بدون کلمات اختصاری و ترفندهایی برای غلبه بر لکنت

در عوض، بایدن به حافظه خود و پیش نویسی که در مقابلش بود تکیه کرد.

وقتی بایدن با پسر جوانی به نام برایدن هرینگتون در یک طناب در مسیر مبارزات انتخاباتی 2020 ملاقات کرد، به بایدن گفته شد که این پسر لکنت دارد و بلافاصله او را در پشت صحنه برای گفتگو دعوت کرد. بایدن توصیه کرد که برایدن کتابی از یکی از شاعران ایرلندی مورد علاقه خود، ویلیام باتلر ییتس را بخواند تا به او کمک کند تا گفتار را مانند یک شعر تصور کند. او همچنین یادداشت هایی را که برای سخنرانی آن روز استفاده کرده بود به او نشان داد.

به گفته چندین مقام فعلی و سابق، ردی دستیار است که وظیفه دارد پیش نویس های اولیه را بنویسد، افکار همه را روی کاغذ بیاورد و سپس یک پیش نویس نهایی روشن بنویسد که همه را در اتاق راضی کند – به گفته چندین نفر از سابقش، کار آسانی نیست. همکاران ردی 44 ساله در دوران معاونت ریاست جمهوری بایدن استخدام شد. او پیش از پیوستن مجدد به کمپین بایدن 2020، برای آدام سیلور، کمیسر NBA کار کرد. ردی اولین آمریکایی آسیایی است که به عنوان مدیر سخنرانی کاخ سفید خدمت می کند.

مانند بسیاری از سنت‌های کاخ سفید، سخنرانی وضعیت اتحادیه شخصیت مرد سخنرانی را به خود می‌گیرد. پس مقدمات را انجام دهید.

اما به گفته چندین مقام کاخ سفید، دونیلون، رید و ردی – همراه با بایدن – موتورهای اولیه این فرآیند هستند. طرح های اولیه از حدود نوامبر شروع شد. (به شیوه واقعی بایدن، هر چهار نفر از اظهار نظر خودداری کردند.)

اکثر روسای جمهور مدرن در مورد سخنرانی های مهم خود یادداشت می کنند. پرزیدنت رونالد ریگان برای تقسیم سخنرانی های خود به بخش های 30 ثانیه ای “نشان های هش” ایجاد کرد. پرزیدنت جورج دبلیو بوش، که به عنوان یک سخنران عمومی قوی شناخته نمی شد، با یادداشت های کوچک و کلماتی که زیر آنها خط کشیده بود، تمرین کرد. پرزیدنت باراک اوباما با نویسندگانی کار کرد – از جمله نویسندگانی که با نام مستعار “همینگوی” نامگذاری کرده بود – و سپس کل سخنرانی را با دست خود بازنویسی کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که همه سخنرانی های خود را نوشته است (او نه) و سپس ویرایش ها را با شارپی خط نوشته است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

جف نوسبام، سخنران پیشین بایدن در کاخ سفید، گفت: «این مردی است که در طول یک حرفه طولانی، هم در ارزش‌هایی که برای کار به ارمغان می‌آورد و هم در شیوه بیان این ارزش‌ها، به طرز قابل توجهی ثابت بوده است. وقتی برای جو بایدن می نویسید، نوازنده گروهی هستید که 20 آلبوم منتشر کرده است.

دونیلون 64 ساله اغلب به عنوان دستیار شناخته می شود که بهترین درک را از صدای بایدن و علاقه رئیس جمهور به بازگشت مداوم به ریشه های فروتن خود دارد. این دونیلون بود که به شکل گیری پیام کمپین انتخاباتی بایدن در سال 2020 کمک کرد – مبارزه برای روح ملت. دیوید اکسلرود، استراتژیست ارشد باراک اوباما، زمانی که بایدن دونیلون را به سمت مشاور ارشد ارتقا داد، استعداد دونیلون را ستود و او را «حافظ روایت» خواند.

واشنگتن – در حالی که رئیس جمهور جو بایدن برای ایراد یکی از بزرگترین سخنرانی های دوران ریاست جمهوری خود آماده می شد، با گروه نزدیکی از دستیاران در کاخ سفید دیدار کرد و پیش نویس ها را با صدای بلند از بالا تا پایین خواند. او در کمپ دیوید در مقابل تله پرومپترها تمرین کرد و مطمئن شد که زبان قابل ارتباط و واضح است.

دو نفر از آشنایان به جدول زمانی گفتند بایدن در حالی که آماده ایراد سخنرانی خود در ماه مارس گذشته بود، پیش نویس نهایی سخنرانی را تا اندکی قبل از ایراد سخنان می خواند. آن افراد گفتند که یادداشت های کوتاه پایانی او به تله پرومترهای او منتقل نشد.

© 2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

ایده‌های اصلی این سخنرانی با موضوعاتی که بایدن در طول دوران حرفه‌ای خود از آن حمایت کرده است صادق باشد: کار با هم، دفاع از رهبری آمریکا در جهان، و بالا بردن طبقه‌های کارگر و متوسط ​​- ادامه «پایین به بالا، وسط بیرون». فلسفه‌ای که او در نیم قرن گذشته‌اش در سیاست تجلیل کرده است.

اما، نوسبام افزود، دلیلی پشت این ثبات وجود دارد، که به گفته او در فهرست پیروزی‌های قانون‌گذاری رئیس‌جمهور پیشتاز بوده است: «جو بایدن باید هزار بار همان حرف را بزند تا دنیا به او برسد».

بایدن به عنوان رئیس جمهور، اغلب لکنت خود را بخشی از گذشته دردناکی توصیف می کند که به آن باز نخواهد گشت. نمی تواند شما را تعریف کند. شما را تعریف نخواهد کرد. او در یک رویداد مبارزات انتخاباتی ماه نوامبر در کالیفرنیا پس از اینکه دید فردی در میان تماشاگران تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود، گفت: “ممنون که لکنت دارید.”

برایدن 15 ساله در مصاحبه ای گفت: «بعد از هر دو خط یا کلمه، او یک خط مستقیم به پایین می کشید، یک فضای خالی بین کلمات، و این نشان می داد که او باید نفس بکشد. او اضافه کرد که وقتی برای اولین بار با هم ملاقات کردند، بایدن “در چشمان من نگاه کرد و گفت: “اوه، مرد، عیب های تو هدیه توست.”

اگر خطی به نظر بایدن شبیه چیزی نباشد که او می‌گوید، او صراحتاً این را می‌گوید و سپس درباره چگونگی ادامه آن فکر می‌کند. یکی از سخنرانان سابق گفت این مرحله تمرینی است برای تلاش برای به تصویر کشیدن افکار غیرمجاز بایدن و قرار دادن آنها در صفحه.

رید، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، به راهنمایی موارد مرتبط با سیاست در سخنرانی کمک کرده است. اهل آیداهوایی است که حرفه سخنرانی‌نویسی‌اش به کمپین سنای ال گور برمی‌گردد، یکی از همکاران سابق او را نویسنده‌ای با استعداد توصیف کرد. رید 62 ساله از سال 2011 تا 2013 معاونت ریاست جمهوری بایدن را اداره کرد و شورای سیاست داخلی رئیس جمهور بیل کلینتون را رهبری کرد. برخی از عبارات برجسته‌تر بایدن از رید است.

بایدن برای لکنت خود برای هر سخنرانی نشانه‌گذاری نمی‌کند، اما او این کار را برای برخی از سخنرانی‌ها و ملاقات‌های مهم‌تر خود با رهبران خارجی در دفتر بیضی انجام داده است. او به یکی از دستیاران سابقش اشاره کرده است که یکی از سخت ترین کارها برای یک لکنت زبان بیان سخنانش در حالت ایستاده است – که آن شخص اشاره کرد، کار روزانه اوست. دیگران می گویند که به نظر می رسد بایدن در حال آماده شدن یک قطعه موسیقی را علامت گذاری کند.

در کمپ دیوید آخر هفته گذشته، گروهی که بایدن را در آماده‌سازی نهایی یاری می‌کرد، اعضای حلقه درونی او را شامل می‌شد: مایک دونیلون، بروس رید، آنیتا دان و استیون ریچتی، و همچنین وینی ردی، سخن‌نویس ارشد کاخ سفید، و مورخ جان میچم، که. معمولاً در پایان دادرسی، از آن خواسته می‌شود که ارزش تاریخی را اضافه کند.

پرزیدنت جو بایدن در تاریخ 1 مارس 2022 در کنگره در واشنگتن سخنرانی وضعیت اتحادیه خود را به کنگره ارائه می کند. (سارهبت مانی/نیویورک تایمز)

بایدن اولین رئیس‌جمهور مدرنی است که دچار لکنت شده است، که از دوران کودکی آن را دنبال کرده و هنوز هم با عبارات احساسی از آن صحبت می‌کند. به گفته هفت دستیار فعلی و سابق که به بایدن در طول دوران حرفه‌ای‌اش برای آماده شدن برای سخنرانی‌های پرمخاطب کمک کرده‌اند، کوتاه‌نویسی رئیس‌جمهور به او کمک می‌کند تا او یک سخنرانی ساعتی را ایراد کند که در آن باید موفقیت‌های قانون‌گذاری خود را تاکید کند و جمهوری‌خواهان را ترغیب کند. و دموکرات ها با هم همکاری کنند.

و در لحظات آرام پیش از سخنرانی عصر سه شنبه در دولت اتحادیه، سخنرانی خود را با خطوط و خط تیره های ظریفی مشخص کرد که مدت هاست به عنوان سیگنالی برای نفس کشیدن، مکث بین کلماتش یا عبور از یک انتقال دشوار استفاده می کرده است.

در کاخ سفید بایدن، هنگامی که یک پیش نویس قابل استفاده برای وضعیت اتحادیه ایجاد شد – پس از چندین دور آماده سازی بین بایدن و تیمش – گروه بزرگتری از دستیاران به این روند کشیده می شوند. سال گذشته، ویدئویی که توسط کاخ سفید منتشر شد، چندین تن از نزدیکترین دستیاران بایدن را نشان داد – از جمله دان. کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید؛ و جن ساکی، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید – در حال بررسی مطالب و یادداشت برداری هستند.

پرزیدنت جو بایدن در تاریخ 1 مارس 2022 در کنگره در واشنگتن سخنرانی وضعیت اتحادیه خود را به کنگره ارائه می کند. (سارهبت مانی/نیویورک تایمز)

آماده سازی سخنرانی های بایدن در مورد وضعیت اتحادیه از هفته ها قبل آغاز می شود. چندین دستیار روندی را توصیف کردند که در آن رئیس جمهور خواستار نوشتن جملات به وضوح – بدون علامت اختصاری است! – و دستاوردهای قانونگذاری او را با عباراتی که مردم واقعی می توانند درک کنند، نشان دهد. او هفته‌ها روی هر سخنرانی با نویسندگانش کار می‌کند و بارها و بارها، از بالا به پایین و با صدای بلند می‌خواند.

بایدن اغلب مبارزه‌اش را با لکنت خود در زمان گذشته تعریف می‌کند، اما او اغلب گفته است که سال‌های اولیه زندگی‌اش – که در آن توسط همکلاسی‌ها و یک معلم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، تا زمانی که مادرش وارد عمل شد – در شکل‌گیری یک برند سیاسی انعطاف‌پذیر و همدل بود. که او را در سن 77 سالگی به ریاست جمهوری رساند.

بایدن در یک سخنرانی در سال 2016 در یکی از جشن های مؤسسه آمریکایی لکنت گفت: «من از مواجهه با لکنت چیزهای زیادی یاد گرفتم. “این به من بینشی نسبت به درد دیگران داد.”

عکس دیگری نشان می‌دهد که بایدن در یک جلسه آماده‌سازی روبه‌روی دونیلون نشسته است و بعداً، بایدن در حال تمرین از روی یک سخنرانی در اتاق غذاخوری دولتی است. او در مقابل یک پرتره بزرگ از پرزیدنت آبراهام لینکلن ایستاد و با چند فنجان قهوه که در نزدیکی آن قرار داشت، از یک تله پرومتر مشغول خواندن بود.