اردوگاه ترامپ بایدن را به دلیل اعلام 31 مارس، یکشنبه عید پاک، به عنوان روز دیده شدن ترنسجندرها مورد حمله قرار داد.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن به دلیل اعلام 31 مارس – که مطابق با یکشنبه عید پاک امسال است – به عنوان “روز دیده شدن تراجنسیتی ها” از سوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و محافظه کاران مذهبی با انتقاد مواجه شده است.

رئیس‌جمهور دموکرات روز جمعه اعلامیه‌ای صادر کرد و از همه آمریکایی‌ها خواست تا در بلند کردن زندگی و صدای تراجنسیتی‌ها در سراسر کشور به ما بپیوندند و در جهت حذف خشونت و تبعیض بر اساس هویت جنسیتی تلاش کنند.

اما در سال 2024، نامگذاری 31 مارس با عید پاک، یکی از مقدس ترین جشن های مسیحیت، همپوشانی دارد. کمپین ترامپ، بایدن، یک کاتولیک رومی را به بی‌احساس بودن نسبت به مذهب متهم کرد و جمهوری‌خواهان هم در این زمینه انباشته شدند.

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، گفت: ما از کمپین شکست خورده جو بایدن و کاخ سفید می‌خواهیم از میلیون‌ها کاتولیک و مسیحی در سراسر آمریکا که معتقدند فردا فقط برای یک جشن است – رستاخیز عیسی مسیح، عذرخواهی کنند. او آنچه را «حمله چند ساله دولت بایدن به مسیحیت» خواند، مورد حمله قرار داد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، در شبکه‌های اجتماعی گفت که «کاخ سفید بایدن به اصل عید پاک خیانت کرده است» و این تصمیم را «ظالمانه و نفرت‌انگیز» خواند.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید گفت: جمهوری خواهان منتقد بایدن «به دنبال تجزیه و تضعیف کشور ما با لفاظی های ظالمانه، نفرت انگیز و غیرصادقانه هستند».

بیتس گفت: “پرزیدنت بایدن به عنوان یک مسیحی که عید پاک را با خانواده جشن می گیرد، طرفدار گرد هم آوردن مردم و حمایت از کرامت و آزادی هر آمریکایی است.” رئیس جمهور بایدن هرگز از ایمان خود برای اهداف سیاسی یا برای سود سوء استفاده نخواهد کرد.

بایدن با ایمان در مراسم عشای ربانی شرکت می کند و تربیت کاتولیک خود را بخش اصلی اخلاق و هویت خود می داند. در سال 2021، او با پاپ فرانسیس در واتیکان ملاقات کرد و پس از آن به خبرنگاران گفت که پاپ گفت که او یک “کاتولیک خوب” است که باید به دریافت عشای ربانی ادامه دهد.

اما مواضع سیاسی بایدن در مورد ازدواج همجنس گرایان و حمایت از زنانی که حق سقط جنین دارند، او را با بسیاری از مسیحیان محافظه کار در تضاد قرار داده است.

منبع