میمون‌هایی پیدا شدند اما راز در دالاس عمیق‌تر شد

ادل گفت که مرگ پین نه تنها یک فقدان شخصی بلکه یک فقدان برای این گونه بود که “به طور بالقوه می تواند در طول زندگی ما منقرض شود.”

دالاس (AP) – دو میمون که از باغ وحش دالاس گرفته شده بودند، روز سه‌شنبه در خانه‌ای متروکه پس از ناپدید شدن روز قبل از محوطه‌شان که بریده شده بود، پیدا شدند. اما هیچ دستگیری صورت نگرفته است و این معما را در باغ وحش که شامل حصارهای بریده شده دیگر، فرار یک پلنگ کوچک و مرگ مشکوک یک کرکس در حال انقراض است، عمیق تر می کند.

ادل در یک کنفرانس خبری گفت که پین ​​حداقل 35 سال سن داشته و 33 سال در باغ وحش بوده است. ادل گفت: بسیاری از تیم های ما در تمام این مدت از نزدیک با او کار کرده اند.

چه چیزی در مورد امنیت شناخته شده است؟

روز دوشنبه پلیس اعلام کرد که دو میمون امپراتور تامارین – که سبیل های بلندی دارند که شبیه سبیل هستند – پس از بریدن یک دهانه در محوطه آنها گرفته شده اند.

در سال 2004، یک گوریل 340 پوندی (154 کیلوگرمی) به نام جباری از روی دیوار پرید و 40 دقیقه درگیر شد که قبل از شلیک پلیس و کشتن حیوان، سه نفر را مجروح کرد.

هادسون در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مرگ پین گفت که به نظر نمی رسد محوطه کرکس دستکاری شده باشد.

گفته می‌شود پین، یکی از چهار کرکس با صورت لپت در باغ‌وحش، 11 فرزند را به دنیا آورد و اولین نوه‌اش در اوایل سال 2020 از تخم بیرون آمد.

او گفت که در صورت امکان، مقامات باغ وحش توانایی حیوانات را برای بیرون رفتن یک شبه محدود کردند.

پلیس اوایل سه‌شنبه گفت که هنوز در حال کار برای تعیین اینکه آیا حوادث چند هفته گذشته مرتبط هستند یا خیر.

روز بعد پلیس عکس و ویدیویی از مردی منتشر کرد که می‌گفتند می‌خواهند درباره میمون‌ها با او صحبت کنند. این عکس مردی را نشان می دهد که در حال راه رفتن چیپس دوریتوس می خورد و در کلیپ ویدیویی او در حال قدم زدن در مسیری دیده می شود.

12 میمون سنجاب روز یکشنبه از محوطه خود در باغ وحشی در جنوب شرقی این ایالت مفقود شده بودند.

لین کانی، بنیانگذار و رئیس مرکز نجات حیات وحش و توانبخشی در کندالیا، تگزاس، گفت که اگر معلوم شود میمون ها برای فروش برده شده اند، تعجب نخواهد کرد. او گفت که بسته به خریدار، میمونی مانند آنها را می توان به “چند هزار” دلار فروخت.

انگیزه گرفتن میمون ها چه می تواند باشد؟

نویسنده آسوشیتدپرس پل جی وبر در این گزارش از آستین، تگزاس مشارکت داشت.



منبع

یکی از مقامات باغ وحش گفت که مرگ پین برای کارکنان سخت بوده است.

او گفت که راه‌های مختلفی وجود دارد که میمون‌های گرفته شده ممکن است در خطر باشند، از رژیم غذایی نامناسب گرفته تا قرار گرفتن در معرض سرما. دمای هوا در دالاس روز سه شنبه در طی یک طوفان زمستانی به 20 درجه کاهش یافت.

رئیس پلیس شهر ونس اولیویه روز سه شنبه گفت که زیستگاه آنها در Zoosiana در Broussard، در حدود 60 مایلی (96 کیلومتری) غرب باتون روژ، “به خطر افتاده” و برای ورود به آن خسارت وارد شده است. وی با استناد به تحقیقات در حال انجام از ارائه جزئیات بیشتر در مورد خسارت خودداری کرد.

پس از ناپدید شدن Nova، مقامات گفتند که فیلم های نظارتی را بررسی کرده اند، اما آنچه را که نشان می دهد، بررسی نکرده اند.

باغ وحش در 13 ژانویه پس از آنکه کارگرانی که صبح آن روز وارد شدند، متوجه شدند که پلنگ ابری به نام نوا گم شده است، تعطیل شد. پس از جستجویی که شامل پلیس می‌شد، پلنگ 20 تا 25 پوندی (9 تا 11 کیلوگرم) در اواخر همان روز در نزدیکی زیستگاهش پیدا شد.

کانی گفت: «پریمات ها حیواناتی هستند که قیمت بالایی دارند در تجارت حیوانات خانگی حیات وحش در این کشور. “هر کسی که یکی را می خواهد به دلایل اشتباه یکی را می خواهد – هرگز دلیل خوبی برای داشتن حیوان وحشی به عنوان حیوان خانگی وجود ندارد.”

آیا حوادث دیگری پیش از این در باغ وحش دالاس رخ داده است؟

___

پلیس دالاس گفت که دو میمون امپراطور تامارین را پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه ممکن است در خانه متروکه ای در لنکستر واقع در جنوب باغ وحش باشند، پیدا کردند. حیوانات در یک کمد، امن، قرار گرفتند و سپس برای ارزیابی دامپزشکی به باغ وحش بازگردانده شدند.

پلیس گفت از یک ابزار برش عمدا برای ایجاد دهانه در محوطه او استفاده شده است. پلیس گفت که زخم مشابهی نیز در محفظه ای برای میمون های لنگور پیدا شده است، اگرچه هیچ یک از آنها بیرون نیامدند یا به نظر آسیبی نرسیدند.

در لوئیزیانا چه اتفاقی افتاد؟

Zoosiana در یک پست فیس بوک گفت که میمون های باقی مانده ارزیابی شده اند و به نظر می رسد آسیبی ندیده باشند.

وی گفت که پلیس هنوز مظنونی ندارد اما همچنان در حال جستجو از طریق فایل های ویدئویی است.

به گفته هریسون ادل، معاون اجرایی باغ وحش در بخش مراقبت و حفاظت از حیوانات، کرکس «یکی از اعضای محبوب بخش پرندگان» بود.

هادسون، مدیر عامل باغ وحش، در یک کنفرانس خبری پس از مرگ پین گفت که روش‌های عادی عملیاتی شامل بیش از 100 دوربین برای نظارت بر مکان‌های عمومی، کارکنان و نمایشگاه است و این تعداد افزایش یافته است. حضور شبانه نیروهای امنیتی و کارکنان نیز مطرح شد.

در باغ وحش دالاس چه اتفاقی افتاده است؟

باغ وحش سه شنبه و چهارشنبه به دلیل طوفان تعطیل بود.

آنچه تاکنون در مورد این حوادث شناخته شده است به شرح زیر است:

در مورد کرکس چه می دانیم؟

در همین حال، در لوئیزیانا، مقامات در حال تحقیق پس از اینکه 12 میمون سنجاب از باغ وحشی در آنجا در روز یکشنبه برده شدند و بررسی کردند که آیا ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد یا خیر.

در 21 ژانویه، یک کرکس در حال انقراض به نام پین توسط کارگرانی که از راه رسیده بودند مرده پیدا شد. گرگ هادسون، رئیس و مدیر عامل باغ وحش، مرگ را “بسیار مشکوک” خواند و گفت که کرکس “یک زخم” داشته است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.