کوکو گاوف، 18 ساله، برای اولین بار به یک چهارم نهایی اوپن آمریکا می رسد

زمانی که ژانگ یک بک هند طولانی ارسال کرد، این نقطه تنظیم از بین رفت. گاوف زد – چه چیز دیگری؟ – یک برنده بک هند پایین خط برای سومین نقطه شکست خود در آن بازی، سپس یک بازگشت خوب به کرنر ارائه داد که یک بک هند طولانی را به تساوی کشاند تا نتیجه 5-4 شود و یک بازی چهار بازی و پایانی مسابقه آغاز شود.

ژانگ، با 33 سال سن، مسن‌ترین زنی که به دور چهارم رسید، گفت که صدای آن بیشتر از آن چیزی است که در مسابقه شنیده است.

کیرگیوس بازیکن شماره 23 برخی از رفتارهای همیشگی خود را رعایت می کرد – به خاطر فحش دادن، فریاد زدن روی جعبه میهمانش، بازی برای تماشاگران اخطار داده شد – اما او همچنین در یک مسابقه با کیفیت از مدودف پیشی گرفت.

تاملیانوویچ استرالیایی 29 ساله است که پس از دو سال گذشته در ویمبلدون، اکنون در سومین مرحله یک چهارم نهایی گرند اسلم خود قرار دارد. روز چهارشنبه، تاملیانوویچ ویلیامز را در سه ست شکست داد که انتظار می‌رود آخرین مسابقه دوران قهرمانی ۲۳ دوره گرند اسلم باشد.

آن‌ها بیشتر از پایه رقابت می‌کردند، و هر چه تبادل طولانی‌تر بود، گاوف موفقیت بیشتری پیدا کرد: او در امتیازهایی که پنج ضربه یا بیشتر طول می‌کشید، 45-26 برتری داشت.

پدر گفت: “او آنجا خانه ای پیدا کرده است.” “امیدوارم او برای بقیه مسابقات در آنجا بازی کند.”

گارسیا در سینسیناتی قهرمانی در زمین سخت را پشت سر می گذارد و با شکست دادن شماره 29 آلیسون ریسک-امریتراج از ایالات متحده با نتایج 6-4 و 6-1 روند پیروزی های خود را به 12 مسابقه افزایش داد.

گاوف، نایب قهرمان اوپن فرانسه در ماه ژوئن، در هر ست بازمی گشت تا ژانگ چینی را با نتایج 7-5 و 7-5 در روز یکشنبه شکست دهد تا از زمانی که ملانی اودین در سال 2009 17 ساله بود، جوان ترین آمریکایی باشد که تا این حد در اوپن آمریکا راه یافته است. .

ژانگ در اواسط ست دوم در رفت و برگشت کمی بهتر شد و وقتی به یک برنده بک هند ضربه زد، شکست خورد و 5-3 پیش افتاد.

او روز سه‌شنبه با کارن خاچانوف، بازیکن شماره 27 بازی می‌کند، در حالی که بازی یک چهارم نهایی مردان دیگر در نیمه بالای جدول، کاسپر رود، نایب قهرمان اوپن فرانسه در سال 2022 و متئو برتینی، نایب قهرمان ویمبلدون در سال 2021 است.

دیگر مرحله یک چهارم نهایی در آن نیمه از زمین زنان بین آژلا تاملیانوویچ، بازیکنی که سرنا ویلیامز را در دور سوم شکست داد و شماره 5 اونس ژابور، که نایب قهرمان ویمبلدون بود، خواهد بود. توملیانوویچ در ورزشگاه لوئیس آرمسترانگ با نتیجه 7-6 (8)، 6-1 از لیودمیلا سامسونوا گذشت، در حالی که ژابور شماره 18 ورونیکا کودرمتوا را 7-6 (1)، 6-4 شکست داد.

چقدر بلند بود

پس از عقب افتادن 5-4 در ست ابتدایی، سپس 5-3 در ست دوم، که او یک امتیاز از دست دادن بود، گاوف توسط تماشاگرانی که هر امتیاز او را تشویق می کردند و شعار “بریم کوکو!” با نزدیک شدن به پایان او امسال در Ashe به 4-0 پیشرفت کرد، زیرا قبلاً هرگز در مسابقه ای در بزرگترین میدان تنیس گرند اسلم پیروز نشده بود.

اینجا، من نمی توانم فریاد خودم را بشنوم. باعث می شود بیشتر بخواهم این کار را انجام دهم. فکر می‌کنم خیلی از شتاب تغذیه می‌کنم. من از آن لذت می برم. “نیویورک جنبه ای از من را نشان می دهد که از 15 سالگی تا به حال آن را نداشته ام، بنابراین خوب است.”

___

نیویورک (AP) – کوکو گاوف مشتی را بلند کرد، سپس انگشت اشاره سمت راست خود را تکان داد، به جمعیتی که بلندتر و بلندتر از ورزشگاه آرتور اشه بودند که ایستاده بودند و فریاد می زدند، پاسخ داد و حتی بیشتر از آن بلند شد. ژانگ شوای، حریف گاوف در US Open، هر دو گوش را با دستانش پوشاند تا از آنچه بعداً به عنوان “بوم” توصیف کرد، محافظت کند. از صدا

و در این مرحله، داشتن ورزش کامل بیش از 20000 نفر در Ashe نیز ضرری ندارد.

دن گلستون، نویسنده AP Sports در این گزارش مشارکت داشت.

“در واقع برای بازی با کوکو بسیار هیجان زده هستم – در ایالات متحده، در نیویورک، یک چهارم نهایی یک اسلم. گارسیا گفت: عالی است.

در Gauff-Zhang، چرخش بسته شدن سقف جمع شونده Ashe با شروع ست دوم به دلیل دوش هایی که بلافاصله بعد از آن شروع شد، همراه شد و مدتی طول کشید تا چراغ های مصنوعی به قدرت کامل برسد. مسابقه ادامه پیدا کرد، حتی اگر در داخل خانه تاریک – و کاملاً مرطوب بود.

قهرمان دونفره US Open در سال گذشته – او و سام استوسور در فینال گاوف و کیتی مک‌نالی را شکست دادند – برای ست سوم تلاش کرد و یک امتیاز تا رسیدن به آن فاصله داشت، اما گاوف خودش را محکم کرد و ایستاد.

او بازی گاوف را تحسین کرد و او را “سوپراستار” خواند و افزود: “همه چیز بسیار خوب است. او از من خیلی کوچکتر است. انرژیش خیلی بهتره او سریعتر است. او قدرتمند است.»

گاوف و طرفدارانش با هیجان نسبت به یک نقطه واکنش نشان می‌دادند، نقطه‌ای که در آن فلوریدیان 18 ساله برای فورهند دفاعی به سمت راست او دوید، سپس جهت سرعت خود را تغییر داد و به سمت یک بک هند بلغزید که یک والی توری از ژانگ کشید. تنها چهار امتیاز بعد، گاوف برای اولین بار در فلاشینگ میدوز یک چهارم نهایی شد.

مدودف پس از یو اس اوپن مقام اول را در رده بندی رها خواهد کرد و رود به رافائل نادال و کارلوس آلکاراز به عنوان بازیکنانی که شانس جایگزینی او را دارند ملحق خواهد شد.

مدتی است که همه می دانند Gauff چقدر با استعداد است. از این گذشته، او در 15 سالگی جوان‌ترین بازیکن مقدماتی تاریخ ویمبلدون در سال 2019 شد، ونوس ویلیامز را در دور اول قرعه‌کشی اصلی شکست داد و تا چهارم شد. گام‌های بیشتری در این راه برداشته شده است، دستاوردهای بیشتری – ماه گذشته، او دومین جوان جوان شماره 1 تاریخ WTA شد – و بازی همیشه در حال توسعه او – برجسته‌ترین پیشرفت‌های اخیر در فورهند و سرویس دوم او بود. او را به صدر جدول رده بندی انفرادی نزدیکتر و به عنوان قهرمانی گرند اسلم نزدیکتر کرد.

___

کیرگیوس که تا به حال از دور سوم مسابقات اوپن آمریکا عبور نکرده بود، گفت: “خوشحالم که بالاخره توانستم استعدادم را در نیویورک نشان دهم.” “من سفرهای خیلی خوبی به اینجا نداشته ام.”

«آن‌قدر در آنجا بی‌معنا شد که سردرد گرفتم. من مجبور شدم یک ادویل بگیرم.» پدر گاوف، کوری، گفت. “من مدام خودم را نیشگون می گرفتم. من می گویم، “خدای من، همه این افراد برای دختر من اینجا هستند.” شما در مورد این خواب می بینید، اما هرگز نمی دانید که آیا قرار است آن را متوجه شوید یا خیر. او خودش را بالا می برد و آنها به او پاسخ دادند. باعث لرزش ستون فقراتم شد.»

پوشش بیشتر AP تنیس آزاد ایالات متحده: https://apnews.com/hub/us-open-tennis-championships و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

نیک کیرگیوس در فلاشینگ میدوز نیز بسیار بهتر از همیشه بازی می‌کند و حرکت خود را برای رسیدن به فینال ویمبلدون در ژوئیه تقویت کرد و او مدافع عنوان قهرمانی و دنیل مدودف را 7-6 (11) حذف کرد. 3-6، 6-3، 6-2 یکشنبه شب.