کشته شدن 18000 گاو در انفجار، آتش سوزی در مزرعه لبنیات تگزاس ممکن است بزرگترین تلفات گاوهای تاریخ باشد.

راجر مالون، شهردار دیمیت، در مورد تعداد تلفات گاو گفت: “این حیرت آور است.” “فکر نمی‌کنم قبلاً در اینجا اتفاق افتاده باشد. این یک تراژدی واقعی است.”

دفتر کلانتر شهرستان کاسترو در میان چندین آژانسی بود که به آتش سوزی و انفجار در مزرعه لبنی در نزدیکی دیمیت در روز دوشنبه واکنش نشان داد.

علت انفجار مزرعه لبنیات چیست؟

شهرستان کاسترو، جایی که آتش‌سوزی در آن رخ داده، یک زمین دشتی باز است که با مزارع لبنیات و گاوداری‌ها در حدود 70 مایلی جنوب غربی آماریلو پر شده است.

گزارش مخصوص: “به نظر نمی رسد ما یاد بگیریم”: غرب، تگزاس، انفجار کارخانه کود، 10 سال بعد

گفلر گفت که با ارزش هر گاو تقریباً 2000 دلار، ضرر و زیان شرکت در دام می تواند به ده ها میلیون دلار برسد. این شامل از دست دادن تجهیزات و ساختار نمی شود.

با صاحبان لبنیات ساوت فورک نمی توان برای اظهار نظر تماس گرفت.

چند گاو در آتش سوزی لبنیات کشته شدند؟

او گفت: “شما به یک ضایعه ویرانگر نگاه می کنید.” قلب من با تک تک افرادی که در آن عملیات دخیل بودند می سوزد.

چگونه کارخانه لبنیات تگزاس با بقیه کشور مقایسه شد؟

پس از طوفان هاروی در سال 2017، گاوها در یک مرتع سیل‌زده در لا گرانج، تگزاس گیر افتادند. طوفان هزاران گاو را در جنوب شرقی تگزاس غرق کرد.

او درباره حادثه تگزاس گفت: “این مرگبارترین آتش سوزی گاو است که ما می شناسیم.” در گذشته، شاهد آتش‌سوزی‌هایی بوده‌ایم که صدها گاو را در یک زمان درگیر می‌کردند، اما چیزی نزدیک به این سطح از مرگ و میر نبود.

آتش گاو تگزاس کجا بود؟

قاضی شهرستان مندی گفلر، مدیر ارشد اجرایی شهرستان، گفت که نقص در یک قطعه تجهیزات در مزرعه لبنیات ساوت فورک ممکن است باعث انفجاری شده باشد که منجر به آتش سوزی شده است. او گفت که مقامات آتش نشانی تگزاس هنوز در حال بررسی علت دقیق هستند.

این اولین بار نیست که تعداد زیادی از گاوهای تگزاس تلف می شوند، اما به ندرت تعداد زیادی از گاوهای تگزاس در اثر یک آتش سوزی تلف می شوند. بر اساس گزارش انجمن لبنیات تگزاس، یک کولاک در دسامبر 2015 باعث مرگ حدود 20000 گاو در سراسر غار تگزاس شد.

آلی گرنجر، یکی از همکاران سیاست گذاری در این موسسه، گفت که این به راحتی از بالاترین سطح قبلی فراتر رفت: آتش سوزی در سال 2020 در یک مزرعه لبنی در شمال ایالت نیویورک که حدود 400 گاو را مصرف کرد.

حتی طبق استانداردهای تگزاس، ساوت فورک دایری یک غول پیکر بود. 18000 راس گاو آن را تقریباً 10 برابر بزرگتر از متوسط ​​گله لبنیات در تگزاس کرده است.

آتش به سرعت از میان آغل ها پخش شد، جایی که هزاران گاو شیری دور هم جمع شده بودند و در انتظار شیردهی بودند و در محدوده های مرگبار گیر افتاده بودند.

کلانتر شهرستان کاسترو یکی از چندین آژانسی بود که به آتش سوزی و انفجار در یک مزرعه لبنی در نزدیکی دیمیت در روز دوشنبه پاسخ داد.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، شهرستان کاسترو دومین شهرستان پرتولید در تگزاس است، با 15 کارخانه لبنیاتی که 148000 پوند شیر در ماه تولید می کنند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: 18000 گاو در آتش سوزی مزرعه لبنی در دیمیت، تگزاس کشته شدند: آنچه باید بدانید



منبع

مالون، شهردار، گفت که از آتش سوزی های قبلی گزارش شده در این مرکز اطلاعی نداشته است. او گفت که این کارخانه لبنیات کمی بیش از سه سال پیش در این منطقه افتتاح شد و بین 50 تا 60 نفر مشغول به کار بودند.

یک کارگر دامداری که از داخل سازه نجات یافته بود به بیمارستان منطقه منتقل شد و از روز سه شنبه در وضعیت بحرانی اما پایدار بود. تلفات انسانی دیگری نداشت.

اکنون، مقامات ایالتی و لبنیات به کار عظیم و کثیف پاکسازی 18000 لاشه گاو ذغالی شده روی آورده اند. کمیسیون کیفیت محیطی تگزاس در وب سایت خود قوانین متعددی را برای دفن لاشه ها در محل فهرست می کند، از جمله دفن حیوان حداقل 50 فوت از نزدیکترین چاه و ثبت مختصات GPS محل. با این حال، در هیچ کجا به گورهای دسته جمعی اشاره نشده است.

تگزاس در رتبه چهارم تولید شیر در سطح ملی قرار دارد و بر اساس گزارش انجمن لبنیات تگزاس، یک گروه تجاری، دارای 319 کارخانه لبنیات درجه A با حدود 625000 گاو است که تقریباً 16.5 میلیارد پوند شیر در سال تولید می کنند.

و طوفان هاروی در سال 2017 هزاران نفر دیگر را در جنوب شرقی تگزاس غرق کرد که منجر به تلفات 93 میلیون دلاری دام در سراسر ایالت شد.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

پس از فرونشاندن آتش سوزی در مزرعه لبنیات غرب تگزاس در عصر دوشنبه، مقامات از میزان تلفات دام ها متحیر شدند: 18000 راس گاو در آتش سوزی در مزرعه لبنیات ساوت فورک در نزدیکی دیمیت تگزاس تلف شدند – یا تقریباً سه برابر این تعداد. گاوها هر روز در سرتاسر ایالات متحده کشتار می شدند

از زمانی که موسسه رفاه حیوانات، یک گروه حامی حیوانات مستقر در واشنگتن، شروع به ردیابی آتش سوزی در انبارها و مزارع در سال 2013 کرد، این بزرگترین تلفات یکباره گاو در کشور بود.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی توسط تماشاگران نشان می دهد که توده بزرگی از دود سیاه که از آتش مزرعه بلند می شود و همچنین گاوهای زغالی شده که از سازه نجات یافته اند.

مالون، شهردار دیمیت، گفت که دوره‌های مدیریت اضطراری را گذرانده است که نحوه دفع لاشه حیوانات پس از فاجعه را آموزش می‌دهد، نه در این مقیاس.