مک کارتی از شام ترامپ با ملی‌گرایان سفیدپوست انتقاد کرد

“بنابراین من به یک مرد به شدت مشکل دار، که اتفاقا سیاه پوست است، Ye (کانیه وست)، که در تجارت و تقریباً هر چیز دیگری از بین رفته است و همیشه با من خوب بوده است، با اجازه دادن به درخواست او برای ملاقات کمک می کنم. ترامپ نوشت: در مار-آ-لاگو، به تنهایی، تا بتوانم «نصیحت‌هایی» به او بدهم.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، روز سه‌شنبه در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کند. (کوین دیچ/گتی ایماژ)

مک کارتی گفت: «فکر نمی‌کنم این نظرات درست باشد. “و من فکر نمی کنم که شما نیز باید با او معاشرت داشته باشید.”

فوئنتس، 24 ساله منکر هولوکاست که همچنین اظهارات تنفر آمیز درباره سیاه پوستان و سایر اقلیت ها کرده است، یک چهره محبوب در حاشیه راست افراطی است. او همچنین از تلاش مک کارتی برای تصدی مقام سخنران انتقاد کرده است.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه ای با نیوز نیشن گفت: رئیس جمهور ترامپ اشتباه کرد که به یک ناسیونالیست سفیدپوست، یک ضد یهود و یک منکر هولوکاست روی میز نشست. من فکر می کنم که او باید به خاطر این موضوع عذرخواهی کند و باید آن افراد و لفاظی های نفرت انگیز آنها را محکوم کند.»



منبع

مک کارتی هنگامی که از او خواسته شد موضع خود را در مورد مهمانان شام ترامپ توضیح دهد، گفت: «رئیس‌جمهور می‌تواند با هر کسی که می‌خواهد ملاقات داشته باشد. اما من فکر نمی‌کنم کسی با نیک فوئنتس ملاقاتی داشته باشد. و دیدگاه‌های او در هیچ کجای حزب جمهوری‌خواه یا خود این کشور نیست.»

کوین مک کارتی در خارج از ایوان کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کند.

روز سه‌شنبه، مک‌کارتی، مدعی اصلی ریاست مجلس نمایندگان پس از کسب اکثریت کرسی‌های مجلس در انتخابات میان‌دوره‌ای توسط جمهوری‌خواهان، به دروغ ادعا کرد که ترامپ فوئنتس را محکوم کرده است.

وقتی خبرنگاری اشاره کرد که ترامپ فوئنتس یا ایدئولوژی او را محکوم نمی کند، مک کارتی گفت: «خب، من ایدئولوژی او را محکوم می کنم. اصلاً جایی در جامعه ندارد.»

مک کارتی پس از میزبانی پرزیدنت بایدن با رهبران کنگره به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ‌کس نباید زمانی را با نیک فوئنتس بگذراند». او جایی در این حزب جمهوری خواه ندارد.

همچنین از مک کارتی در مورد تصمیم ترامپ برای ملاقات با یه پس از اظهارات یهودستیزانه این خواننده رپ در اوایل ماه جاری سوال شد.

شام ترامپ با فوئنتس و یه با انتقاد گسترده اعضای هر دو حزب مواجه شد، اگرچه بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه در این مورد سکوت کرده اند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، یه، (که قبلا به عنوان کانیه وست شناخته می شد) و نیک فوئنتس.  (تصویر عکس: یاهو نیوز؛ عکس ها: اندرو هارنیک/AP، اشلی لندیس/AP، ویلیام ادواردز/AFP از طریق گتی ایماژ)

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، یه، (که قبلا به عنوان کانیه وست شناخته می شد) و نیک فوئنتس. (تصویر عکس: یاهو نیوز؛ عکس ها: اندرو هارنیک/AP، اشلی لندیس/AP، ویلیام ادواردز/AFP از طریق گتی ایماژ)

در میان واکنش‌ها، رئیس‌جمهور سابق مدعی شد که نمی‌دانست فوئنتس کیست، اما به‌ویژه، عقاید نژادپرستانه و یهودی‌ستیز او را محکوم نمی‌کرد. او همچنین اظهارات یهودستیزانه Ye را در یک سری مصاحبه محکوم نکرد که در نتیجه بسیاری از پلتفرم ها و کسب و کارها روابط خود را با خواننده رپ قطع کردند.

ترامپ که اخیرا سومین کمپین انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده بود، در یک سری پست در شبکه اجتماعی Truth Social از خود دفاع کرد. او اشاره کرد که Ye او را در فاکس نیوز ستایش کرده است.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، روز دوشنبه نیک فوئنتس را محکوم کرد، چند روز پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پیش از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری، در ضیافت شامی با Ye، موسیقی‌دانی که قبلاً کانیه وست نام داشت، از برتری‌گرای سفیدپوست میزبانی کرد.

مک کارتی گفت: “ترامپ چهار بار بیرون آمد و او را محکوم کرد و نمی دانست او کیست.”