چه اتفاقی برای لایحه آب و هوا و مراقبت های بهداشتی دموکرات ها می افتد

پس از بحثی که بیشتر تعطیلات آخر هفته را به خود اختصاص داد و به تعدادی از اصلاحات رأی داد، قانون جدید که به عنوان قانون کاهش تورم تغییر نام داد، بعدازظهر یکشنبه تصویب شد. همه 50 سناتور جمهوری خواه با این لایحه مخالفت کردند، بنابراین کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، رای تساوی را به صندوق انداخت.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-NY) هنگام خروج از مجلس سنا پس از تصویب قانون کاهش تورم در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی در 7 اوت 2022 شست را نشان می دهد. (شوران هوانگ برای واشنگتن پست از طریق Getty Images )

همه 50 عضو گروه دموکرات سنا چارچوب قانونی را که توسط چاک شومر رهبر اکثریت و سناتور دموکرات میانه رو جو مانچین از ویرجینیای غربی میانجیگری شده بود، تصویب کردند. توافق غافلگیرکننده منچین و شومر بخش‌های کلیدی طرح بایدن را احیا کرد، یک بسته هزینه‌های بلندپروازانه‌تر که نتوانست حمایت همه 50 دموکرات سنا را جلب کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-NY) هنگام خروج از مجلس سنا پس از تصویب قانون کاهش تورم در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی در 7 اوت 2022 شست را نشان می دهد. (شوران هوانگ برای واشنگتن پست از طریق Getty Images )
این قانون همچنین به Medicare اجازه می‌دهد تا مستقیماً با شرکت‌های داروهای تجویزی مذاکره کند، هزینه داروها را کاهش دهد و هزینه‌های دارویی را برای آمریکایی‌های مسن‌تر محدود کند. این امر یارانه هایی را برای حق بیمه اوباماکر در نظر گرفته شده است که منقضی می شود و هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای بسیاری از آمریکایی ها پایین نگه می دارد.

چه تاثیری روی شما می گذارد؟

جمال رعد، مدیر اجرایی Evergreen Action، یک گروه مدافع آب و هوا، یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «این یک لحظه تاریخی برای اقدام اقلیمی و نقطه عطفی در سیاست‌های آب و هوایی آمریکا است». “امروز، سنا بزرگترین سرمایه گذاری آب و هوایی در تاریخ را تصویب کرد – تا حد زیادی. این پایان راه چند دهه ای برای تصویب لایحه آب و هوایی است، اما این تنها آغاز راه برای دستیابی به کاهش آلودگی گازهای گلخانه ای است که علم می خواهد و آینده ای بهتر برای همه ما ایجاد می کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، جلوی میکروفون ایستاده است.

زنی در حال تزریق انسولین (گروه UCG/Universal Images از طریق Getty Images)

بایدن در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرد، گفت: «دموکرات‌های سنا بر سر منافع ویژه در کنار خانواده‌های آمریکایی قرار گرفتند و به کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی، بیمه درمانی، و هزینه‌های روزانه انرژی و کاهش کسری رای دادند و در عین حال ثروتمندترین شرکت‌ها را در نهایت به سهم خود پرداخت کردند». . من برای ریاست جمهوری نامزد شدم و قول دادم که دولت را دوباره برای خانواده های کارگر کار کند، و این همان کاری است که این لایحه انجام می دهد.

تامین مالی این لایحه از افزایش مالیات بر برخی از شرکت‌هایی که بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند، مالیات بر بازخرید سهام شرکت‌ها و تامین مالی IRS برای پیگیری تقلب‌های مالیاتی حاصل می‌شود. کل بسته قانونی پیش بینی می شود که کسری بودجه فدرال را تا 300 میلیارد دلار در دهه آینده کاهش دهد.

چه چیزی در صورتحساب نیست؟

دموکرات‌ها تلاش کردند ماده‌ای را در این لایحه بگنجانند که هزینه انسولین را برای آمریکایی‌هایی که بیمه خصوصی دارند به 35 دلار در ماه محدود می‌کند. این حزب تصمیم گرفت به حکم مجلس سنا که آن قطعه را از لایحه حذف می‌کرد توجه کند و سعی کرد با 60 رای مجدداً آن را وارد کند، و برای دور زدن دموکرات‌ها نیاز به امضای 10 جمهوری‌خواه داشت.

این لایحه از طریق فرآیند تطبیق بودجه ارسال شد و به آن اجازه داد با اکثریت ساده 50 رای به جای آستانه معمول 60 رای تصویب شود. مصالحه معمولاً برای قوانین عمده مرتبط با بودجه استفاده می شود. نمونه‌های اخیر دیگر شامل طرح نجات آمریکایی است که با رای انحصاری دموکرات‌ها در مارس 2021 تصویب شد، و طرح مالیاتی رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، که تنها توسط جمهوری‌خواهان در دسامبر 2017 حمایت شد.

این لایحه اکنون برای تصویب به مجلس نمایندگان و سپس به بایدن منتقل می شود تا به قانون تبدیل شود. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای از “قانون مهم” به عنوان “پیروزی برای خانواده‌های آمریکا و سیاره ما” استقبال کرد و گفت که مجلس “به سرعت بازخواهد گشت و حرکت خواهد کرد.” Majority Whip Steny Hoyer اواخر هفته گذشته اعلام کرده بود که اعضا باید آماده باشند تا از تعطیلات آگوست خود برگردند و صبح جمعه با هم ملاقات کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده (D-CA) در 27 ژوئیه 2022 در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن سخنرانی می کند. (الیزابت فرانتز/رویترز)

گوتهایمر گفت: «پس از بررسی دقیق، واضح است که قانون کاهش تورم برای خانواده ها و مشاغل کوچک در شمال نیوجرسی خوب است. این لایحه آزمون کلیدی من را که از روز اول برای آن فشار آورده‌ام، با موفقیت پشت سر می‌گذارد: مالیات افراد، خانواده‌ها یا مشاغل کوچک در ناحیه من را افزایش نمی‌دهد.»



منبع

در زیر خلاصه ای از آنچه در تعطیلات آخر هفته از دست دادید و آنچه در آینده خواهد آمد را مشاهده می کنید.

آخر هفته چه گذشت؟

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در کاپیتول هیل. (تینگ شن/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

چه اتفاقی برای لایحه آب و هوا و مراقبت های بهداشتی دموکرات ها می افتد

سناتور برنی سندرز از ورمونت از همکارانش خواست تا اقلامی را که در پیشنهاد اولیه بایدن بود اما از این پیشنهاد حذف شده بود، بازگردانند، از جمله مرخصی با حقوق خانوادگی و مهدکودک رایگان. او اصلاحاتی را پیشنهاد کرد که اعتبار مالیاتی کودکان را افزایش می‌داد – که میلیون‌ها کودک را در سال 2021 از فقر خارج کرد – و همچنین پوشش دندان‌پزشکی، بینایی و شنوایی را برای دریافت‌کنندگان مدیکر فراهم می‌کرد. همه آن اصلاحات شکست خوردند، اما سندرز به تصویب نهایی این لایحه رای داد.

بعدش چی؟

در حالی که این اقدام 57 رای موافق در مقابل 43 رای مخالف به دست آورد، نتوانست قوانین سنا را برآورده کند و شکست خورد. (بیل کسیدی و جان کندی از لوئیزیانا، لیزا مورکوفسکی و دن سالیوان از آلاسکا، سوزان کالینز از مین، جاش هاولی از میسوری و سیندی هاید اسمیت از می سی سی پی، هفت سناتور جمهوری خواه که از محدودیت پرداخت انسولین حمایت کردند، حمایت کردند.) لایحه نهایی شامل یک سقف 35 دلاری برای آمریکایی های مسن تر در Medicare بود، اما سقف کلی افزایش قیمت دارو برای کسانی که در برنامه مراقبت های بهداشتی دولت نیستند را شامل نمی شد.

زنی در حال تزریق انسولین  (گروه UCG/Universal Images از طریق Getty Images)

انتظار می رود که رای گیری در مجلس به آرامی برگزار شود. در ابتدا این نگرانی وجود داشت که گروهی از دموکرات‌های میانه‌رو که سال گذشته بخش‌هایی از دستور کار بایدن را کند و مانع شدند، می‌توانند مانع از پیشرفت لایحه جدید بر سر ماده‌ای شوند که بر افراد پردرآمد در ایالت‌های دارای مالیات بالاتر تأثیر می‌گذارد. اما یکی از چهره های برجسته در آن گروه، نماینده جاش گاتهایمر از نیوجرسی، پس از تصویب سنا بیانیه ای صادر کرد و گفت که از این لایحه حمایت می کند.

این قانون شامل بزرگترین سرمایه گذاری در آب و هوا در تاریخ ایالات متحده است، با استانداردهایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارائه مشوق های مالیاتی و کمک های مالی برای کمک به انتقال به انرژی پاک. این کشور نزدیک به 400 میلیارد دلار در انرژی پاک سرمایه گذاری خواهد کرد و هدف آن کاهش 40 درصدی انتشار کربن تا سال 2030 است. این شامل اعتبار مالیاتی برای تشویق تولید تجهیزاتی مانند پنل های خورشیدی و توربین های بادی و همچنین خرید وسایل نقلیه الکتریکی می شود. این لایحه همچنین شامل بودجه برای تحقیقات و برنامه های دولتی و پول برای کاهش آلودگی و حفظ جنگل ها و زیستگاه های ساحلی است. مانچین همچنین برخی از بردهای مذاکره را برای صنعت خطوط لوله نفت که یکی از حامیان مالی او بوده است، به دست آورد.

مجموعه‌ای از توربین‌های بادی تولید برق (معروف به مزرعه بادی گذر سن گورگونیو) در امتداد بین ایالتی 10 در 11 مه 2022 در نزدیکی پالم اسپرینگز، کالیفرنیا مشاهده می‌شود.  (جورج رز/گتی ایماژ)

در آخر هفته، دموکرات های سنا قانون کاهش تورم 2022 را تصویب کردند، قانونی که برخی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور بایدن در مورد آب و هوا و داروهای تجویزی را محقق می کند. با توجه به اینکه احتمالاً در اواخر این هفته تصویب در مجلس نمایندگان انجام می شود، بایدن و دموکرات ها در حال جشن گرفتن این توافق در حالی که به مرحله نهایی قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر می روند، هستند.

مجموعه‌ای از توربین‌های بادی تولید برق (معروف به مزرعه بادی گذر سن گورگونیو) در امتداد بین ایالتی 10 در 11 مه 2022 در نزدیکی پالم اسپرینگز، کالیفرنیا مشاهده می‌شود. (جورج رز/گتی ایماژ)

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده (D-CA) در 27 ژوئیه 2022 در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن سخنرانی می کند. (الیزابت فرانتز/رویترز)

دموکرات‌ها همچنین باید سناتور کیرستن سینما، یک دموکرات میانه‌رو از آریزونا را متقاعد کنند که همراه با مانچین به کشتن Build Back Better (تکرار قبلی قانون) کمک کرد. برای جلب حمایت او، دموکرات‌ها مجبور شدند تعدادی از مقرراتی را حذف کنند که باعث افزایش مالیات بر سهام خصوصی می‌شد، و واشنگتن پست تخمین می‌زند که این صنعت در طول دهه آینده حدود 35 میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌کند. سينما همچنين تغييري را كه منجر به پرداخت ماليات بيشتري بر درآمدهاي خود توسط مديران صندوق هاي پوشش خطر و مديران صندوق هاي سهام خصوصي مي شد، رد كرد.