشتند که حدود 40000 نفر بیشتر از مدت مشابه در سال 2019 بود.

    او گفت، اما در اولین مرحله پرواز که با تاخیر انجام شد، خطوط هوایی امریکن به همسرش و دختر 11 ساله‌شان گفت که باید چمدان‌های دستی خود را چک کنند، زیرا جایی در کمدهای بالای سرشان وجود ندارد. گیل ادعا کرد که فضایی در کمدهای پشت هواپیما وجود دارد.

    بث گیل مسافر گفت: «ما عمداً چمدان‌های دستی بسته‌ایم، زیرا نمی‌خواستم نگران بارگیری و دریافت چمدان‌هایمان باشم».

    نقشه‌ای که مکان‌های شارلوت و رالی را نشان می‌دهد که از طریق جاده حدود 160 مایل از هم فاصله دارند.اسکرین شات/Google Maps

  • گیل گفت: «به ما گفته شد که تا ساعت 7 صبح نمی‌توانیم چمدان‌هایمان را از بار در شارلوت تحویل بگیریم. ما مجبور شدیم بدون چمدان دختر و شوهرم فرودگاه را ترک کنیم.»

    گیل گفت که American Airlines بعداً به او گفت که هر دو چمدان در فرودگاه رالی اسکن شده اند.

    یکی از مسافران خطوط هوایی امریکن به اینسایدر گفته است که دخترش هنوز چمدان دستی خود را دو ماه پس از آنکه مجبور شد در پروازی به کارولینای شمالی از آریزونا تحویل بگیرد، تحویل نداده است.

    او گفت که شوهرش چمدانش را پس گرفته اما دخترش که نام و شماره تلفن گیل روی آن نوشته شده بود، هنوز پس از گذشت دو ماه از پرواز او بازگردانده نشده است. او به اینسایدر گفت که او سه بار به فرودگاه رفته است و تلاش ناموفقی برای دریافت کمک کرده است، و اذعان داشت که فکر نمی‌کرد این کیف هرگز پیدا شود.

    گیل گفت که خانواده هیچ غرامتی بابت چمدان گم شده دریافت نکرده اند، اما خانواده هر کدام 83 دلار برای قسمت لغو شده پرواز خود دریافت کردند.

    بث گیل گفت، پس از لغو پرواز اتصال آنها، خانواده در فرودگاه شارلوت روی زمین خوابیدند.کریس گریتن/گتی ایماژ

    • او گفت که نتوانسته برای خانواده اش هتل پیدا کند و آنها به خوابیدن در فرودگاه متوسل شدند.

      گیل گفت: “شوهرم مثل این بود که “این مسخره است. آنها چمدان ما را گم خواهند کرد.” “او فقط یک احساس در مورد آن داشت.”

      گیل گفت که به شوهرش گفته شد که بازپس گیری چمدان خارج از فرودگاه محسوب می شود، به این معنی که او اجازه بازگشت به ترمینال برای پیوستن به خانواده اش را ندارد.