چرا مهم است که داروهای کاهش وزن یکی از چیزهای مورد علاقه جدید اپرا وینفری هستند

چه اتفاقی می افتد

اپرا وینفری در اوایل این ماه یک برنامه ویژه تلویزیونی جدید را میزبانی کرد که در آن تجربیات شخصی خود را در مورد داروهای کاهش وزن جدید به اشتراک گذاشت و در مورد اینکه چگونه داروهای جدید انقلابی زندگی افرادی را که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند، تغییر داده است.

در طول دوران حرفه‌ای‌اش، صداقت وینفری در مورد چالش‌هایش با وزن، او را تبدیل به نمادی برای مبارزات گسترده‌تر کشور با رژیم غذایی، سلامتی و زیبایی کرد. برای مدتی، ردیابی وزن او، به قول او، به یک «ورزش ملی» تبدیل شد. پس از گذراندن دهه‌ها وقایع آخرین رژیم‌های غذایی مد روز، برنامه‌های سلامتی و نوآوری‌های کاهش وزن در نمایش مگایت روزانه‌اش، کاملاً اجتناب‌ناپذیر بود که او نظر خود را در مورد ظهور داروهایی مانند Ozempic و Wegovy بیان کند.

اغراق کردن اینکه این داروهای جدید که به عنوان آگونیست های GLP-1 شناخته می شوند، چقدر بحث وزن را در مدت کوتاهی که در بازار عرضه کرده اند، تغییر داده اند، دشوار است. اگرچه پیش‌بینی‌هایی مبنی بر پایان دادن به چاقی به شدت واکنش نشان می‌دهد، اما نشان داده‌اند که این داروها به طور مداوم کاهش وزن قابل توجهی – گاهی چشمگیر – را به شیوه‌هایی که رژیم‌ها و برنامه‌های ورزشی انجام نمی‌دهند، ارائه می‌کنند.

وینفری در اواخر سال گذشته بدون اینکه مشخص کند کدام داروی کاهش وزن مصرف کرده بود، با وجود اینکه گفته بود داروهای تزریقی را “راه آسان” برای کاهش وزن می‌دانست، اذعان کرد. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره WeightWatchers بود که این شرکت تصمیم گرفت تا شروع به ارائه داروها به عنوان مکمل بالقوه برای برنامه های طولانی مدت کاهش وزن خود کند. او اخیراً از آن سمت کناره گیری کرد تا از هرگونه «تضاد منافع ادراک شده» در مورد تصمیم خود برای میزبانی ویژه جلوگیری کند.

در طول برنامه، وینفری از «شرم»ی که برای سال‌ها احساس می‌کرد به دلیل این باور نادرست که مشکلات وزنش ناشی از کمبودهای خودش است صحبت کرد.

او می‌گوید: «در تمام این سال‌ها، فکر می‌کردم همه افرادی که هرگز مجبور به رژیم گرفتن نبودند، فقط از نیروی اراده خود استفاده می‌کردند و به دلایلی از من قوی‌تر بودند. او افزود که به لطف این داروهای جدید، “اکنون یک حس امید وجود دارد.”

چرا بحث هست

وینفری آنقدر صدای مهمی در بحث وزن برای مدت طولانی بوده است که حمایت او از داروهایی مانند اوزمپیک مسلماً بحث را تغییر خواهد داد.

برخی از مفسران گفتند که پیام اصلی این ویژه، که مبارزه با وزن یک موضوع زیست‌شناسی شخصی است، نه عدم تعهد، واقعاً می‌تواند با نسل کاملی از مردم که در طول سال‌ها در چرخه‌های رژیم غذایی ناموفق مانند وینفری گیر کرده‌اند، طنین‌انداز شود. آنها بر این باورند که ارتباط عمیق بین وینفری و مخاطبانش می‌تواند مردم را ترغیب کند تا برای اولین بار پس از مشاهده موفقیت او، مواد مخدر را امتحان کنند.

اما برخی دیگر گفتند که این ویژه بیشتر به عنوان یک اطلاعات تجاری برای بیگ فارما بود تا یک بحث واقعی در مورد مسائل پیچیده ای که زمینه ساز ظهور آگونیست های GLP-1 است. آنها استدلال می کنند که وینفری حقایق مهم در مورد محدودیت ها و خطرات بالقوه داروها را نادیده می گیرد و در عین حال موانع اولیه ای را که مانع از دسترسی افراد به آنها می شود نادیده می گیرد: هزینه های بالا و عدم پوشش بیمه.

خشن ترین منتقدان معتقدند که استقبال وینفری از داروهای کاهش وزن تنها به تقویت تعصب گسترده فرهنگ ما علیه افراد دارای اضافه وزن کمک می کند. از نظر آنها، او باید از قدرت عظیم خود برای کمک به پایان دادن به انگ مبتنی بر وزن و مبارزه با تصورات غلط در مورد همبستگی بین وزن و سلامتی استفاده کند، نه اینکه جشن بگیرد که بالاخره راهی برای برآورده کردن استانداردهای زیبایی مضر جامعه پیدا کرده است.

دیدگاه ها

تجربیات او عمیقاً با بسیاری دیگر طنین انداز می شود

اپرا یک حقیقت ناراحت کننده را پذیرفته است: رژیم ها به ندرت جواب می دهند. مهم نیست که چقدر قدرت یا اراده دارید یا چقدر سخت می خواهید کار کنید، وزن برمی گردد. تقریبا همیشه این کار را می کند. اگر ارتش سرآشپزها و مربیان اپرا نمی توانستند او را بدون دارو به یک سایز 6 تبدیل کنند، پس شاید وقت آن رسیده است که رویای خسته آمریکایی (رژیم غذایی) را زیر سوال ببریم که سخت کوشی = موفقیت است و موفقیت را به طور کلی بازتعریف می کند. – آدرین بیتار، CNN

صداقت او مثل همیشه ستودنی است

همانطور که خود وینفری سال گذشته درباره رژیم خود توضیح داد: “این یک چیز نیست. این همه چیز است. بیایید به وینفری احترام بگذاریم که در نهایت “همه چیز” را پیدا کرد و در مورد سفر کاهش وزن خود صریح بود.” – چارلز پاسی، مارکت واچ

او باید برای پایان دادن به انگ وزن مبارزه کند، نه اینکه راه جدیدی برای طفره رفتن از آن جشن بگیرد

او نمی پرسد که آیا مشکل فوبیای چربی است، نه افراد چاق. – مارا گوردون، NPR

احساس خاص او مانند نامه ای عاشقانه به بیگ فارما بود

وینفری می‌توانست نابرابری‌ها را در مورد اینکه چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند این داروها را بپردازد و هزینه‌های آنها برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی را تصدیق کند و بپرسد که چه معنایی برای تغییر نگرش‌ها در مورد شرم و بدنامی در مورد وزن دارد – همان مسائلی که او ادعا می‌کند می‌خواهد آنها را از بین ببرد. اما در عوض، او بدون استفاده از پلتفرم خود برای به چالش کشیدن اجباری داروسازان در قیمت، به کار خود ادامه داد و سپس اجازه داد مهمانان متخصص چاقی خود (که درگیری‌های صنعتی بیشماری داشتند) و حتی خود تولیدکنندگان دارو حرف آخر را بزنند.» – لیزا جارویس، بلومبرگ

این وظیفه او نیست که به تنهایی تعصب ضد چربی را شکست دهد

“من نیاز عجیبی به شاد بودن اپرا دارم، زیرا احساس می کنم شادی ما در هم تنیده شده است. افرادی مثل ما هرگز از میل به لاغری دست نمی کشند. … من این سیستم را ایجاد نکردم، فقط سعی می کنم در درون آن زندگی کنم. من هم مانند اپرا به خاطر میل خود به لاغری شرمنده نخواهم شد.» – کریستین لوید، سالن

او را باید ستود که انگار این داروها درمان معجزه آسایی است

«در اینجا پاسخ های ساده ای وجود ندارد. اما سخنان حکیمانه وینفری – که در دسترس بودن این دارو “مانند رستگاری، مانند یک هدیه” به نظر می رسد – نقطه جهشی برای برخی صحبت های صادقانه در مورد نحوه مدیریت این فرصت فوق العاده جدید است که علم برای ما به ارمغان آورده است. – روث مارکوس، واشنگتن پست

او حق دارد در نهایت از رسیدن به اهداف شخصی خود لذت ببرد

«با تماشای ایستادن اپرا روی صحنه، بر فراز تماشاگران، پوشیدن آن نوع از لباس‌های تک رنگ که او اکنون دوست دارد، متوجه می‌شوم که این ممکن است به ما مربوط نباشد. این در مورد اپرا است. ممکن است در آخرین فصل کاهش وزن او الهام بگیرید. حتی اگر این کار را نکنید، او به وضوح راهی برای دوست داشتن بدنش پیدا کرده است. قضاوت در این مورد سخت است.» – تریسی مک میلان کاتوم، نیویورک تایمز

منبع