کیم جونگ اون پس از 36 روز دور از کانون توجه ناگهانی دوباره ظاهر شد و به کره شمالی دستور داد برای جنگ آماده شود.

اما بر اساس گزارش ها، رهبر کره شمالی روز دوشنبه در نشستی با مقامات نظامی شرکت کرد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    رویترز گزارش داد که کیم روز دوشنبه هنگام ریاست جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران عکس گرفته شد.

    رویترز در آن زمان گزارش داد که کیم قبل از ظهور مجدد در روز دوشنبه، آخرین بار در جلسه دیگری در دولت در 2 ژانویه دیده شد، جایی که اعلام شد یک مقام ارشد نظامی، پاک جونگ چون، برکنار و جایگزین شده است.

    رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در 6 فوریه 2023 یک نشست نظامی در پیونگ یانگ، کره شمالی را ریاست می کند.خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) از طریق رویترز

    • کیم جونگ اون به مدت 36 روز در انظار عمومی دیده نشده بود و همین امر به گمانه زنی ها در مورد سلامتی او دامن زد.

    • ناپدید شدن او سوالاتی را در مورد سلامتی او از چندین خبرگزاری ایجاد کرد. طولانی ترین فاصله زمانی کیم جونگ اون از کانون توجهات در سال 2014 بود، زمانی که او به مدت 40 روز دیده نشد.

      رویترز گزارش داد، کره جنوبی گفته است که افزایش فعالیت های نظامی در پیونگ یانگ را زیر نظر دارد.

      کره هرالد به نقل از خبرگزاری مرکزی رسمی کره گزارش داد، در دیدار روز دوشنبه، کیم و مقامات نظامی وی “در مورد وظایف عمده نظامی و سیاسی سال 2023 و مسائل بلندمدت مربوط به جهت گیری برای ساخت ارتش به طور عمیق بحث کردند.” KCNA).

      این نشست در حالی برگزار می شود که پیونگ یانگ خود را برای جشن گرفتن هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش خلق کره در روز چهارشنبه آماده می کند که احتمالاً با رژه نظامی جشن گرفته خواهد شد. NK News گزارش داد که انتظار می رود کیم در آنجا باشد.

      پس از آن که پیونگ یانگ مانورهای نظامی مشترک برنامه ریزی شده بین رقیب خود، کره جنوبی، و ایالات متحده در این منطقه را محکوم کرد، تنش ها در اطراف شبه جزیره کره افزایش یافته است.

      حضور او برای اولین بار پس از بیش از یک ماه به دلایلی که علنی نشده است دوباره در معرض دید عموم قرار گرفت.

      گزارش ها حاکی است که وی با افزایش تنش ها در اطراف شبه جزیره کره، درباره استراتژی های جنگ بحث می کرد.

    بر اساس گزارش های متعدد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از 36 روز دور از مرکز توجه ناگهانی دوباره ظاهر شد و به کشورش دستور داد برای جنگ آماده شود.

    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: گسترش رزمایش‌های نظامی که هفته گذشته توسط آمریکا اعلام شد، تهدیدی برای تبدیل شبه جزیره به یک “زرادخانه جنگی بزرگ و یک منطقه جنگی حساس‌تر” است.

    در این بیانیه آمده است که پیونگ یانگ آماده است تا با «غیب‌انگیزترین نیروی هسته‌ای» مقابله کند.

    کیم جونگ اون