پخش زنده نشان می دهد که رئیس جمهور سابق چین به طور ناگهانی از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست به بیرون اسکورت می شود.

هو جین تائو رئیس جمهور سابق چین به طور غیرمنتظره ای از مراسم اختتامیه بیستمین کنگره حزب چین اسکورت شد.

هو روز شنبه قبل از برکناری، در کنار رئیس جمهور شی جین پینگ نشسته بود.

  • به گزارش رویترز، این رویداد با حضور بیش از 2300 نماینده، مدیریت دقیق صحنه است.

    فیلم نشان می‌دهد که طلیعه‌داران سعی می‌کنند هو را از روی صندلی‌اش بلند کنند، قبل از اینکه او را به بیرون از سالن بزرگ مردم ببرند.

  • رئیس جمهور چین شی جین پینگ (L) نگاه می کند که رئیس جمهور سابق هو جین تائو از جلسه پایانی بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین خارج می شود.کوین فرایر/گتی ایماژ

    • به گزارش اسکای نیوز، هو مدت کوتاهی پس از پایان رای گیری برای کمیته مرکزی جدید حاکم، نهاد رهبری اصلی حزب کمونیست، بیرون رانده شد. شی به عضویت کمیته انتخاب شد و راه را برای سومین دوره هموار کرد، در حالی که چندین رهبر ارشد – از جمله نخست وزیر لی کچیانگ – در هفته کنار گذاشته شدند.

      بیشتر مراسم اختتامیه پشت درهای بسته برگزار شد، اما دوربین‌ها و خبرنگاران اجازه ورود به بخش آخر را داشتند. به گزارش بی بی سی نیوز، اندکی پس از راه اندازی دوربین ها بود که هو بیرون آمد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    استفان مک‌دانل، خبرنگار بی‌بی‌سی چین، پیشنهاد کرد که دو دلیل محتمل‌تر عبارتند از «سیاست قدرت چین در نمایش کامل» یا اینکه هو مشکلات جدی سلامتی دارد.

    هو جین تائو، رئیس جمهور سابق چین به طور ناگهانی از مراسم اختتامیه کنگره حزب چین به بیرون اسکورت شد.

  • رئیس جمهور هو جینتائو از کنگره حزب چین خارج شد

    به گزارش اسکای نیوز، همچنین قابل توجه است که هو در مراسم افتتاحیه هفته گذشته ضعیف و ناپایدار ظاهر شد.

    این پیرمرد 79 ساله که بین سال‌های 2003 تا 2013 رئیس‌جمهور بود، روز شنبه در کنار رئیس‌جمهور شی جین پینگ نشسته بود و قبل از اینکه توسط دو مقام از تالار بزرگ مردم در پکن به بیرون هدایت شود.

    مشخص نیست که چرا او به طور غیرارادی از مراسم اختتامیه کنگره حزب، که هر پنج سال یک بار در پکن برگزار می شود، حذف شد. طبق اخبار بی بی سی، چین هیچ توضیحی ارائه نکرده است. بر اساس گزارش CNN، لحظه دراماتیک در چین گزارش نشده است.

    فیلم AFP که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که یک مقام مسئول عینک هو را گرفته و سعی می کند او را از روی صندلی بلند کند. بعداً در این فیلم، او را می‌توان دید که چیزی به شی می‌گوید، او در پاسخ سر تکان می‌دهد قبل از اینکه توسط دو مرد از تالار بزرگ مردم اسکورت شود.