چرا هم اتاقی آیداهو پس از مواجهه با دیوانه نقابدار با 911 تماس نگرفت؟

مری الن اوتول، کارشناس بازنشسته رفتاری FBI، گفت که هر فردی بر اساس سابقه و تجربیات خود نسبت به تروما واکنش متفاوتی نشان می دهد.

پس از برخاستن مهاجم، نزدیک به هشت ساعت گذشت تا اینکه با تلفن همراه یکی از هم اتاقی‌های زنده‌مانده با شماره 911 تماس گرفته شد و یک فرد بیهوش گزارش شد. پلیس فاش نکرده است که چه کسی این تماس را انجام داده است.

هم اتاقی ابتدا در ساعت 4 صبح با چیزی که فکر می کرد گونکالوز با سگش مورفی بازی می کرد از خواب بیدار شد، سپس شنید که گفت: “یکی اینجاست.”

این قربانیان قتل آیداهو کارشناسان به فاکس نیوز دیجیتال گفتند که هم اتاقی زن زنده مانده احتمالاً پس از رودررو شدن با قاتل متهم برایان کوهبرگر درخواست کمک نکرد زیرا ممکن است از ترس و سردرگمی فلج شده باشد.

زابل گفت که هم اتاقی زنده مانده ممکن است فکر کرده باشد که شخصی در حال شوخی برادرانه است و شوکه شده است. او افزود: “این یک مکانیسم دفاعی واقعی برای بقا است.”

بعد از شنیدن صدای گریه از اتاق کرنودل، هم اتاقی در اتاق خوابش را که در همان طبقه است باز کرد.

“[The roommate] در این سوگندنامه آمده است: «شخصی را دیدم که در لباس سیاه پوشیده بود و ماسکی که دهان و بینی فرد را پوشانده بود که به سمت او می رفت.» «مرد از کنارش گذشت. [the roommate] همانطور که او در یک “فاز شوک یخ زده” ایستاده بود.”

آلانا زابل، 50 ساله، که صاحب یک استودیوی یوگا در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است، این پدیده را به خوبی می شناسد. در سال 1992، او در یک خانه سه طبقه با پنج خواهر برادر چی امگا در دانشگاه بوفالو زندگی کرد.

زابل گفت: من خونی ندیدم. “من فکر کردم که او از استفراغ خود خفه شده است و با 911 تماس گرفتم و گفتم هم خانه ام از استفراغ خود خفه شده است.” او گفت که تنها زمانی که امدادگران آمدند، او برای اولین بار ثبت کرد که تمام اتاق غرق در خون است.

او گفت: “من صدای نفس های سنگینی شنیدم و فکر کردم ممکن است با دوست پسرش در آنجا باشد.” زابل پس از خزیدن در تخت خود، شنید که شخصی وارد اتاقش شد و درب ورودی بسته شد.

اشلی پاپا در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

هم اتاقی که فاکس نیوز دیجیتال نامش را مخفی کرده است، کمی قبل از ساعت 4:20 صبح پس از قتل کیلی گونکالوز 21 ساله، مدیسون موگن 21 ساله، ایتان چاپین 20 ساله و زنا کرنودل 20 ساله با کوهبرگر مواجه شد.

همکلاسی مظنون به قتل در آیداهو، همکلاسی کوهبرگر در پنسیلوانیا می گویند که او “باهوش”، بی دست و پا بود، و در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

صدای گریه هم‌خانه قربانیان قتل در آیداهو شنیده شد، مردی را با نقاب در صبح قتل‌ها دید

هم اتاقی – یکی از دو نفری که از حمله جان سالم به در بردند – پس از اینکه در یک سوگند نامه روز پنجشنبه فاش شد که او در روز 13 نوامبر از خواب بیدار شد و در حین فرار مستقیماً به قاتل ادعایی نگاه کرد، با ضربه شدیدی مواجه شد و سپس خود را در اتاق خوابش حبس کرد.

اوتول گفت: «او احتمالاً بیش از حد تصور ترسیده بود. او تصمیم گرفت در اتاقش مخفی شود و احتمالاً جانش را نجات داد.»

قربانیان دانشگاه آیداهو، مادلین موگن، اتان چاپین، زنا کرنودل و کیلی گونکالوز

زن هم اتاقی دیگر زنده مانده از حمله خوابید.

قربانیان قتل عام دانشگاه آیداهو در 13 نوامبر.

برایان کریستوفر کوهبرگر متهم به قتل چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو است.

شش ساعت قبل زابل به خانه برگشته بود، از درب هم اتاقی اش گذشت و نام او را صدا زد.

برایان کوهبرگر پیش از جلسه استرداد خود در 3 ژانویه 2023 به دادگاه شهرستان مونرو می رسد. او به چهار فقره قتل درجه یک برای قتل چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو متهم شده است.

دانشگاه آیداهو خاطرات وحشتناک حمله مشابه سال 1992 در بوفالو را زنده می کند

کولمن، که عمدتاً با پاسخ دهندگان ویژه ای کار می کند که حوادث تلفات گسترده را پشت سر گذاشته اند، می گوید که یک زن جوان احتمالاً نشانه های آشکاری را که نشان دهنده یک وضعیت بحرانی است، دریافت نمی کند.

جدول زمانی قتل های دانشگاه آیداهو: آنچه در مورد کشتار چهار دانشجو می دانیم

برایان کوهبرگر و قربانیان قتل های آیداهو

کوهلمن گفت که هم اتاقی ممکن است جان سالم به در برده باشد اما راه طولانی تا بهبودی خواهد داشت.

سالنامه فاش می کند که برایان کوهبرگر مظنون به قتل آیداهو می خواست تکاور ارتش شود

زابل به فاکس نیوز دیجیتال گفت: “من بدون اینکه بدانم در صحنه جنایت قدم زدم، و متجاوز در حالی که من در آنجا بودم، قبل از ترک خانه ما از اتاق من عبور کرد.” من در تمام عمرم با این احساس گناه که زودتر با 911 تماس نگرفته ام زندگی کرده ام.

کوهبرگر با لباس قرمز رنگ مخصوص زندان

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

او گفت: “تروما زمانی که چیزی است که آنقدر خارج از آگاهی ما است و برای ما منطقی به نظر نمی رسد، پردازش آن دشوارتر می شود.” در این مورد، هیچ‌کس فکر نمی‌کند که این مرد را به خانه‌شان بیاورند و به طرز وحشیانه‌ای به هم اتاقی‌هایشان ضربه بزنند.»

در برنامه FOX NEWS بخوانید

اوتول خاطرنشان کرد که اگر او با ضارب روبرو می‌شد یا به طبقه بالا می‌رفت تا ببیند این همه جنجال چیست، احتمالاً او پنجمین قربانی بود.

سوگندنامه را در زیر بخوانید. کاربران برنامه: اینجا کلیک کنید

کولمن خاطرنشان کرد: “این یک ضربه سه گانه برای او است.” او غم از دست دادن دوستان و هم اتاقی هایش، آسیب دیدن و تجربه عواقب پس از آن و گناه بازمانده از اینکه کسی است که در امان است را دارد.

دکتر کاترین کولمن، یک روانشناس پلیس و امنیت عمومی مستقر در آریزونا، می گوید: «وقتی فردی دچار تروما می شود، جنگ، فرار یا یخ زدن را تجربه می کند. اکثر مردم در تمام زندگی خود مجبور به مقابله با این نوع تروما نخواهند بود و از نظر ذهنی برای آن آماده نمی شوند.

زابل در ساعت 9 صبح 5 سپتامبر هم اتاقی خود را در نزدیکی مرگ پس از کتک خوردن و تجاوز وحشیانه زن جوان توسط یک متجاوز پیدا کرد.

او به پلیس گفت که مردی که او “ابروهای پرپشت” داشت از کنار او رد شد و از درهای شیشه ای کشویی طبقه دوم خارج شد.