راننده کامیونی که در تصادف مرگبار تبرئه شد، خواستار بازپس گرفتن مجوز شد، اما ایالت می گوید که او در تصادف نقش داشته است

کنکورد (AP) – یک راننده کامیون تجاری که از علت مرگ هفت موتورسوار در نیوهمپشایر تبرئه شد، در جلسه استماع روز چهارشنبه در مورد درخواست خود برای بازگرداندن گواهینامه معلق خود شهادت داد، در حالی که یک وکیل ایالتی گفت که او همچنان در این ماجرا نقش داشته است. سقوط 2019

هیئت منصفه در سال 2022 ولودیمیر ژوکوفسکی را در قتل عمد و قتل از روی سهل انگاری ناشی از برخورد در راندولف که منجر به کشته شدن هفت نفر از اعضای کلوپ موتور سیکلت جارهدز، سازمانی متشکل از کهنه سربازان تفنگداران دریایی و همسرانشان در نیوانگلند، بی گناه تشخیص داد.

ژوکوفسکی که در کودکی از اوکراین به ایالات متحده آمد و دارای وضعیت اقامت دائم بود، پس از دستگیری در پی سقوط هواپیما در 21 ژوئن 2019، مجوز ماساچوست به طور خودکار در نیوهمپشایر به حالت تعلیق درآمد.

ژوکوفسکی، 28 ساله، بر اساس مصاحبه‌هایش با پلیس در آن زمان، «فکر می‌کردم عامل حادثه من بودم»، در یک جلسه اداری چهار ساعته در کنکورد شهادت داد که در آن از طریق ویدئو ظاهر شد. با این همه فشار مثل یک حباب بودم.»

دادستان ها استدلال کردند که ژوکوفسکی – که در روز تصادف هروئین، فنتانیل و کوکائین مصرف کرده بود – قبل از تصادف بارها به این طرف و آن طرف منحرف شد و به پلیس گفت که عامل آن بوده است. اما یک قاضی هشت اتهام مربوط به نقص را رد کرد و وکلای او گفتند که دوچرخه‌سوار سرب مست بود و به جایی که می‌رفت نگاه نمی‌کرد که کنترل موتورسیکلت خود را از دست داد و جلوی کامیون ژوکوفسکی که در حال کشیدن یک تریلر تخت خالی بود، سر خورد.

وکلای محاکمه ژوکوفسکی همچنین گفتند که هیچ مدرکی وجود ندارد که او در زمان تصادف آسیب دیده است و پلیس در ساعات بعد هیچ مشاهداتی مبنی بر این که او چنین بوده است، انجام نداده است.

بازگرداندن گواهینامه ژوکوفسکی به این بستگی دارد که آیا رایان مک فارلند، افسر دادگاه، تصمیم بگیرد که ژوکوفسکی “به شیوه ای غیرقانونی و بی احتیاطی” رانندگی کرده است که “از لحاظ مادی” در تصادف نقش داشته است. به نفع دولت، مجوز ژوکوفسکی می تواند تا هفت سال معلق بماند.

یکی از اعضای سابق Jarheads که در این تصادف مجروح شده بود مخالف بازگرداندن مجوز صحبت کرد.

مانی ریبیرو پس از جلسه استماع روز چهارشنبه با خبرنگاران گفت: «همه شما در خطر رانندگی دوباره این مرد هستید. می دانم آن روز چه اتفاقی افتاد. من آنجا بودم.”

تبرئه قتل غیرعمد در آن زمان نظرات شدیدی را از سوی فرماندار کریس سونونو، که گفت این هفت دوچرخه سوار “عدالتی دریافت نکردند” و از سوی دادستان کل جان فورملا، که معتقد بود ایالت ادعای خود را ثابت کرده بود، برانگیخت.

ژوکوفسکی در جلسه استماع روز چهارشنبه گفت که در یک بزرگراه شرقی-غربی در حال رانندگی بود، موتورسیکلتی را دید که به سمت او می آمد و ترمزهایش را فشار داد.

Earle Wingate III وکیل او گفت: “او در چند ثانیه پاسخ داد.” او باعث سقوط هواپیما نشده است.

اما دیوید هیلتز، وکیل وزارت ایمنی، این حساب را بر اساس گزارش های کارشناسی به چالش کشید. او گفت که توصیفات محل قرار گرفتن لاستیک ها در آن زمان نشان می دهد که ژوکوفسکی موتورسیکلت را از قبل ندیده است.

«تأثیر اتفاق افتاد. هیلتس گفت.

هیلتز بر اساس مصاحبه های پلیس، ژوکوفسکی را به طور گسترده در مورد مصرف مواد مخدر مورد بازجویی قرار داد. وکیل دادگستری در بیانیه پایانی خود گفت که ژوکوفسکی تمام تلاش خود را برای پاسخ ندادن به سوالات خود در مورد مصرف مواد مخدر و اختلالات انجام داد.

هیلتس همچنین تصادفات قبلی را که ژوکوفسکی در آن دخیل بود، بیان کرد، از جمله حادثه 18 روز قبل از سقوط راندولف. او گفت که ژوکوفسکی و موتورسوار اصلی، آلبرت «وودی» مازا جونیور، از لحاظ مادی در این تصادف نقش داشتند. طبق گزارش کالبد شکافی، مازا، یکی از هفت نفری که جان باختند، سطح الکل خونش 0.135 درصد بود که بسیار بالاتر از حد قانونی 0.08 درصد بود.

در آن زمان، گواهینامه ژوکوفسکی باید باطل می شد زیرا او در ماه می 2019 به اتهام رانندگی در حالت مستی در کنتیکت دستگیر شده بود. مقامات کانکتیکات به اداره ثبت وسایل نقلیه موتوری ماساچوست هشدار دادند، اما گواهینامه ژوکوفسکی به دلیل انبوهی از وسایل نقلیه موتوری به حالت تعلیق در نیامد. اطلاعیه های ایالتی در مورد تخلفات رانندگی پرونده کانکتیکات در حال بررسی است.

اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده، ژوکوفسکی را پس از صدور حکم در سال 2022 با استناد به محکومیت های قبلی به نگهداری مواد مخدر، رانندگی با مجوز تعلیق، ارائه اطلاعات نادرست و سرقت بازداشت کرد. ژوکوفسکی از زندان شهرستان نیوهمپشایر به یک بازداشتگاه فدرال منتقل شد.

وکیل مهاجرت ژوکوفسکی برای موکلش درخواست پناهندگی کرد. در فوریه 2023، یک قاضی دستور اخراج ژوکوفسکی را صادر کرد. اما مشخص نیست که چگونه او می تواند به کشوری که در حال جنگ با روسیه است فرستاده شود. ایالات متحده پروازهای بازگشت به کشور اوکراین را متوقف کرده و وضعیت حفاظت شده موقت را برای اوکراینی های واجد شرایط مجاز اعلام کرده است.

منبع