معاملات پرسود پاکسازی طوفان ایان طوفان جدیدی ایجاد می کند

نمونه‌ای از آن، گسترش بحث‌برانگیز اخیر قرارداد حذف زباله‌های طوفان زمینی است که مدت‌ها قبل از طوفان برای مناقصه گذاشته شده بود. به طور تصادفی، این قرارداد تنها چند روز پس از اینکه ایان در 28 سپتامبر به پارک ایالتی کایو کاستا این شهرستان رسید، به شرکت مشترک Crowder-Gulf تعلق گرفت.

مقامات خسارات ناشی از ایان در فلوریدا و کارولینای شمالی را بین 40 تا 70 میلیارد دلار تخمین زده‌اند که آن را در زمره پرهزینه‌ترین طوفان‌هایی است که تاکنون ایالات متحده را درنوردیده است. حداقل 118 مورد مرگ در فلوریدا ناشی از این طوفان است.

سانابریا گفت: “با توجه به طوفان ایان، این یک افزوده عظیم به محدوده قرارداد است که به طور بالقوه صدها میلیون دلار ارزش دارد.” “به طور نامناسب و غیررقابتی اعطا می شود.”

یک ماه از زمانی که طوفان ایان بخش هایی از جنوب غربی فلوریدا را نابود کرد می گذرد. اکنون قراردادهای پاکسازی چند میلیون دلاری طوفان های جدیدی را در پی طوفان رده 4 ایجاد می کند.

مایک اشنایدر را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/MikeSchneiderAP





منبع

تصمیمات همیشه بعد از طوفان گرفته می شود و اینها موارد اضطراری هستند، اما باید درک کنید که آینده نگری 20-20 است و FEMA، وقتی همه این بازپرداخت ها را سال ها بعد انجام می دهند و آن را بررسی می کنند و حسابرسی می کنند و سپس به شما می گویند که باید آن را بدهید. اسمیت گفت: پول برگشتی، پیامدهایی وجود دارد.

اما دو نفر از پنج کمیسیونر زمانی که هفته گذشته برای رای گیری مطرح شد، به این توافق نه گفتند.

در پاسخ به خسارات گسترده طوفان، مقامات شهرستان در 2 اکتبر دامنه قرارداد را گسترش دادند و شامل آبراه ها و املاک خصوصی شدند.

از بین بردن سریع درختان فرو ریخته، زونا سقفی و دیوار خشک خرد شده یکی از چالش برانگیزترین اما مهم ترین بخش های بازیابی طوفان است. مقامات شهرستان می خواهند کار را به سرعت انجام دهند زیرا دولت های محلی برای هزینه زباله های جمع آوری شده ظرف 60 روز پس از طوفان از آژانس مدیریت اضطراری فدرال پرداختی مستقیم دریافت می کنند. مقامات تخمین می زنند که شهرستان لی دارای 1.8 میلیون یارد مکعب زباله طوفان است.

___

پیمانکارانی که آوارها را برمی دارند و تعمیرات پس از طوفان را انجام می دهند، بر سر قراردادهای دولتی محلی که می تواند ده ها میلیون دلار مالیات ارزش داشته باشد، با هم درگیر هستند. این درگیری ها پیش نمایشی از دعواهای احتمالی بر سر بودجه محلی، ایالتی و فدرال را ارائه می دهد که طی چند ماه آینده برای کمک به جنوب غربی فلوریدا برای روی پاهای خود توزیع می شود.

مدیر لی کانتی، راجر دژارلایس، شکایات را رد کرد و گفت که فروشندگانی که تکه‌ای از پای را دریافت نمی‌کنند سعی می‌کنند «آب‌ها را گل آلود کنند» زیرا پول زیادی در تلاش‌های پاکسازی طوفان در خطر است.

برایان هامان، کمیسر در آن زمان گفت: «من به این پیشنهاد رأی منفی خواهم داد. “من با نحوه کاهش آن احساس راحتی نمی کنم.”

دولت فدرال مرتباً پول بلایایی را که معتقد است به اشتباه توزیع شده یا زمانی که رویه ها به درستی دنبال نشده اند، پس می گیرد. آژانس های فدرال تلاش کردند 73 میلیون دلار را از بیش از 1800 خانوار نیوجرسی که یک دهه پیش از سوپرطوفان سندی دریافت کرده بودند، پس بگیرند. پس از طوفان ایرما در سال 2017، FEMA 4.3 میلیون دلار از دریاچه ورث بیچ فلوریدا دریافت کرد.

داگلاس وایتهد، مدیر ضایعات جامد لی کانتی، گفت که قرارداد جدید و توسعه یافته با کرودر به ازای هر کامیون ارزان‌تر از قرارداد قدیمی است که بر اساس آن هزینه‌ها به دلیل تورم افزایش یافته بود. او گفت که گسترش قراردادی که از قبل برقرار شده است، تداوم در شرایط اضطراری را فراهم می کند.

دانیلا سانابریا، وکیل یکی دیگر از پیمانکاران رقیب، نیز به کمیسیون‌ها در مورد بازگشت احتمالی هشدار داد و گفت که گسترش قرارداد آواربرداری برای پوشش آبراه‌ها و املاک خصوصی ضد رقابت است.

اما بارت اسمیت، وکیل یکی از پیمانکارانی که مناقصه را به سرمایه گذاری مشترک Crowder-Gulf باخت، به کمیسیونرهای لی کانتی گفت که انجام ندادن کار اضافی موجود در گسترش قرارداد برای مناقصه، آنها را در معرض خطر “بازگشت” قرار می دهد. این زمانی است که FEMA پول هایی را که قبلاً اعطا شده بود پس می گیرد.

دژارلایس گفت: «هر زمان، سیاست فاجعه در نقطه‌ای حاکم می‌شود، زیرا پول زیادی برای برخی از این شرکت‌ها وجود دارد، میلیون‌ها دلار».

ری سندلی، کمیسر کانتی لی در جلسه اخیر گفت: «ما در حال مقابله با برخی از جدول‌های زمانی بسیار مهم هستیم.