کاهش تورم، مشاغل بی سابقه، عدم اطمینان طولانی مدت

برایان گاردنر، استراتژیست واشنگتن برای شرکت سرمایه گذاری استیفل، گفت: بایدن در سخنرانی خود “باید کمی سوزن را نخ بزند.” با وجود اشتغال مثبت و سایر روندها، پس از سالی که در آن قیمت‌ها با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال گذشته افزایش یافت و افزایش شدید نرخ‌های فدرال رزرو باعث شد وام مسکن و سایر اعتبارات از بین برود، «مردم همچنان مضطرب هستند و نمی‌توان نسبت به آن ناشنوا بود». قابل دسترس برای برخی خانواده ها

در مجموع، آمارهای اقتصادی در ماه‌های اخیر به نفع رئیس‌جمهور تغییر کرده است، به‌ویژه پس از آنکه تورم تابستان گذشته به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید و گزارش‌های دولت نشان داد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است به سمت رکود پیش رود.

اما مسائل اقتصادی مبرمی وجود دارد، به ویژه نیاز به برداشتن محدودیت قانونی بدهی که در نهایت می تواند باعث شود دولت ایالات متحده پرداخت قبوض خود را متوقف کند.

گرافیک: حفره شغلی پیش روی بایدن و فدرال رزرو – https://www.reuters.com/graphics/USA-ECONOMY/JOBS/jbyprzlrqpe/chart.png

(گزارش توسط هوارد اشنایدر؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و شری ناواراتنام)



منبع

ممکن است شرکت‌های فناوری پیشرفته کارمندان خود را اخراج کنند، اما سایر کسب‌وکارها به دلیل تقاضای پررونق در رستوران‌ها و سایر خدمات، این کسادی را افزایش داده‌اند.

بنزین و تورم کاهش می یابد

واشنگتن (رویترز) – جو بایدن امشب در زمانی که بیکاری کم سابقه، افزایش دستمزدها و کاهش ترس از رکود اقتصادی با ملت صحبت می کند – حقایقی که رئیس جمهور ایالات متحده احتمالاً در بوق و کرنا می کند تا نشانه ای از کارآمد بودن برنامه های اقتصادی او در پی بحران اقتصادی باشد. پاندمی کووید 19.

دستاوردها در بین صنایع و گروه های جمعیتی پخش شده است.

در همین حال، پیشرفت تورم تاکنون بدون هیچ ضربه ای به رشد شغل یا نرخ بیکاری رسیده است.

اقتصاددانان و نظرسنجی‌ها گزارش می‌دهند که روحیه کلی هنوز متفاوت است و میزان محبوبیت بایدن در حدود 40 درصد است. جان لیر، اقتصاددان ارشد Morning Consult، گفت: مصرف کنندگان “اعلام اخراج را با تعداد مشاغل بی سابقه، تورمی که رو به افزایش است اما قیمت ها همچنان بالاست، تطبیق می دهند. این سیاه و سفید نیست.”

پیام بایدن سه‌شنبه شب، با این حال، بر آنچه دولت به‌عنوان پیشرفتی که ادامه دارد و این احساس که تأثیر اقتصادی این همه‌گیری کاهش یافته است، متمرکز خواهد شد.

شاخص قیمت مصرف کننده از نرخ سالانه نزدیک به 9 درصد در ژوئن به کمتر از 6.5 درصد در دسامبر کاهش یافت.

بایدن سخنرانی سالانه وضعیت اتحادیه را در جلسه مشترک کنگره سه شنبه شب ایراد خواهد کرد که دومین سخنرانی او به عنوان رئیس جمهور و اولین سخنرانی از زمانی است که حزب جمهوری خواه پس از انتخابات میان دوره ای نوامبر، مجلس نمایندگان را با اندکی کنترل کرد.

گرافیک: بیکاری بر اساس نژاد و قومیت- https://www.reuters.com/graphics/USA-FED/JOBS/gdvzqqznapw/chart.png

گرافیک: تورم کاهش می یابد- https://www.reuters.com/graphics/USA-BIDEN/INFLATION/znvnbklyzvl/chart.png

اقتصاد به طور متوسط ​​در دو سال اول ریاست جمهوری بایدن ماهانه نیم میلیون شغل ایجاد کرد که تقریباً سه برابر سرعت قبل از بحران بهداشتی بود – و تنها در سال 2022 4.8 میلیون شغل. 571,000 نفر اضافه شده در ژانویه نشان دهنده قدرت غیرمنتظره مداوم بود و اقتصاد را ظرف چند ماه پس از بازگشت احتمالی سطح اشتغال به روند قبل از کووید، قرار داد.

نرخ بیکاری برای سیاهپوستان و اسپانیایی‌ها نزدیک به پایین‌ترین سطحی است که پیش از این همه‌گیری به اقتصاد ایالات متحده در مارس 2020 ضربه بزند.

مقامات فدرال رزرو سطوح فعلی رشد شغل و دستمزد را ناپایدار می دانند. اگر تورم به کاهش خود ادامه ندهد، آنها متعهد شده‌اند که نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است برای پیروزی در آن مبارزه خاص افزایش دهند – حتی به قیمت افزایش بیکاری.

چیزی که هنوز مشخص نیست، و آنچه می تواند چشم انداز نهایی بایدن و حزب دموکرات او را در سال 2024 شکل دهد، این است که آیا تورم به طور پیوسته به کاهش ادامه می دهد یا خیر، و اگر نه، فدرال رزرو چه کاری را برای آن انتخاب می کند.

پس از شروع ضعیف سال 2022، اقتصاد ایالات متحده در نهایت بیش از 2 درصد برای سال پس از نیمه دوم قوی تر از حد انتظار رشد کرد و شرکت هایی مانند گلدمن ساکس را بر آن داشت تا ریسک رکود را کاهش دهند.

برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی روز دوشنبه گفت: «به طور متوسط، خانوارهای آمریکایی در وضعیت بهتری نسبت به قبل از شیوع بیماری همه گیر هستند. ما امروز خود را در اقتصادی می یابیم که در آن تاب آوری واقعی داریم.»

نوشته هاوارد اشنایدر و آندره آ شلال

بازار کار قوی

تولید ناخالص داخلی و مشاغل افزایش می یابد

و در پس زمینه در حال جوشیدن است: یک مبارزه هنوز حل نشده فدرال رزرو برای کنترل تورم که ممکن است بزرگترین خطر بزرگ برای اقتصاد بایدن باشد و کاخ سفید نفوذ کمی بر آن دارد.

قیمت بنزین که در تابستان به 5 دلار در هر گالن رسید، این هفته زیر 3.50 دلار بود. اعتماد مصرف کننده و چشم انداز تورم خانوارها بهبود یافته است.