مقام سابق اوباما شبکه های آمریکایی را به دلیل پوشش ملکه الیزابت مورد انتقاد قرار داد و ارتباط او با استعمار بریتانیا را به صفر رساند.

ملکه الیزابت در طول 70 سال سلطنت خود، که به طور ذاتی با تاریخ طولانی امپریالیسم بریتانیا مرتبط است، رئیس دولت 32 کشور بود. هفده از این کشورها – از جمله آفریقای جنوبی در سال 1961 – در نهایت در همان دوره روابط خود را با سلطنت بریتانیا قطع کردند. جدیدترین کشوری که این کار را انجام داد، باربادوس، ملکه الیزابت را از ریاست دولت برکنار کرد و در اواخر سال 2021 به جمهوری تبدیل شد.

واکنش ها به مرگ ملکه الیزابت در آفریقای جنوبی نشان می دهد که چگونه میراث استعمار بریتانیا احساسات متفاوتی را در مورد خانواده سلطنتی بریتانیا ایجاد کرده است.

استنگل همچنین روابط ملکه الیزابت با استعمار بریتانیا را به صفر رساند.

آپارتاید یک سیستم نهادینه برتری سفیدپوستان بود که شامل تفکیک نژادی و تبعیض علیه ساکنان غیرسفید پوست آفریقای جنوبی بود. به گفته وزارت امور خارجه، «اگرچه بسیاری از سیاست‌های جدایی‌طلبانه به دهه‌های ابتدایی قرن بیستم بازمی‌گردد، این انتخاب حزب ملی‌گرا در سال 1948 بود که آغازی بر خشن‌ترین ویژگی‌های نژادپرستی قانونی شده به نام آپارتاید بود».

“شما یک کلیپ از سخنرانی او در کیپ تاون در سال 1947 در آفریقای جنوبی پخش کردید. آن سالی بود که آپارتاید در آفریقای جنوبی اعمال شد. این چیزی بود که استعمار بریتانیا آغاز کرد. استعمار بریتانیا، که او در تمام این سال ها ریاست آن را بر عهده داشت، دارای یک این چیزی است که مردم از آن طغیان می کنند.» او گفت.

به گزارش رویترز، حزب اپوزیسیون مارکسیست آفریقای جنوبی، مبارزان آزادی اقتصادی، گفت: ما برای مرگ الیزابت سوگواری نمی کنیم. «تعامل ما با بریتانیا با درد… مرگ و سلب مالکیت، و از انسانیت زدایی از مردم آفریقا بوده است.

ریچارد استنگل، یکی از مقامات سابق اوباما، شبکه های آمریکایی را به دلیل پوشش سنگین مرگ ملکه الیزابت مورد انتقاد قرار داد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    او گفت: «یک نقطه ضعف در شخصیت آمریکایی وجود دارد که هنوز مشتاق آن دوران امتیازات ارثی است.

  • ملکه الیزابت در آفریقای جنوبی

    با این حال، ملکه الیزابت با نلسون ماندلا، که اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی پس از پایان آپارتاید بود، رابطه دوستانه داشت.

    آفریقای جنوبی توسط هلندی ها و بریتانیایی ها مستعمره شد و آپارتاید به طور محکم در آن تاریخ ریشه داشت.

    ریچارد استنگل، معاون وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی عمومی و امور عمومی در دولت اوباما از سال 2013 تا 2016، روز پنجشنبه در یک حضور در شبکه ام اس ان بی سی از شبکه های آمریکایی به دلیل پوشش گسترده مرگ ملکه الیزابت دوم انتقاد کرد.

    اگرچه این مقام سابق اوباما گفت که «به ملکه الیزابت به خاطر خدمات بی‌رقیبش ادای احترام می‌کند»، او همچنین از ارتباط او با استعمار بریتانیا انتقاد کرد.

    بنیاد نلسون ماندلا در بیانیه ای درباره مرگ ملکه الیزابت نوشت: «به اعتراف خودش، نلسون ماندلا یک آنگلوفیل بود و در سال های پس از آزادی از زندان، رابطه نزدیکی با ملکه برقرار کرد.» به طور مکرر تلفن را با استفاده از نام کوچک خود با یکدیگر به عنوان نشانه ای از احترام متقابل و همچنین محبت می کنند.”

    استنگل گفت: “باید به سوال قبلی شما بگویم که چرا شبکه های خبری خبری آمریکایی تمام این زمان را به مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت اختصاص می دهند؟ فکر می کنم این سوال خوبی است.” یک نقطه ضعف در شخصیت آمریکایی وجود دارد که هنوز مشتاق آن دوران امتیازات ارثی است، این همان چیزی است که ما از آن فرار کردیم.»

    در ادامه این بیانیه با استفاده از نام قبیله ماندلا آمده است: «برای مادیبا مهم این بود که قدرت استعماری سابق در جنوب آفریقا به روابط صمیمانه و سازنده با جمهوری تازه دموکراتیک آفریقای جنوبی کشیده شود». مادیبا در زندگی بعدی اغلب از یادآوری این موضوع که آفریقای جنوبی یوغ استعماری را کنار گذاشته است، به مخاطبین بریتانیایی خود لذت می برد.

    ملکه الیزابت در کیپ تاون، آفریقای جنوبی در مارس 1995.گتی ایماژ

    • استنگل تاکید کرد که این “پدربزرگ جورج سوم” ملکه الیزابت بود که برای شروع ایالات متحده آمریکا از او شورش کردیم.

      ویدیوی مرتبط: ملکه الیزابت در ۹۶ سالگی درگذشت – نگاهی به دوران سلطنت ۷۰ ساله او