هواپیمای باری که توسط ناو اوکراینی اداره می شد در یونان سقوط کرد

خلبان موفق شد در مورد مشکل در یکی از موتورهای هواپیما به مقامات هشدار دهد و به او اجازه داده شد که در فرودگاه تسالونیکی یا کاوالا فرود بیاید. مقامات هوانوردی غیرنظامی یونان گفتند که او کاوالا را انتخاب کرد که نزدیک‌تر بود، اما هواپیما در حدود 40 کیلومتری (25 مایلی) غرب فرودگاه سقوط کرد.

مردم محلی گزارش دادند که یک گلوله آتشین و یک ستون دود دیده اند. این انفجارها گمانه زنی هایی را در میان مردم محلی و برخی رسانه های یونانی ایجاد کرده است که هواپیما حامل مواد منفجره بوده است.

تسالونیکی، یونان (AP) – مقامات گفتند که یک هواپیمای باری آنتونوف که توسط یک شرکت هواپیمایی مستقر در اوکراین اداره می شد، روز شنبه در نزدیکی شهر کاوالا در شمال یونان سقوط کرد.

آتش نشانی منطقه را محاصره کرده است.



منبع

رادیو تلویزیون دولتی ERT گزارش داد که کارشناسان مواد منفجره ارتش در حال حرکت به سمت این مکان هستند، واقع در زمین کشاورزی نزدیک دو روستا که بخشی از شهرداری پاگایو هستند.

مقامات هوانوردی غیرنظامی یونان می گویند این پرواز از صربستان به اردن در حرکت بوده است، اما هنوز نتوانسته اند تعداد سرنشینان یا محموله هواپیما را تأیید کنند. توسط مریدین، یک شرکت حمل و نقل بار، اداره می شد.

فیلیپوس آناستاسیادیس، شهردار شهرداری پاگایو، به آسوشیتدپرس گفت: «تا دقایقی پیش صدای انفجار می شنیدیم. من حدود 300 متر با محل سقوط فاصله دارم.»