مکث در آماده سازی اقیانوس مزرعه بادی پس از هفتمین نهنگ مرده انجام شد

وین پری را در توییتر در www.twitter.com/WayneParryAC دنبال کنید





منبع

آلیسون مک‌لئود، مدیر سیاست‌گذاری اتحادیه رای‌دهندگان حفاظت از محیط زیست نیوجرسی، افزود: «ما باید تصمیم‌گیری خود را بر اساس علم و داده‌ها قرار دهیم، نه احساسات یا فرضیات».

بریگانتین، نیوجرسی (AP) – قانونگذاران در سطوح محلی، ایالتی و فدرال روز جمعه خواستار توقف موقت کار آماده سازی کف اقیانوس برای مزارع بادی فراساحلی در نیوجرسی و نیویورک شدند، پس از آنکه نهنگ مرده دیگری در این منطقه به ساحل نشست.

در یک کنفرانس خبری دوشنبه در آتلانتیک سیتی، گروه‌هایی که از بایدن خواستند مرگ‌ها را بررسی کند، گفتند که توسعه‌دهندگان بادی فراساحلی درخواست مجوز برای آزار و اذیت یا آسیب رساندن به 157000 پستاندار دریایی در این دو ایالت کرده‌اند.

در اوایل هفته، اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرد که تا به امروز، هیچ نهنگ گوژپشت – گونه‌ای که بیشتر مرگ‌ومیر نهنگ‌های اخیر در نیوجرسی و نیویورک را تشکیل می‌دهد – به دلیل فعالیت‌های بادی دریایی کشته نشده است. .

هیچ نشانه فوری از علت مرگ اخیر وجود ندارد. مرکز فروپاشی پستانداران دریایی، مستقر در بریگانتین، گفت که روز جمعه و چندین گروه دیگر در حال تدوین برنامه‌هایی برای بررسی پس از کشتار بقایای نهنگ قبل از دفع لاشه حیوان، به احتمال زیاد از طریق دفن در ساحل هستند.

گروه محیطی Clean Ocean Action گفت که چنین کاری در سایت معمولاً شامل کاوش در کف اقیانوس با استفاده از پالس های متمرکز صدای فرکانس پایین در همان فرکانسی است که نهنگ ها می شنوند و ارتباط برقرار می کنند، که به طور بالقوه می تواند به حیوانات آسیب برساند یا منحرف کند.

آخرین مرگ روز پنجشنبه مربوط به یک نهنگ گوژپشت به طول 20 تا 25 فوت (6 تا 7.6 متر) بود. بقایای آن در بریگانتین، درست در شمال شهر آتلانتیک، که خود دو نهنگ مرده را در سواحل خود در هفته های اخیر دیده است، در ساحل فرو رفته است.

لورن گاچس، سخنگوی آژانس گفت: «شیلات NOAA مجوز مرگ و میر یا آسیب جدی را برای هیچ اقدام مرتبط با باد صادر نکرده یا پیشنهاد نکرده است».

اداره حفاظت از محیط زیست نیوجرسی درخواستی را برای اظهار نظر به دفتر فرماندار ارجاع داد که روز جمعه پاسخی نداد.

بیشتر گروه‌های بزرگ زیست‌محیطی نیوجرسی این هفته اعلام کردند که از انرژی باد فراساحلی حمایت می‌کنند.

وینس سرا، شهردار بریگانتین، مانند جف ون درو، نماینده ایالات متحده، نماینده جمهوری خواه کنگره به نمایندگی از جنوب نیوجرسی، به درخواست برای توقف موقت آماده سازی سایت بادی فراساحلی پیوست.

این هفتمین مرگ در مدت کمی بیش از یک ماه بود. سیل تلفات باعث شد یک گروه محیط زیست و برخی از گروه های شهروندان مخالف باد فراساحلی در اوایل این هفته از رئیس جمهور بایدن برای تحقیقات فدرال در مورد مرگ و میرها بخواهند.

___

این تماس‌ها در حالی مطرح شد که بیشتر گروه‌های زیست‌محیطی نیوجرسی نسبت به ارتباط کار با باد دریایی و مرگ نهنگ‌ها هشدار دادند و چنین انجمن‌هایی را «بی‌اساس و زودرس» خواندند.

این گروه ها عبارتند از Clean Water Action، Environment New Jersey، Sierra Club، New Jersey Audubon، NY/NJ Baykeeper و دیگران.

اوستد، توسعه‌دهنده انرژی بادی دانمارکی که برای ساخت دو پروژه از سه پروژه بادی فراساحلی که تاکنون در آب‌های نیوجرسی تأیید شده است، گفت: کار فعلی آن در سواحل نیوجرسی شامل استفاده از صداها یا سایر اقداماتی نیست که می‌تواند نهنگ‌ها را آزار دهد.

وینس پولیستینا، سناتور ایالت نیوجرسی، یک جمهوری خواه که نماینده این منطقه است، گفت: «ما باید تمام کارهای مربوط به توسعه بادهای فراساحلی را تا زمانی که بتوانیم علت مرگ این نهنگ ها را که برخی از آنها در معرض خطر هستند، به حالت تعلیق در آوریم. کار مربوط به پروژه‌های بادی فراساحلی، تفاوت اصلی در آب‌های ما است و سخت است باور کنیم که مرگ (هفت) نهنگ در سواحل ما فقط یک تصادف است.

آنجولی راموس-بوسوت، مدیر کلاب سیرا در نیوجرسی، گفت: «سرزنش پروژه‌های بادی فراساحلی به خاطر مرگ و میر نهنگ‌ها بدون شواهد نه تنها غیرمسئولانه است، بلکه تهدیدهای واقعی تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و شیوه‌های مدیریت ماهیگیری ناپایدار برای این حیوانات را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

این گروه ها در بیانیه ای اعلام کردند: «بحران آب و هوایی ایجاب می کند که ما به سرعت انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهیم، و بادهای فراساحلی برای نیوجرسی برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی ایالت و عدالت زیست محیطی بسیار مهم است.

NOAA گفت 11 برنامه از این قبیل در این منطقه فعال هستند، اما شامل صدمات غیر جدی یا آزار و اذیت حیوانات دریایی است، نه کشتن آنها.

به طور دقیق نگفت که در حال حاضر چه نوع کاری انجام می دهد. این شرکت روز جمعه به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.