کیف اولین خطوط دفاعی روسیه را شکست

کی‌یف گفت روز جمعه درگیری‌های شدیدی در منطقه شرقی دونتسک رخ داده است و یک سخنگوی ارتش گفت که نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر ویران شده باخموت به میدان‌های بیشتری دست یافته‌اند.

09:51 صبح

رودخانه دنیپرو باید تا 16 ژوئن پس از فروریختن سد به سواحل خود بازگردد.

روسیه می گوید که ضد حمله اوکراین تاکنون شکست خورده است. اوکراین نگفته است که حمله متقابل واقعاً آغاز شده است – و احتمالاً هم آغاز نشده است – اگرچه به نظر می رسد که اجماع بین تحلیلگران نظامی این است که آغاز شده است.

با روزنامه نگاری بریتانیایی برنده جوایز، افق دید خود را گسترش دهید. تلگراف را به مدت ۱ ماه رایگان امتحان کنید، سپس با پیشنهاد منحصر به فرد ایالات متحده ما از ۱ سال فقط با ۹ دلار لذت ببرید.



منبع

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که 48 ساعت پس از آغاز عملیات متقابل مورد انتظار خود، خط اول دفاعی روسیه را در چندین نقطه شکسته است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای پدافند هوایی اوکراین همه هواپیماهای بدون سرنشین را منهدم کردند، اما سقوط آوار آنها به یک ساختمان مسکونی مرتفع برخورد کرد و باعث آتش سوزی شد.

09:56 صبح

نیروهای اوکراینی مدعی هستند که در نزدیکی باخموت به میدان های بیشتری دست یافته اند

وزارت دفاع گفت که در همین حال، عملکرد روسیه نیز متفاوت بوده است.

در برخی مناطق، نیروهای اوکراینی احتمالاً پیشرفت خوبی داشته اند و به خط اول دفاعی روسیه نفوذ کرده اند. در برخی دیگر، پیشرفت اوکراین کندتر بوده است.

مقامات منطقه در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی با اشاره به نیروهای روسی گفتند: «شب، دشمن با پهپادهای تهاجمی به منطقه اودسا حمله کرد.

در حالی که عملاً هیچ گزارش مستقلی از خط مقدم وجود نداشت و کیف کمی اظهار داشت، ارزیابی اینکه آیا اوکراین در تلاش برای بیرون راندن نیروهای اشغالگر به دفاع روسیه نفوذ می کند، غیرممکن بود.

وزارت دفاع گفت که نیروهای اوکراینی “احتمالاً پیشرفت خوبی داشته اند” و روسیه را مجبور کرده اند تا عقب نشینی بی نظم را در برخی نقاط شکست دهد، اگرچه ممکن است در مناطق دیگر با مشکل روبرو شود.

داوطلبان پس از شکستن سد نوا کاخوفکا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین در خرسون اوکراین در 9 ژوئن 2023، غذا را به ساکنان محلی در منطقه سیل زده تحویل می دهند. رویترز/الکساندر کلیمنکو - رویترز/الکساندر کلیمنکو
آتش نشانان در نزدیکی یک ساختمان آپارتمانی آسیب دیده در طی حمله هواپیمای بدون سرنشین گسترده روسیه، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در اودسا، اوکراین در 10 ژوئن 2023 کار می کنند. از طریق رویترز توجه ویرایشگران - این تصویر توسط شخص ثالث ارائه شده است.  - رویترز

مقامات محلی اوکراین اعلام کردند که سه نفر بامداد روز شنبه در آتش سوزی ناشی از ریزش آوار پهپادهای سرنگون شده در منطقه اودسا در جنوب اوکراین کشته شدند.

آتش نشانان در نزدیکی یک ساختمان آپارتمان آسیب دیده در طول حمله گسترده هواپیماهای بدون سرنشین روسیه، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در اودسا، اوکراین در 10 ژوئن 2023 کار می کنند. از طریق رویترز توجه ویرایشگران – این تصویر توسط یک شخص ثالث ارائه شده است. – رویترز

10:12 صبح

سه نفر در حمله پهپاد در منطقه اودسا کشته شدند

داوطلبان پس از شکستن سد نوا کاخوفکا، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در خرسون اوکراین در 9 ژوئن 2023، غذا را به ساکنان محلی در منطقه سیل زده تحویل می دهند. رویترز/الکساندر کلیمنکو – رویترز/الکساندر کلیمنکو

سیل شهرها و روستاهای زیر سد را زیر آب گرفته و ساکنان را به دام انداخته و کل خانه‌ها را در دو طرف دنیپرو که استان خرسون تحت کنترل اوکراین را از بخش جنوبی که نیروهای روسی کنترل می‌کنند جدا می‌کند.