کریس کریستی می‌گوید بایدن در سال 2024 «نمی‌تواند در یک مسابقه سنتی آمریکایی شرکت کند»: «او پیر است. او خسته کننده است.

بایدن قرار است طی ماه های آینده کمپین انتخاباتی مجدد خود در سال 2024 را اعلام کند.

پس از صحبت با بیش از ده ها نفر، روزنامه تایمز گزارش داد که بایدن «از نظر فکری درگیر بود، در جلسات سؤالات هوشمندانه می پرسید، دستیاران را در مورد موضوعات اختلافی کباب می کرد، اواخر شب با آنها تماس می گرفت، نقطه ضعف را در صفحه 14 یک یادداشت انتخاب می کرد و بازنویسی سخنرانی ها.”

فرماندار سابق، که در جریان انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال 2016 شاهد سقوط شانس ریاست‌جمهوری خود به دست ترامپ بود، گفت که این همه‌گیری باعث شد بایدن مجبور نباشد روزانه در برابر مردم ظاهر شود.

کریس کریستی، فرماندار سابق جمهوری خواه نیوجرسی، روز یکشنبه از پیشنهاد جو بایدن برای انتخاب مجدد جو بایدن برای انتخاب مجدد در سال 2024 انتقاد کرد و استدلال کرد که فرمانده کل قوا “قدیمی” است و “نامزد هیجان انگیزی نیست”.

اگر بایدن – که اواخر امسال 81 ساله می شود – در سال 2024 دوباره انتخاب می شد، در زمان تحلیف خود در ژانویه 2025، 82 ساله می شد. و در پایان دور دوم احتمالی خود 86 ساله می شد.

کریستی سپس اظهار داشت که بایدن توانایی حفظ یک برنامه مبارزات انتخاباتی “سنتی” را که اغلب با توقف های متعدد در طیف وسیعی از شهرها و شهرک ها پر می شود، ندارد.

فرماندار سابق گفت: “در نهایت، جو بایدن یک نامزد هیجان انگیز نیست. او پیر است. او خسته کننده است. و مردم آمریکا با او ارتباطی ندارند.”

کریستی گفت که ویژگی‌های منحصربه‌فرد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 – در دوران اوج همه‌گیری کووید-19 – یک “هدیه” برای رئیس‌جمهور کنونی بود زیرا ترامپ به طور فزاینده‌ای به چهره‌ای سمی در میان مستقل‌ها و آرای حومه شهر تبدیل شده بود.

کریستی – که بایدن را در مورد همه چیز از مدیریت اقتصاد گرفته تا جهان بینی سیاست خارجی اش مورد انتقاد قرار داد، در طول یک میزگرد در برنامه “این هفته” شبکه ABC، گفت که احساس می کند آمریکایی ها برای برقراری ارتباط با رئیس جمهور دوران سختی را سپری می کنند.

او استدلال کرد: “در نهایت، جو بایدن یک نامزد هیجان انگیز نیست. و مردم آمریکا با او ارتباطی ندارند.”

  • بایدن هنوز مبارزات انتخاباتی خود در سال 2024 را اعلام نکرده است، اما انتظار می رود این کار را در ماه های آینده انجام دهد.

    کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی.AP Photo/John Locher

    • کریس کریستی

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    کریس کریستی روز یکشنبه برنامه‌های انتخاب مجدد بایدن را به باد انتقاد گرفت و او را «پیر» و «خسته‌کننده» خواند.

  • سال گذشته، نیویورک تایمز با چند نفر صحبت کرد – برخی از آنها که در آن زمان دستیاران ارشد کاخ سفید بودند و برخی دیگر که دیگر با بایدن کار نمی‌کردند – گفتند که رئیس‌جمهور به شدت درگیر کار او بوده و همچنان به پرسیدن سوالات تند ادامه می‌دهد. در حین انجام امور رسمی کاخ سفید.

    “آیا جو بایدن را در ایر فورس وان می بینید که در 82 سالگی هفت، هشت ایستگاه کمپین در روز انجام می دهد؟” کریستی گفت. او قادر به اجرای یک مسابقه سنتی آمریکایی نیست.