ران دیسانتیس با طناب بر فراز جستجوی مار-آ-لاگو راه می‌رود

واشنگتن پست گزارش داد که برخی از اسناد مربوط به تسلیحات هسته ای – از جمله حساس ترین موادی است که دولت فدرال در اختیار دارد.

به آنچه در اینجا گم شده بود توجه کنید: هرگونه دفاع از رفتار ترامپ. دیسانتیس اظهارات مشابهی را در یک گردهمایی روز یکشنبه برای کری لیک و بلیک مسترز، نامزدهای جمهوری خواه برای فرمانداری و سنا در آریزونا بیان کرد – از وزارت دادگستری انتقاد کرد و نمونه هایی از آنچه را که او به عنوان رفتار نادرست اف بی آی توصیف کرد، بیان کرد، در حالی که در مورد سوء رفتار رئیس جمهور سابق سکوت کرد. از اسناد طبقه بندی شده

– نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا، بالاترین رتبه جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، تهدیدی آشکار برای وزارت دادگستری صادر کرد و گفت که جمهوری خواهان قصد دارند “نظارت فوری” بر آژانس را انجام دهند. مک کارتی گفت: “دادستان کل گارلند، اسناد خود را حفظ کنید و تقویم خود را پاک کنید.”

– نماینده مارجوری تیلور گرین از جورجیا از کنگره خواست تا “اف بی آی” را کاهش دهد.

دیوید جولی، یکی از اعضای سابق جمهوری‌خواه کنگره از فلوریدا، گفت که “رقص” بین دیسانتیس و ترامپ در پشت صحنه هر دو اردوگاه را بی‌سر و صدا می‌کشاند.

گاهی اوقات، شیطنت پیش می آید.

3. از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاد کنید که امنیت ملی ایالات متحده را به خطر انداخته است. از او بخواهید تا حکم بازرسی را منتشر کند و توضیح دهد که ماموران ممکن است به دنبال چه چیزی بوده باشند و چرا او اسنادی را که به دنبال آن بودند برنگردانده است.

سناتور مایک راندز، RS.D.، در یک ظاهر افشاگرانه در برنامه NBC “Meet the Press” از وزارتخانه خواست تا اطلاعات بیشتری در مورد “توجیه این حمله” منتشر کند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که به طور گسترده به عنوان جدی ترین رقیب بالقوه ترامپ در رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان شناخته می شود، وارد شوید. دنیای سیاسی این روزها هر حرکت دسانتیس را زیر نظر دارد و بسیاری با نفس بند آمده منتظر واکنش او به جستجو بودند.

سیاستمداران جمهوری خواه در مورد چگونگی واکنش به جست و جوی FBI در هفته گذشته از مار-آ-لاگو گزینه های مختلفی داشتند. خلاصه، آنها عبارت بودند از:

اما جولی افزود، اگر ترامپ با دامن زدن به تنش‌های ضد دولتی بر سر مشکلات قانونی‌اش، عرشه‌ها را برای سومین نامزدی ریاست‌جمهوری آماده کند، «یکی از خطرناک‌ترین لحظاتی را ایجاد می‌کند که فکر می‌کنم کشور ما می‌تواند با آن مواجه شود».

راندز گفت: «در حال حاضر، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، ما ترجیح می‌دهیم روی سیاست‌هایی تمرکز کنیم که در حال حاضر به اقتصاد ما آسیب می‌زند.»

1. فوراً آن را به عنوان یک “شکار جادوگر” محکوم کنید و تهدید کنید که این دفتر را مورد تحقیق قرار می دهد یا حتی بودجه را کاهش می دهد، در حالی که خواستار استیضاح مریک گارلند، دادستان کل است.

این همان کاری است که چارلی دنت، یکی از اعضای سابق کنگره از پنسیلوانیا، به جمهوری‌خواهان هم‌پیمانش پیشنهاد کرد که باید انجام می‌دادند، زیرا اخباری مبنی بر اینکه ماموران فدرال خانه ترامپ را تفتیش کرده‌اند.

با گذشت هفته، این توصیه به طور فزاینده ای درست به نظر می رسید.

دفاع کردن یا دفاع نکردن؟

خبرگزاری ها، از جمله این یکی، گزارش دادند که اف بی آی به دنبال بازیابی اسناد بسیار محرمانه ای است که ترامپ یا یکی از دستیارانش از کاخ سفید گرفته و در باشگاه و اقامتگاه شخصی رئیس جمهور سابق در وست پالم بیچ فلوریدا مخفی کرده بودند.

– نماینده جیم جردن از اوهایو، یکی از متحدان کلیدی ترامپ، از گارلند و کریستوفر رای، مدیر منصوب شده توسط ترامپ در FBI خواست تا در مورد جست و جو در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان شهادت دهند.

– نماینده الیز استفانیک از نیویورک، جمهوری خواه رتبه سوم در مجلس، گفت که اف بی آی مرتکب “سوء استفاده از قدرت در بالاترین سطوح” شده است.

اما هرگز اتفاق نیفتاد.

معضل سیاسی به ویژه برای جمهوری‌خواهانی که آرزوی نامزدی برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 را دارند، حاد بود – که مستلزم یک اقدام جدی و شایسته برای والنداهای پرنده است.

4. قبل از اظهار نظر منتظر اطلاعات بیشتر باشید.

با این حال، در چند روز اخیر، زمانی که اطلاعات تازه‌ای در مورد اینکه چرا وزارت دادگستری ضروری تشخیص داده است تا وارد مار-آلاگو شود، منتشر شده است، اکثر جمهوری‌خواهان منتخب در موضعی مشابه دیسانتیس قرار گرفته‌اند: بریده‌برداری از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در حالی که از حمایت مستقیم ترامپ خودداری می کند، بیش از حد عمل کرده است.

2. بیانیه ای محتاطانه صادر کنید که در آن نسبت به این فرآیند اطمینان دارید و در عین حال نگرانی خود را در مورد پتانسیل بیش از حد وزارت دادگستری اعلام کنید. اگر حقایق بیشتری ظاهر شود که رفتار رئیس جمهور سابق را در یک نور منفی به تصویر می کشد، اندکی بگویید که می تواند شرم آور شود.

متحدان دیسانتیس “آماده برای رون” را تشکیل داده اند، یک PAC فوق العاده که از نامزدی بالقوه فرماندار فلوریدا حمایت می کند – حتی در حالی که او اصرار دارد که بر انتخاب مجدد خود در فلوریدا متمرکز است و هیچ ارتباطی با این تلاش ها ندارد. (اد رولینز، یک عامل قدیمی جمهوری خواه که رهبری سوپر PAC را بر عهده دارد، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.)

چیزی که دسانتیس در واقع گفت این توییت بود:

درمان خاموش

به گفته جولی، «هوشمندانه‌ترین کاری که ترامپ می‌تواند انجام دهد این است که همین الان اعلام کند».

دیسانتیس نوشت: «حمله به MAL تشدید دیگری در تسلیح سازی آژانس های فدرال علیه مخالفان سیاسی رژیم است، در حالی که افرادی مانند هانتر بایدن با دستکش های بچه گانه درمان می شوند. اکنون رژیم ۸۷ هزار مامور IRS دیگر را برای مقابله با دشمنان خود جذب می کند؟ جمهوری موز.”

در واقع، دیسانتیس از جستجوی سال 2020 توسط افسران مجری قانون از خانه ربکا جونز، متخصص سابق داده‌ها در ایالت فلوریدا دفاع می‌کرد که ادعا کرده بود دولت دیسانتیس اطلاعات مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا را دستکاری می‌کند.

اما او به سرعت به سمت زمینه های سیاسی مطلوب تر حرکت کرد.

این یک لحظه انفجاری بود – اولین آتش بازی واقعی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در سایه 2024.

دیسانتیس در ویدئوی ویرایش شده می گوید: “این یک حمله نیست” و افزود: “آنها طبق قوانین و قانون اساسی ایالات متحده روند معتبری را انجام می دادند.”

با این حال ساکت ماندن کاری نیست که بسیاری از جمهوری خواهان انجام دادند. بیایید به طور خلاصه آنچه را که اتفاق افتاد مرور کنیم:

ترامپ به طور دوره‌ای – با دقت – یادآور شده است که در رقابت‌های مقدماتی فرضی ۲۰۲۴ همچنان محبوب‌ترین جمهوری‌خواه باقی می‌ماند و دیسانتیس در رتبه دوم قرار دارد. اما این دو هنوز به طور جدی با هم جدا نشده اند.

دنت که پس از تبدیل شدن به یکی از منتقدان قابل اعتمادتر از رفتار ترامپ به عنوان رئیس جمهور در سال 2018 بازنشسته شد، گفت: «در چنین زمانی، توصیه من به اعضای جمهوری خواه این است که خویشتنداری نشان دهند و در نظرات عمومی خود محتاط باشند. .

برخی ممکن است بگویند مسیر عملی سیاسی برای جمهوریخواهان این است که گزینه چهارم را از منوی بالا انتخاب کنند: چیزی نگو.

رقص DeSantis

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

با این حال، دیسانتیس از کمک‌کنندگان مالی ترامپ نیز محبت کرده و گهگاه از مدیریت رئیس‌جمهور سابق با همه‌گیری انتقاد می‌کند. متحدان ترامپ با احتیاط به مانورهای او نگاه کرده اند، در حالی که دیسانتیس را در مقابل خبرنگاران به عنوان یک استعداد سیاسی بیش از حد ارزیابی می کنند.

او گفت که این می تواند «لحظه کاتالیزوری باشد که همه را از میدان جمهوری خواهان بیرون می کشد» و رقبای احتمالی مانند دیسانتیس را مجبور می کند یا با تهاجمی تر از ترامپ دفاع کنند یا از مشکلات حقوقی رئیس جمهور سابق فاصله بگیرند.

– رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، مقاله ای نظری برای فاکس نیوز نوشت که این جست و جو را “بخشی از یک الگوی سوء استفاده بوروکراتیک علیه ترامپ” توصیف کرد.

در عوض، آنها مانند مبارزان قفسی که قبل از مسابقه روی رینگ می چرخند، دور یکدیگر می چرخند.

در اقدامی هوشمندانه اما غیرصادقانه از دزدی آنلاین، شخصی دو ویدیوی جداگانه را به هم متصل کرد تا به نظر برسد که DeSantis از FBI دفاع کرده است. این ویدئوی دستکاری شده که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی منتشر شد، ظاهراً نشان می دهد که دیسانتیس با شان هانیتی درگیر شده است و مجری فاکس نیوز از کلمه “حمله” برای توصیف اقدامات FBI استفاده کرده است.

– سناتور میچ مک کانل، جمهوری خواه ارشد سنا، در سفری که برای بازدید از جوامع سیل زده در زادگاهش کنتاکی داشت، از اظهار نظر درباره جست و جو خودداری کرد.

دنت افزود: «در مورد ترامپ، همیشه داستان چیزهای بیشتری وجود دارد – و معمولاً خیلی خوب نیست.»

هانیتی، برای اولین بار، این ویدئو را “اخبار جعلی” نامید و از توییتر خواست آن را حذف کند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید