مایکل مک کال، نماینده جمهوری‌خواه می‌گوید ترامپ «مجموعه‌ای قوانین متفاوت» در رابطه با حذف طبقه‌بندی اسناد دارد.

ترامپ ماه گذشته ادعا کرد که اسنادی را که در مار-آ-لاگو پیدا شده بود را از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

مک‌کال می‌گوید «مجموعه‌ای از قوانین متفاوت» در رابطه با حذف طبقه‌بندی اسناد در مورد ترامپ اعمال می‌شود.

  • مک کال بعداً در مصاحبه اظهار داشت که او “همه حقایق” را در مورد جستجوی FBI نداشت.

    این اسناد – صرف نظر از اینکه طبقه بندی شده بودند یا نه – طبق قانون سوابق ریاست جمهوری، قرار بود پس از خروج رئیس جمهور سابق از دفتر بیضی، به آرشیو ملی تحویل داده شوند.

    در طول یک مصاحبه مک کال – دادستان سابق فدرال و عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا – در برنامه “این هفته” شبکه ABC به همراه مارتا راداتز، گفت که در حالی که تجربه زیادی در رسیدگی به اسناد حساس داشته است، اما هرگز به عنوان فرمانده ارتش آمریکا خدمت نکرده است. -رئیس.

    او گفت: «من می‌دانم که آنها در زمانی که او رئیس‌جمهور بود از کاخ سفید خارج شدند و اینکه آیا او این اسناد را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد یا نه، باید دید. او می گوید که این کار را انجام داده است. من تمام حقایق را در آنجا ندارم.

    مایکل مک کال، نماینده تگزاس.تراشه Somodevilla/Getty Images

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    مک کال در حین حضور در ABC گفت که شخصاً چنین موادی را به محل اقامت خود منتقل نخواهد کرد.

  • انتشار بعدی جستجو نشان داد که ماموران به دنبال اسناد مرتبط با نقض احتمالی قانون جاسوسی بودند، قانونی که حذف غیرمجاز اطلاعات مربوط به دفاع را که می‌تواند به یک دولت خارجی کمک کند، ممنوع می‌کند. ترامپ همچنین به دلیل ممانعت احتمالی در نقض عدالت تحت بازجویی قرار دارد.

    وی ادامه داد: “او قوانین متفاوتی دارد که در مورد او اعمال می شود. من می دانم که آنها در زمانی که او رئیس جمهور بود از کاخ سفید خارج شدند و اینکه آیا او این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است یا نه باید مشخص شود. او می گوید که انجام داده است. من نمی دانم. همه حقایق را در آنجا ندارم.”

    مایکل مک کال، نماینده حزب جمهوری خواه از تگزاس روز یکشنبه گفت که اگرچه شخصاً مطالب طبقه بندی شده را به محل اقامت شخصی خود نمی برد، اما در طی مصاحبه ای استدلال کرد که “مجموعه ای متفاوت از قوانین” در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال می شود.

    مایکل مک کال

    ماه گذشته، ترامپ گفت که اسنادی که ماموران گرفته‌اند «از حالت طبقه‌بندی خارج شده‌اند»، اما بیش از ده‌ها مقام سابق کاخ سفید درباره ادعاهای ترامپ مخالفت کردند.

    “فرآیندی برای حذف طبقه بندی وجود دارد. اما دوباره، رئیس جمهور در موقعیت بسیار متفاوتی نسبت به بسیاری از ما در فضای امنیت ملی قرار دارد. ما – کمیته های مربوطه در هیل – درخواست کرده ایم که در این مورد توضیحاتی ارائه شود تا بفهمیم چه چیزی بسیار مهم است. در اینجا از نقطه نظر امنیت ملی که مستحق چنین اقدام افراطی برای صدور حکم تفتیش رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.”

    او در مورد انتقال مواد طبقه بندی شده به محل سکونت خود گفت: “می دانید، من بیشتر دوران حرفه ای خود را در دنیای طبقه بندی شده زندگی کرده ام، من شخصاً این کار را انجام نمی دهم.” اما من رئیس جمهور ایالات متحده نیستم.»

    ماه گذشته، اف‌بی‌آی اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا را مورد بازرسی قرار داد، جایی که مقامات فدرال چندین جعبه اسناد طبقه‌بندی شده و فوق سری را بازیابی کردند.