کانیه کی؟ ماسک تمرکز توییتر را به لپ‌تاپ هانتر بایدن تغییر داد


تیلور هیل/گتی

تیلور هیل/گتی

باز هم، ایلان ماسک شب جمعه توییتر را به نمایشی تبدیل کرد و قول داد لباس‌های کثیف این شرکت را درباره «آنچه واقعاً با سرکوب داستان هانتر بایدن اتفاق افتاد» پخش کند. اما پس از اینکه این اعلامیه هزاران کاربر را در حالی که ساعت‌ها منتظر آنچه که ماسک وعده داده بود یک افشاگری «هیجان‌انگیز» بود، روی صندلی‌هایشان گذاشتند، معلوم شد که این افشاگری آن بمبی نبود که تزار جدید توییتر منتشر کرده بود.

تقریباً دو ساعت پس از زمان وعده داده شده او، این بمب تبلیغاتی به شکل یک موضوع طولانی توییتر توسط روزنامه نگار مت طیبی منتشر شد، که قبل از ارسال پست، در Substack خود خاطرنشان کرد که برای پوشش دادن این موضوع باید “با شرایط خاصی موافقت کند”. “داستان انفجاری”

او نگفت که آن شرایط چیست.

موضوعی که طیبی آن را «فایل‌های توییتر» نامید، تمرکز خود را بر روی «تیم بایدن» و DNC آغاز کرد، که به ادعای او – همراه با تصاویری که از حساب توییتر جی‌میل پاره شده بود – دلیلی بر این بود که دموکرات‌ها برای سرکوب آزادی بیان با یکدیگر همکاری می‌کردند. با کارمندان توییتر

طیبی به عنوان بارزترین مثال از داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن مثال زد نیویورک پست، که به دلیل نگرانی در مورد منبع آن در میان هشدارهای مقامات فدرال در مورد کمپین های احتمالی اطلاعات نادرست پیش از انتخابات 2020، روی پلت فرم محدود شد.

طیبی پیشنهاد کرد که داستان به‌طور غیرمنصفانه محدود شده است، و تصاویری را به اشتراک گذاشت که مدعی است مدیران در مورد اینکه آیا داستان باید مطابق با خط‌مشی توییتر در برابر «مواد هک‌شده» ناامن علامت‌گذاری شود یا خیر، اختلاف نظر دارند.

کانیه وست، طرفدار هیتلر، جنگ با ایلان ماسک را آغاز کرد و از توئیتر محروم شد

با این حال، به‌جای افشای هر نوع توطئه مخفی برای لغو این گزارش، به نظر می‌رسد اسکرین‌شات‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط تایببی بیشتر بر تنش‌های داخلی شرکت بر سر این تصمیم متمرکز است.

آیا می‌توانیم به درستی ادعا کنیم که این بخشی از سیاست است؟» نایب رئیس سابق تیم ارتباطات جهانی توییتر، برندون بورمن، در یک ایمیل پرسید.

معاون مشاور عمومی توییتر، جیم بیکر، پاسخ داد که “احتیاط لازم است” زیرا مشخص نیست که آیا مطالب ذکر شده در داستان از طریق هک به دست آمده است یا خیر.

طیبی سپس ایمیل‌هایی را بین رو خانا نماینده کنگره و ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی سابق توییتر به اشتراک گذاشت. به جای افشای هرگونه توطئه شرورانه دموکرات ها برای سرکوب داستان، این ایمیل ها در واقع حداقل یکی از دموکرات ها را نشان می داد که از توییتر خواسته بود تا آن را در پلتفرم اجازه دهد.

دموکرات کالیفرنیا از گاد خواست تا بررسی کند که آیا محدود کردن دسترسی به مقاله نیویورک پست نقض “اصول اصلاحیه اول” است یا خیر.

خانا نوشت: “اگر هک اطلاعات طبقه بندی شده یا اطلاعات دیگری وجود داشته باشد که می تواند جنایت جنگی جدی را افشا کند و نیویورک تایمز آن را منتشر کند، من فکر می کنم NYT باید این حق را داشته باشد.” بنابراین به نظر می رسد محدود کردن توزیع آن مطالب، به ویژه در مورد یک نامزد ریاست جمهوری، با اصول NYT علیه سالیوان مطابقت ندارد.

طیبی همچنین مدعی شد که جک دورسی، مدیرعامل وقت توییتر، تا حد زیادی در تاریکی وضعیت تا زمانی که به یک جنجال بزرگ منفجر شده بود، نگاه داشت.

قطره جمعه شب زمان مناسبی برای ماسک بود. توجه در طول روز به کانیه وست، متحد سابق آزادی بیان ماسک (که اکنون با نام Ye شناخته می شود) متمرکز شده بود، که ماسک پس از انتشار تصویری حاوی یک صلیب شکسته در توییتر مجبور شد او را از سکوی خود معلق کند.

این لپ تاپ قبل از انتخابات 2020 به منبع اصلی دسیسه تبدیل شد، زیرا نظارت بر فعالیت های تجاری خارجی هانتر بایدن شدت گرفت. ظاهراً محتویات لو رفته این دستگاه حاوی حجم عظیمی از داده‌های مربوط به پسر رئیس‌جمهور، از جمله پیام‌های متنی و عکس‌هایی بود که مبارزه او با سوء مصرف مواد را نشان می‌داد.

مدیر سابق توییتر قبول کرد که سانسور داستان لپ تاپ هانتر بایدن اشتباه بوده است

در ابتدا، قبل از انتخابات، رسانه هایی که این اطلاعات را در اختیار داشتند نتوانستند فورا صحت آن را تأیید کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متعدد – با نگرانی از اینکه به تسهیل اطلاعات نادرست یا مداخله سیاسی خارجی متهم می‌شوند، مانند پس از انتخابات ۲۰۱۶ – داستان‌های مربوط به لپ‌تاپ را در طول رقابت‌های ریاست‌جمهوری سرکوب کردند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در تابستان امسال در پادکست جو روگان اذعان کرد که این شرکت دقیقاً این کار را انجام داده است.

اف‌بی‌آی نزد ما، چند نفر از اعضای تیم ما آمد و گفت: «هی، فقط برای اینکه بدانید، باید در حالت آماده باش باشید. [about potential Russian propaganda]،'” او گفت.

یوئل راث که تا ماه گذشته رئیس امنیت و اعتماد توییتر بود، این هفته در مصاحبه ای استدلال کرد که سرکوب داستان لپ تاپ در این پلتفرم یک اشتباه بود.

او گفت که در آن زمان، این تصمیم به دلیل نگرانی در مورد اصالت لپ تاپ و اینکه آیا این داستان توسط یک قدرت خارجی طبل شده بود، گرفته شد. این وضعیت «تک تک من را به خوبی تنظیم کرد [Russian cyber espionage] هک و نشت زنگ های هشدار کمپین. همه چیز در مورد آن مانند یک هک و نشت به نظر می رسید.

با این حال، راث مدعی شد، حتی قبل از انتخابات نیز از انتخاب حذف توییت‌های مربوط به این موضوع “راحتی” نداشت.

حقایق اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، کارشناسانی که توسط CBS News مشورت کردند، گفتند که نسخه‌ای از محتویات دستگاه معتبر به نظر می‌رسد.

سی‌بی‌اس خاطرنشان کرد که این پرونده‌ها همچنین بینشی از کار هانتر بایدن «در اوکراین و چین» ارائه می‌دهند، اگرچه ثابت نمی‌کنند که «رئیس‌جمهور بایدن از معاملات تجاری پسرش سود می‌برد».

گرما روی بایدن جوان تر می شود. واشنگتن پست در ماه اکتبر گزارش داد که بازرسان فدرال شواهد قابل توجهی جمع آوری کرده اند که به طور بالقوه می تواند به اتهام “جرایم مالیاتی و اظهارات نادرست مربوط به خرید اسلحه” منجر شود. در بیانیه ای به پستوکیل بایدن از مقامات به دلیل افشای جزئیات این تحقیق انتقاد کرد.

وی گفت: «همانطور که لازم است و قانوناً لازم است، ما معتقدیم که دادستان های این پرونده نه تنها مدارک ارائه شده توسط ماموران، بلکه سایر شاهدان این پرونده از جمله شهود دفاعی را با جدیت و به طور کامل می سنجند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع