هیئت منصفه ویژه جورجیا تحقیقات درباره ترامپ و متحدانش را به پایان رساند

در مورد آن تماس تلفنی بدنام چطور؟

قانون RICO ایالتی، که گسترده تر از نسخه فدرال است، دادستان ها را ملزم می کند که الگوی فعالیت مجرمانه یک شرکت، که می تواند یک فرد یا گروهی از افراد مرتبط باشد را اثبات کند. این به دادستان‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اثبات اینکه هر فرد در هر عملی مشارکت داشته است، ادعای دخالت در یک الگوی جنایتکاری را داشته باشد.

رئیس جمهور سابق به طور مداوم تماس تلفنی خود با رافنسپرگر را “عالی” خوانده و تحقیقات شهرستان فولتون را به عنوان یک شکار جادوگر رد کرده است.

آتلانتا (AP) – به نظر می رسد که یک هیئت منصفه بزرگ ویژه بررسی می کند که آیا رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و متحدانش به طور غیرقانونی تلاش کردند تا شکست او در انتخابات 2020 در جورجیا را باطل کنند یا خیر، به نظر می رسد که کار خود را به پایان می رساند، اما سؤالات بسیاری باقی می ماند.

هیئت منصفه ویژه نمی تواند کیفرخواست صادر کند. ویلیس تصمیم خواهد گرفت که آیا برای پیگیری اتهامات جنایی به یک هیئت منصفه بزرگ عادی مراجعه کند یا خیر.

ویلیس هنگام برگزاری مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای یکی از نامزدهای دموکرات برای ستوان فرمانداری، حتی در زمانی که تحقیقات وی در مورد انتخاب کنندگان قلابی ایالت، از جمله برت جونز، نامزد جمهوری‌خواه برای ستوان فرماندار، به پایان رسید، اشتباه قابل توجهی داشت. مک برنی گفت که این “یک درگیری آشکار – و واقعی و غیرقابل دفاع” ایجاد کرد و حکم داد که ویلیس نمی تواند اتهامات جونز را که در انتخابات نوامبر پیروز شد، مورد سوال قرار دهد یا پیگیری کند.

این تحقیقات یکی از چندین موردی است که می تواند منجر به اتهامات جنایی علیه رئیس جمهور سابق شود زیرا او از رای دهندگان می خواهد که او را در سال 2024 به کاخ سفید بازگردانند.

ترامپ چه گفته است؟

در اسنادی که ویلیس به دنبال وادار کردن شهادت برخی از همکاران ترامپ ارائه کرد، گفت که می‌خواهد در مورد ارتباطات آنها با کمپین ترامپ و سایرین که «در تلاش‌های چند ایالتی و هماهنگ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا دخیل بودند، بداند. و جاهای دیگر.”

متحدان ترامپ نیز هرگونه تخلف را رد کرده اند.



منبع

– کپی کردن داده ها و نرم افزار از تجهیزات انتخاباتی در روستای کافی کانتی توسط یک تیم پزشکی قانونی کامپیوتری که توسط متحدان ترامپ استخدام شده است.

به این دلیل که هر زمان که ویلیس می‌خواست شهادت کسی را که در خارج از جورجیا زندگی می‌کند وادار کند، باید مدارک لازم را در یک دادگاه عمومی ارائه می‌کرد و توضیح می‌داد که چرا آن شخص «شاهد ضروری و مادی» است. علاوه بر این، هرکسی که با احضاریه مبارزه می‌کند، باید این کار را در پرونده‌های دادگاه عمومی و جلسات رسیدگی انجام دهد.

تمرکز تحقیقات چه بوده است؟

آیزن گفت: «فکر می‌کنم اگر او اتهام بزند، درگیری‌های پیش از محاکمه به‌خوبی پیش می‌آید.

چه اتهاماتی ممکن است در نظر گرفته شود؟

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، که تقریباً دو سال پیش تحقیقات را آغاز کرد، گفته است که به جایی خواهد رفت که حقایق منجر شود. اگر او تصمیم بگیرد که خود ترامپ را متهم کند، اقدامی فوق‌العاده خواهد بود.

در یک تماس تلفنی در 2 ژانویه 2021، بین ترامپ و وزیر امور خارجه جورجیا، برد رافنسپرگر، رئیس جمهور پیشنهاد کرد که مقام ارشد انتخابات ایالت، یکی از هموطنان جمهوری خواه، می تواند آرای لازم را برای جبران شکست اندک خود در ایالت به دست آورد. جو بایدن دموکرات

انتظار می رود هیئت منصفه بزرگ گزارش نهایی را با توصیه هایی در مورد اقدامات احتمالی بیشتر ارائه دهند. رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، که بر این هیئت نظارت دارد، گزارش را بررسی کرده و به قاضی ارشد دادگاه توصیه خواهد کرد که هیئت منصفه ویژه منحل شود. سپس قضات دادگاه عالی شهرستان در مورد اجازه دادن به هیئت منصفه خاص یا اینکه آیا تحقیقات بیشتری لازم است رأی خواهند داد.

نورم آیزن که در اولین استیضاح ترامپ به عنوان مشاور ویژه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خدمت می کرد و یکی از گزارش های موسسه بروکینگز بود، گفت: «ما از هویت شاهدان متوجه شدیم که این یک توطئه گسترده است که او به آن نگاه می کند. تجزیه و تحلیل “حقایق گزارش شده و قانون قابل اجرا” در تحقیقات شهرستان فولتون.

– ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات در جلسات قانونگذاران ایالتی در کنگره جورجیا در دسامبر 2020

کلارک کانینگهام، استاد حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: «حتی اگر او توسط هیئت منصفه تبرئه شود، محاکمه شدن او و محاکمه علنی با مدارک ثبت شده، اتفاقی حماسی برای تاریخ آمریکا خواهد بود».

در طول حدود شش ماه، هیئت منصفه کلان شواهد را بررسی کرده و شهادت ده‌ها شاهد از جمله همکاران بلندپایه ترامپ و مقامات ارشد دولتی را شنیده‌اند. یکی از دادستان‌های تیم ویلیس در جلسه‌ای در ماه نوامبر گفت که شاهدان کمی برای آن‌ها باقی مانده است و پیش‌بینی نمی‌کردند که هیئت منصفه ویژه بیشتر ادامه یابد.

ویلیس در نامه‌های فوریه 2021 خود به رهبران ایالتی گفت که در حال بررسی جنایات احتمالی است که شامل «تطبیق تقلب در انتخابات، اظهارات نادرست به ارگان‌های دولتی و محلی، توطئه، دزدی، نقض سوگند و هر گونه دخالت در خشونت یا تهدیدهای مرتبط با اداره انتخابات».

– استعفای ناگهانی وکیل ایالات متحده در آتلانتا در ژانویه 2021

یک ماه بعد، ویلیس نامه هایی به رافنسپرگر و دیگر مقامات ارشد ایالتی ارسال کرد و به آنها دستور داد که سوابق خود را حفظ کنند، زیرا او در حال تحقیق در مورد “تلاش برای نفوذ بر اداره انتخابات عمومی جورجیا 2020” بود.

در اینجا چیزی است که ما می دانیم، زیرا به نظر می رسد هیئت منصفه ویژه در حال انحلال است:

– تلاش های ادعایی برای تحت فشار گذاشتن روبی فریمن، کارمند انتخابات شهرستان فولتون برای اعتراف دروغین به تقلب در انتخابات

آخرین مورد چیست؟

از متحدان برجسته ترامپ که شهادتشان درخواست شد، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز و مشاور امنیت ملی سابق مایکل فلین، و همچنین جان ایستمن و دیگران بودند. وکلایی که در تلاش های ترامپ برای ماندن در قدرت شرکت داشتند.

ویلیس برای بیش از یک سال پس از آغاز تحقیقات، چیز کمی فاش کرد. اما، از قضا، هنگامی که هیئت منصفه ویژه در ماه ژوئن تشکیل جلسه داد، روند رسیدگی به محرمانه بودن اجباری پوشانده شد و نکاتی در مورد اینکه تحقیقات به کجا می رفت، شروع شد.

بسیاری بر این باورند که ویلیس طبق قانون سازمان های تحت نفوذ و فاسد ایالتی تحت نفوذ راکتی که معمولاً به عنوان RICO شناخته می شود، اتهامات خود را پیگیری خواهد کرد. هنگامی که او دستیار دادستان منطقه بود، در یک پیگرد قانونی برجسته، از این قانون با موفقیت استفاده کرد تا در یک رسوایی تقلب در آزمون علیه مربیان آتلانتا اتهامات وارده را به دست آورد. او همچنین اخیراً از آن برای هدف قرار دادن فعالیت باندهای ادعایی استفاده کرده است.

اما کارشناسان حقوقی دیگر گفته‌اند که دادستان‌ها می‌توانند برای اثبات نیت مجرمانه تلاش کنند، که مستلزم نشان دادن این است که اقدامات عمدی، آگاهانه، بی‌احتیاطی یا سهل‌انگیز انجام شده است.

در حالی که هیئت منصفه ویژه در حال کار بود، ویلیس به برخی از افراد از جمله جولیانی و 16 انتخاب کننده جعلی ایالتی اطلاع داد که آنها هدف تحقیقات هستند. این امکان وجود دارد که دیگران اعلان‌های مشابهی دریافت کرده‌اند اما آن را به صورت عمومی فاش نکرده‌اند.

ما در مورد تحقیق چه آموخته ایم؟

– گروهی متشکل از 16 جمهوری‌خواه جورجیا که در دسامبر 2020 گواهینامه‌ای را امضا کردند که نشان می‌داد ترامپ در ایالت پیروز شده است و آنها رای دهندگان «منتخب و واجد شرایط» ایالت هستند.

ترامپ به رافنسپرگر گفت که به 11780 رای نیاز دارد، یک رای بیشتر از بایدن. کانینگهام گفت که این یک اشتباه بود، زیرا ماهیت خاص و تراکنشی آن اظهار نظر دشوار است که بگوییم او به طور کلی از رافنزپرگر خواسته است تا به کلاهبرداری ادعایی رسیدگی کند.

آیا شکست هایی وجود داشته است؟

– تماس های تلفنی ترامپ و دیگران با مقامات گرجستان در پی انتخابات 2020

تعدادی از مشاوران و متحدان ترامپ با تلاش های ویلیس برای آوردن آنها برای شهادت مبارزه کردند، اما ویلیس در بیشتر موارد پیروز شد.

آیزن گفت که RICO به نظر می رسد “بیش از همه با ماهیت افرادی که شهادت می دهند و سوالاتی که او می خواست بپرسد متناسب باشد.”

اطلاعاتی که به طور عمومی منتشر شده است نشان می دهد که ویلیس به موارد زیر نگاه می کرد:

درو فایندلینگ، وکیل مدافع جنایی، بخشی از تیم حقوقی ترامپ در جورجیا، در ماه اوت گفت که تمرکز بر ترامپ “به وضوح یک آزار و اذیت اشتباه و سیاسی است.”