بایدن و کنگره از قهرمانان 6 ژانویه با ادامه تحقیقات در مورد حمله به کنگره تجلیل کنند

معترضان خشن، وفادار به رئیس جمهور دونالد ترامپ، در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن یورش بردند.

اف بی آی: تحقیقات 6 ژانویه همچنان در اولویت است

انتظار می‌رود که انتخاب هیئت منصفه در اوایل هفته آینده با حضور رهبران گروه افراطی راست افراطی Proud Boys به پایان برسد. آنها متهم به توطئه برای تحریک و مشارکت در شورش 6 ژانویه برای توقف صدور گواهینامه پیروزی بایدن در انتخابات 2020 هستند.

  • – الا لی

    این هیئت گزارش نهایی مورد انتظار خود را در 23 دسامبر منتشر کرد که در آن به تشریح تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای حفظ قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پرداخت.

    حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان گفت: «ما امروز اینجا ایستاده‌ایم و دموکراسی‌مان به خاطر آن افسران دست نخورده است. وی خواستار 140 ثانیه سکوت برای قدردانی از 140 نیروی انتظامی شد که در دفاع از کاپیتول به شدت مجروح شدند.

    – الا لی

    رهبران مسیحی به مناسبت دومین سالگرد قیام خشونت‌آمیز حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جمعه، 6 ژانویه 2023، در کاپیتول هیل واشنگتن گرد هم می‌آیند.

    این دفتر از محکومیت‌های فتنه‌انگیز توطئه دو سوگند، یک گروه شبه‌نظامی راست‌گرا، به عنوان یکی از «مهم‌ترین نتایج قضایی» تا به امروز نام برد.

    کهنه سربازان از جمهوری خواهان مجلس خواسته اند تا خشونت سیاسی را علنا ​​محکوم کنند.

  • بایدن میزبان مراسم 6 ژانویه بود

    گارلند در این بیانیه گفت: “ما متعهد به تضمین پاسخگویی برای کسانی هستیم که به طور جنایی مسئول حمله 6 ژانویه به دموکراسی ما هستند.”

    رئیس جمهور جو بایدن در دومین سالگرد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، طی مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید در 6 ژانویه 2023 سخنرانی می کند.

    آخرین تحولات:

    • مایکل فانون افسر سابق پلیس متروپولیتن این نامه را نوشت که توسط بیش از 1000 کهنه سرباز ارتش، اعضای فعال وظیفه، افسران اجرای قانون و خانواده های نظامی امضا شده بود.

      تحقیقات مربوط به حمله 6 ژانویه 2021 به کاپیتول همچنان یک “اولویت” برای FBI است.

    • مربوط: دو سال پس از قیام 6 ژانویه، گروه های افراطی تکه تکه شده اند، اما به حیات خود ادامه می دهند

      رهبران دموکرات مجلس نمایندگان در مراسمی که به مناسبت دومین سالگرد حملات 6 ژانویه به ساختمان کنگره برگزار می شود، لحظه ای سکوت کردند.

      گالری عکس: به مناسبت دومین سالگرد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده

      خانواده افسرانی که در ارتباط با حمله 6 ژانویه جان خود را از دست دادند، صبح روز جمعه در مراسم کوتاهی برای سالگرد در پله های مجلس به دموکرات های مجلس پیوستند.

      آنچه رونوشت ها نشان می دهند: حمله 6 ژانویه وفاداری شدید نزدیکترین دستیاران ترامپ را تکان داد

      معترضان خشن، وفادار به رئیس جمهور دونالد ترامپ، در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن یورش بردند.

      ده ها تن از کهنه سربازان ارتش روز چهارشنبه نامه هایی را به صورت دستی به جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا تحویل دادند و از آنها خواستند تا با نزدیک شدن به دومین سالگرد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، خشونت سیاسی را به طور علنی محکوم کنند.

      او گفت: «آمریکا به همه شما مدیون است.

      حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار 140 ثانیه سکوت برای قدردانی از 140 افسری شد که در دفاع از کاپیتول به شدت مجروح شدند.

    • بایدن گفت: “تاریخ نام شما را به یاد خواهد آورد. آنها شجاعت شما را به یاد خواهند آورد. آنها شجاعت شما را به یاد خواهند آورد.” آنها تعهد فوق العاده شما را به هموطنان آمریکایی خود به یاد خواهند آورد.»

      دفتر صحرایی این آژانس در واشنگتن روز چهارشنبه گفت که تحقیقات مربوط به حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره همچنان “اولویت” FBI است.

      مریک گارلند، دادستان کل، روز چهارشنبه از کارمندان وزارت دادگستری که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به کاپیتول تحقیق کردند و آشوبگران را تحت تعقیب قرار دادند، تمجید کرد و این تلاش را “یکی از بزرگترین، پیچیده ترین و پرمخاطب ترین تحقیقات در تاریخ ما” خواند و وعده داد که کار وزارت دادگستری “به دور از پایان است.”

      بایدن روز جمعه در مراسمی در کاخ سفید از “گروه قابل توجه آمریکایی ها” تقدیر کرد.

      حمله 6 ژانویه 2 سال بعد به کاپیتول: ترامپ همچنان درگیر تحقیقات متعدد است

      دادگاه فتنه پسران مغرور در جریان است

      شکست: 187 دقیقه ای که ترامپ در 6 ژانویه در معرض دید قرار نگرفت و دستیاران از او خواستند عمل کند

      از افسران کشته شده در مراسم کنگره یاد شد

      بایدن یک سالگرد حمله به کاپیتول را با سخنرانی در تالار مجسمه کنگره جشن گرفت که در آن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر نقش ادعایی اش در شورش انتقاد کرد. بایدن یک سال پیش گفته بود: «من از این ملت دفاع خواهم کرد و به هیچکس اجازه نمی دهم خنجر به گلوی دموکراسی بگذارد.

      رهبران مسیحی به مناسبت دومین سالگرد قیام خشونت‌آمیز حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جمعه، 6 ژانویه 2023، در کاپیتول هیل واشنگتن گرد هم می‌آیند.

      پانل خانه 6 ژانویه رسماً تبر زد

      – مورین گروپ

      AG Merrick Garland: “کار ما هنوز به پایان نرسیده است”

      این بالاترین رویداد به رسمیت شناختن سالگرد حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 بود که همچنان در اختلافات حزبی در کنگره، بحث بر سر رئیس بعدی مجلس و مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور بعدی در سال 2024 طنین انداز می شود.

      رئیس جمهور جو بایدن در دومین سالگرد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، طی مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید در 6 ژانویه 2023 سخنرانی می کند.

      این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: سالگرد 6 ژانویه: پوشش کامل ادای احترام به حمله مرگبار کاپیتول



    منبع

    الا لی و مورین

    بایدن در مراسمی در کاخ سفید دومین افتخار غیرنظامی کشور را به افسران پلیس، کارکنان انتخابات و مقامات دولتی اعطا کرد.

    سس کچاپ، پشیمانی، خون و خشم: راهنمای شهود و شهادت جلسات 6 ژانویه

    برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره ایالات متحده، که پس از حمله به کنگره جان باخت، پس از مرگ مورد تجلیل قرار گرفت. دو افسر دیگر – هاوارد لیبنگود افسر پلیس کاپیتول و جفری اسمیت افسر پلیس مترو که چند روز پس از شورش در اثر خودکشی جان باختند – نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

    14 افسر مجری قانون، کارکنان انتخابات و مقامات دولتی دریافت می کنندد مدال شهروندان ریاست جمهوری، دومین افتخار غیرنظامی در ایالات متحده، چندین نفر از دریافت کنندگان در برابر کمیته مجلس نمایندگان که این حمله را بررسی می کرد، شهادت دادند، از جمله روبی فریمن و شای ماس، کارمندان انتخابات جورجیا، راستی باورز، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه آریزونا و چند افسر پلیس.

    خانواده افسرانی که در ارتباط با حمله 6 ژانویه جان خود را از دست دادند، نام خود را در مراسم کوتاهی بر روی پله های مجلس که توسط رهبران دموکرات سازماندهی شده بود، قرائت کردند.

  • واشنگتن – دو سال پس از هجوم آشوبگران به ساختمان کنگره برای براندازی نتایج انتخابات 2020، رئیس جمهور جو بایدن از 14 نفری که به گفته او در زمانی که دموکراسی در خطر بود، کوتاه نیامدند، تجلیل کرد.

    انتظار می رود انتخاب هیئت داوران اوایل هفته آینده به پایان برسد و اظهارات افتتاحیه احتمالا از روز سه شنبه آغاز شود.

    پس از خواندن اسامی افسران کشته شده توسط اعضای خانواده، یک مقام نظامی پس از هر نام زنگی را به صدا درآورد.

    رهبران گروه افراطی راست افراطی Proud Boys در آن سوی خیابان کنگره ایالات متحده، دو سال پیش که توسط یک اوباش خشن محاصره شده بودند، به اتهام توطئه برای تحریک و مشارکت در شورش در تلاش برای توقف صدور گواهینامه رئیس جمهور جو بایدن، محاکمه می شوند. پیروزی در انتخابات 2020

    دیوید ساندبرگ، رئیس دفتر اف‌بی‌آی در واشنگتن گفت: «با نزدیک شدن به دو سال از حمله به ساختمان کنگره، کار تحقیقاتی اف‌بی‌آی و شرکای ما در سراسر کشور ادامه دارد و نتایج قضایی قابل توجهی به دنبال دارد.» «در ماه‌ها و سال‌های آینده، دفتر فیلد اف‌بی‌آی واشنگتن به همکاری با دفاتر دادستانی ایالات متحده در سراسر کشور ادامه خواهد داد تا کسانی را که برای جایگزین کردن اراده‌شان بر اراده مردم تلاش کرده‌اند از خشونت استفاده کنند، به دست عدالت بسپارند.»

    رهبران دموکرات مجلس نمایندگان در مراسمی که به مناسبت دومین سالگرد حملات 6 ژانویه به ساختمان کنگره برگزار می شود، لحظه ای سکوت کردند.

    افسر سابق فانون، کهنه سربازان از رهبران مجلس نمایندگان می خواهند از خشونت سیاسی اجتناب کنند

    – الا لی

    طبق سوابق کنگره، چند روز قبل از دو سالگرد حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021، کمیته مجلس نمایندگان که 18 ماه را صرف تحقیق در آن روز کرده بود، رسماً خاتمه یافت.

    – آسوشیتدپرس

    – الا لی