دایان فاینشتاین درخواست می کند تا به طور موقت در کمیته قضایی جایگزین شود

این سناتور گفت که او همچنان قصد دارد پس از اینکه تیم پزشکی او را برای سفر آزاد کرد، به واشنگتن بازگردد.

رو خانا، نماینده کالیفرنیا (D) از این قانونگذار کهنه کار خواست استعفا دهد و از “عمر خدمات عمومی” او قدردانی کرد، اما افزود که “بدیهی است که او دیگر نمی تواند وظایف خود را انجام دهد.” فاینشتاین گفت که در پایان دوره فعلی خود در سال 2024 کنگره را ترک خواهد کرد.

فاینشتاین 89 ساله ماه گذشته پس از تشخیص زونا در بیمارستان بستری شد. او یک هفته بعد آزاد شد و گفت که انتظار دارد “در اسرع وقت” بهبودی کامل پیدا کند و به مجلس سنا بازگردد.

مشخص نیست که مکانیزم یک جایگزین موقت در کمیته چگونه انجام خواهد شد، اما سخنگوی شومر گفت که او از اتاق درخواست خواهد کرد تا هفته آینده این کار را انجام دهد.

فاینشتاین افزود: “من به این کار متعهد هستم و به کار از خانه در سانفرانسیسکو ادامه خواهم داد.”

مربوط…



منبع

سناتور دایان فاینشتاین (دولت کالیفرنیا) از چاک شومر (DN.Y.) رهبر اکثریت سنا خواست تا روز چهارشنبه در حالی که او از بیماری زونا بهبود می یابد، به طور موقت جایگزین او در کمیته قدرتمند قضایی شود.

اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. غیبت او باعث توقف رای کمیته در مورد نامزدهای اصلی جو بایدن شده است و برخی از دموکرات‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است فاینشتاین هرگز به کاپیتول بازگردد. او در سال جاری 60 رای را از دست داده است و غیبت او قابل توجه بوده است زیرا دموکرات ها اکثریت اندکی را در مجلس دارند.

این سخنگو گفت: “با توجه به خواسته های سن سناتور فاینشتاین، رهبر اکثریت شومر هفته آینده از سنا خواهد خواست تا به سناتور دموکرات دیگری اجازه دهد تا به طور موقت در کمیته قضایی خدمت کند.”

این سناتور در بیانیه ای گفت: «متاسفانه بازگشت من به واشنگتن به دلیل ادامه عوارض مربوط به تشخیص من به تعویق افتاده است. می‌دانم که غیبت من می‌تواند کار مهم کمیته قضایی را به تأخیر بیندازد، بنابراین از رهبر شومر خواسته‌ام از سنا بخواهد تا سناتور دیگر دموکرات اجازه دهد تا به طور موقت کار کند تا زمانی که بتوانم کار کمیته‌ام را از سر بگیرم.»