من به تحمیل توافقی که از حمایت کارگران راه آهن برخوردار نباشد رای نمی دهم.


سن  مارکو روبیو

سناتور جمهوری خواه فلوریدا مارکو روبیودرو انگرر/گتی ایماژ

  • مارکو روبیو جمهوری خواه از اقدام بایدن برای تصویب قرارداد ریلی توسط کنگره عقب نشینی کرد.

  • کارگران راه آهن به دلیل کمبود مرخصی با حقوق، تهدید به اعتصاب کردند که به طور بالقوه اقتصاد را ویران می کند.

  • بایدن از کنگره خواست وارد عمل شود و با تصویب توافقنامه آزمایشی از اعتصاب جلوگیری کند.

رئیس جمهور جو بایدن برای جلوگیری از اعتصاب کارگران راه آهن و فعال نگه داشتن زیرساخت های راه آهن وارد عمل شده است، حتی در شرایطی که کارگران خواستار یک قرارداد بهتر با دسترسی به مرخصی استعلاجی با حقوق هستند. اکنون، او خشم سناتور جمهوریخواه فلوریدا، مارکو روبیو را به خود جلب کرده است.

روبیو: «راه‌آهن و کارگران باید به عقب برگردند و توافقی را انجام دهند که کارگران، نه فقط روسای اتحادیه‌ها، آن را بپذیرند». توییت کرد در روز سه شنبه اما اگر کنگره مجبور به انجام این کار شود، من به تحمیل توافقی که از حمایت کارگران راه آهن برخوردار نباشد، رأی نخواهم داد.»

بایدن در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت که از کنگره می‌خواهد «فوراً قانونی برای تصویب توافقنامه آزمایشی بین کارگران و اپراتورهای راه‌آهن – بدون هیچ گونه تغییر یا تأخیر – برای جلوگیری از تعطیلی بالقوه فلج‌کننده راه‌آهن ملی تصویب کند». کنگره می‌تواند به ورود و تحمیل یک معامله برای کارگران راه‌آهن رأی دهد و روند عادی چانه‌زنی را نادیده بگیرد.

این امر کارگران را از اعتصاب و مذاکره بیشتر بر سر دسترسی به مرخصی استحقاقی که موضوعی کلیدی برای اعضای اتحادیه است باز می دارد. جمهوری خواهان سنا قبلاً از کنگره خواسته بودند که وارد عمل شود و توافق را به اجرا بگذارد.

به گزارش رویترز، کارگران خواستار 15 روز مریضی با حقوق بودند، اما شرکت‌های راه‌آهن در قرارداد آزمایشی تنها با یک روز حقوق شخصی موافقت کردند.

بایدن گفت: من به عنوان یک رئیس جمهور مغرور طرفدار کارگری، تمایلی به نادیده گرفتن رویه های تصویب و نظرات کسانی که به این توافق رای منفی دادند، نیستم. اما در این مورد – جایی که تأثیر اقتصادی تعطیلی به میلیون‌ها کارگر و خانواده دیگر آسیب می‌زند – معتقدم کنگره باید از قدرت خود برای تصویب این توافق استفاده کند.

وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ احساسات بایدن را تکرار کرد. به گفته اتاق بازرگانی ایالات متحده، یک اعتصاب می تواند روزانه 2 میلیارد دلار به اقتصاد ضرر برساند و تعداد زیادی از خدمات را متوقف کند.

در حالی که روبیو به روسای اتحادیه ضربه زد، روند قرارداد مستلزم آن است که اعضای اتحادیه در مورد تصویب یا عدم تصویب توافقنامه آزمایشی رأی دهند. بزرگترین اتحادیه صنعت، به همراه سه اتحادیه دیگر، این توافقنامه آزمایشی را رد کردند، در حالی که بقیه 12 اتحادیه درگیر در مذاکرات رای به تصویب دادند.

فقدان مرخصی استعلاجی در این معامله موجب مخالفت کارگران و سیاستمداران شده است. رو خانا، یک نماینده دموکرات از کالیفرنیا، در توییتی نوشت: “آیا من چیزی را در اینجا از دست داده ام؟ چرا شرکت های راه آهن به کارگران اجازه نمی دهند روزهای مریضی خود را پرداخت کنند؟ توافق جدید فقط به آنها 1 می دهد. این پوچ است. ما باید در کنار آنها باشیم. کارگران. این پیچیده نیست.”

مایکل پل لیندسی، مهندس لوکوموتیو در آیداهو و عضو کمیته راه‌آهن کارگران راه‌آهن، به اینسایدر گفت که این یک “خیانت آشکار” بود، اما او تعجب نکرد.

او گفت: “من فکر می کردم خنده دار است که هر کسی فکر کند که دموکرات ها یا جمهوری خواهان واقعاً اهمیت می دهند. در نهایت، آنها به پول اهمیت می دهند.” با این حال، “همیشه این امید در پس ذهن من وجود داشت که شاید کسی برای یک بار هم که شده کاری را انجام دهد که واقعاً برای کارگر آمریکایی مناسب است – به جای آنچه که برای شرکت های بزرگ آمریکا مناسب است.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع