قاضی قتل رژه برای دادگاه عالی ویسکانسین

در سال 2020، دادگاه اعتراض دونالد ترامپ را با هدف لغو شکست انتخاباتی خود در برابر رئیس جمهور جو بایدن در ایالت رد کرد. اما هر دو طرف به دنبال دعاوی بیشتر مرتبط با انتخابات پیرامون انتخابات 2024 هستند.

مدیسون، ویز (AP) – شوهرش روز سه شنبه گفت قاضی که ریاست دادگاه مردی را که به قتل شش نفر در جریان رژه کریسمس Waukesha محکوم شده بود، برای یک مقام در دادگاه عالی ویسکانسین نامزد می شود. رقابت تعیین کننده تعادل ایدئولوژیک دادگاه خواهد بود.

آلخاندرو وردین، مدیر کمپین انتخاباتی او، گفت که پروتاسیویچ تضاد شدیدی با دورو و کلی ارائه خواهد کرد، که «افراطی‌های راست‌گرا» و «به‌طور افراطی خارج از تماس» هستند. میچل و کلی که در رقابت ناموفق خود برای دادگاه عالی در سال 2020 مورد تایید رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ قرار گرفت، بلافاصله به پیام هایی که خواستار اظهار نظر بودند، پاسخ ندادند.

دورو، 51 ساله، یک وکیل مدافع جنایی سابق است که از زمان انتصابش دو بار انتخاب شده است و در حزب جمهوری خواه در شهرستان واوکشا، یک پایگاه دیرینه حزب جمهوری خواه فعال است.

دورو، برخلاف کلی، کاندیدای محافظه‌کار دیگر، پیش از این هرگز برای یک دفتر در سراسر ایالت کاندید نشده است. کلی در سال 2016 توسط واکر که پسرش الکس کمپین کلی را اداره می کند، به دادگاه عالی ایالت منصوب شد.

میچل و پروتاسیویچ ماه هاست که در حال جمع آوری پول و مبارزات انتخاباتی بوده اند.

اورت میچل، قاضی بخش دایره کانتی دان و جانت پروتاسیویچ، قاضی بخش شهرستان میلواکی، هر دو لیبرال، مانند دن کلی، قاضی محافظه کار سابق دادگاه عالی ویسکانسین، رقابت می کنند. انتخابات مقدماتی 21 فوریه عرصه را به دو نامزد نهایی برای انتخابات 4 آوریل محدود می کند. برنده در ماه آگوست روی صندلی خواهد نشست.

دورو در درخواست خود به دولت وقت این اظهار نظر را بیان کرد. اسکات واکر، یک جمهوری خواه، برای انتصاب در دادگاه شهرستان واوکشا در سال 2011، بر اساس طرح عدالت ویسکانسین، که مطالب ارسال شده توسط کسانی را که به دنبال قرارهای قضایی هستند جمع آوری و ارسال می کند.

Protasiewicz بیش از 800 تاییدیه، از جمله تاییدیه قاضی دادگاه عالی ایالت لیبرال، ربکا دالت، را به صف کرده است. میچل از حمایت فرماندار سابق دموکرات جیم دویل، همراه با ده ها تن دیگر که عمدتاً در منطقه مدیسون هستند، از جمله کلانتر شهرستان دان، مدیر اجرایی شهرستان و رئیس پلیس مدیسون، برخوردار است.



منبع

برایان دورو گفت که جنیفر دورو قصد داشت روز چهارشنبه مراسمی برای معرفی نامزدی خود برگزار کند.

شوهرش برایان دورو روز سه شنبه گفت: «این رسمی است. “او در مسابقه است.”

جنیفر دورو روز دوشنبه یک دور مصاحبه تلویزیونی انجام داد و در آن نامه‌های هوادارانی را که در جریان محاکمه قتل‌های رژه دارل بروکس دریافت کرد، که در اوایل اکتبر آغاز شد، توصیف کرد. بروکس به کشتن شش نفر در هنگام عبور از SUV خود در میان جمعیت رژه محکوم شد و دو هفته پیش Dorow او را بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم کرد.

جنیفر دورو، قاضی منطقه واوکشا، دومین کاندیدای محافظه‌کار است که وارد رقابت می‌شود که دو قاضی لیبرال نیز دارد. برنده جایگزین یک قاضی محافظه کار بازنشسته خواهد شد که بخشی از اکثریت 4-3 است. لیبرال ها رقابت را به عنوان راهی برای تغییر کنترل دادگاه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024 در ایالت میدان نبرد در اولویت قرار می دهند.

کلی در سال 2020 برای یک دوره کامل نامزد شد، اما در انتخاباتی که مشارکت لیبرال ها بالا بود، شکست خورد زیرا شامل انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها می شد.

بن ویکلر، رئیس حزب دموکرات ویسکانسین، دورو را یک “افراطی” خواند. او از حکم دادگاه عالی ایالات متحده، لارنس علیه تگزاس در سال 2003، که قوانین لواط را که صمیمیت همجنس‌گرایان را جرم‌انگاری می‌کرد، لغو کرد، به‌عنوان «نمونه بارز فعالیت‌های قضایی در بدترین حالت» نام برد.

دورو روز دوشنبه به WTMJ-TV گفت که او “غرق حمایت و تشویق برای بررسی نامزدی برای دادگاه عالی شده است.”

دن کوری، سخنگوی این گروه، در این ماه گفت که Fair Courts America، گروهی که توسط میلیاردر، ریچارد Uihlein، مگادانر GOP تأمین مالی می‌شود، قصد دارد میلیون‌ها دلار برای حمایت از کلی هزینه کند.

دادگاه عالی ویسکانسین بیش از یک دهه است که به شدت حزبی است و محافظه کاران در آن دوره کنترل خود را در دست داشتند. دادگاه در مورد چندین مناقشه سیاسی مهم، از جمله حمایت از نقشه‌های قانون‌گذاری توسط جمهوری‌خواهان برای ایالتی که به شدت سرکوب شده بود و ممنوعیت صندوق‌های رای غایب رای داد. انتظار می رود چندین پرونده بزرگ در سال آینده به دادگاه رسیدگی شود، از جمله به چالش کشیدن قانون 173 ساله ویسکانسین مبنی بر ممنوعیت سقط جنین.