پوتین «هژمونی» آمریکا را به باد انتقاد می‌گیرد و پایان جهان «تک قطبی» را پیش‌بینی می‌کند

رهبر روسیه مدعی شد که «نخبگان جهانی‌گرای غربی» تلاش می‌کنند «تقصیر شکست‌های خود را به گردن روسیه و چین بیندازند» و افزود: «هرچقدر هم که ذینفعان الگوی جهانی جهانی تلاش می‌کنند به آن بچسبند، محکوم به شکست است. ”

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سخنانی در همان کنفرانس گفت که متحدان غربی در کنار ارسال تسلیحات به اوکراین، اطلاعات دقیق اطلاعاتی را نیز ارائه کرده و مربیانی را برای کمک به ارتش اوکراین در عملیات سیستم های تسلیحاتی مستقر کرده اند.

شویگو افزود که ادعاهای حمله شیمیایی احتمالی روسیه به همان اندازه “پوچ” است و گفت که مسکو ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را به طور کامل مطابق با معاهده بین المللی منع سلاح های شیمیایی منحل کرد.



منبع

پوتین گفت: «آنها برای حفظ هژمونی خود به درگیری نیاز دارند. به همین دلیل است که مردم اوکراین را به گوشت توپ تبدیل کرده اند. وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که ایالات متحده در تلاش است تا درگیری را به عقب بکشد، و دقیقاً به همان شیوه برای دامن زدن به درگیری‌ها در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین عمل می‌کند.

این سخنرانی نشان‌دهنده آخرین تلاش رهبر روسیه برای جلب حمایت در بحبوحه تحریم‌های کبود غرب بود که اقتصاد و منابع مالی روسیه را همراه با ساختارهای دولتی، مقامات ارشد و شرکت‌های تجاری برای اقدام مسکو در اوکراین هدف قرار داده بود.

او ادعاها مبنی بر استفاده احتمالی روسیه از سلاح های هسته ای یا شیمیایی در درگیری ها را رد کرد و آن را “دروغ مطلق” خواند.

شویگو گفت: از نظر نظامی، برای دستیابی به اهداف اعلام شده، نیازی به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست. ماموریت اصلی نیروهای اتمی روسیه ایجاد بازدارندگی در برابر حمله هسته ای است.

پوتین در یک کنفرانس امنیتی با حضور مقامات نظامی از آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، بار دیگر بر ادعای دیرینه خود مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین در واکنش به تبدیل واشنگتن این کشور به یک سنگر “ضد روسیه” تاکید کرد.

مسکو (AP) – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایالات متحده را به تلاش برای تشویق خصومت های گسترده در اوکراین به عنوان بخشی از آنچه او روز سه شنبه به عنوان تلاش های ادعایی واشنگتن برای حفظ هژمونی جهانی خود توصیف کرد، متهم کرد.

ماجراجویی آمریکا در تایوان فقط سفر یک سیاستمدار غیرمسئول نبود. پوتین گفت: این بخشی از یک استراتژی عمدی و آگاهانه ایالات متحده بود که هدف آن بی ثبات کردن اوضاع و ایجاد هرج و مرج در منطقه و کل جهان بود، نشان دادن آشکار بی احترامی به حاکمیت کشور دیگر و تعهدات بین المللی خود.

پوتین همچنین تشابهاتی را بین حمایت ایالات متحده از اوکراین و سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ترسیم کرد و متهم کرد که هر دو بخشی از تلاش ادعایی آمریکا برای دامن زدن به بی ثباتی جهانی است.

شویگو گفت: «سازمان‌های اطلاعاتی غربی نه تنها مختصات هدف را برای انجام حملات ارائه کرده‌اند، بلکه متخصصان غربی نیز بر ورود این داده‌ها به سیستم‌های تسلیحاتی نظارت کرده‌اند.

وی افزود: دوران نظم جهانی تک قطبی به پایان خود نزدیک شده است.