اسکات پری، نماینده جمهوری خواه، از شکایت برای بازگرداندن اطلاعات تلفن ضبط شده توسط FBI صرف نظر کرد

پری، رئیس حزب محافظه کار آزادی مجلس نمایندگان، در یک درخواست اضطراری در واشنگتن دی سی از قاضی خواسته بود که به بازرسان دستور دهد داده های تلفن او را بازگردانند و آنها را از دستیابی یا بررسی سوابق تلفن اضافی که توسط ارائه دهنده تلفن همراهش، AT&T نگهداری می شود، منع کند. ، دادگاه فدرال در ماه اوت.

وکلای پری روز چهارشنبه درخواستی برای رد این پرونده ارائه کردند، اما توضیحی برای این اقدام در پرونده ارائه نکردند. NBC News برای اظهار نظر با دفتر پری و وکلای او تماس گرفته است.

در اقدام بعدی در ماه اوت، پری از قاضی خواست تا تصمیم گیری در مورد این پرونده را به تعویق بیندازد زیرا وکیل او در حال مذاکره با وکلای دولتی در مورد محدود کردن اطلاعاتی است که ماموران بررسی می کنند. در این طرح آمده است: «اعطای این درخواست به طرفین اجازه می‌دهد تا در مورد امکان حل و فصل فوریت از طریق توافق بیشتر بحث کنند.»

پری استدلال کرد که دولت فاقد اختیاری برای جستجوی داده‌ها است، زیرا تلفن حاوی اطلاعات حساسی است که با امتیازات زناشویی و وکیل-مشتری و همچنین بند سخنرانی و بحث قانون اساسی محافظت می‌شود، که به قانون‌گذاران برای اقدامات قانونی حمایت قانونی می‌کند.

تلفن پری پس از اجرای حکم بازرسی در خانه کلارک و ضبط تلفن جان ایستمن، وکیل ترامپ که از ادعاهای نادرست مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات در انتخابات حمایت می کرد، توقیف شد.

در این پرونده آمده است که تلفن پری توسط ماموران فدرال توقیف شده است که در حالی که نماینده جمهوری خواه کنگره با خانواده اش در ماه آگوست در نیوجرسی در تعطیلات به سر می بردند به او مراجعه کردند. ماموران حکم جستجوی دستگاه را داشتند و پری همان روز پس از اینکه ماموران تصویری از داده‌های آن را ایجاد کردند، گوشی خود را پس گرفت. پس از توقیف، وکیل پری، جان ایروینگ، در بیانیه ای گفت که وزارت دادگستری به او اطلاع داده است که پری “هدف تحقیقاتش نیست”.

مشخص نیست که چرا تلفن پری توقیف شده است. او توسط کمیته تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است. این هیئت گفته است که شواهدی از «شاهدان متعدد» در مورد دخالت پری در تلاش برای منصوب کردن جفری کلارک، کارمند سابق وزارت دادگستری به عنوان سرپرست دادستان کل در ماه‌های پایانی دولت ترامپ دارد. کلارک ادعاهای بی‌اساس ترامپ در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 را به سرقت برده بود و می‌خواست وزارت دادگستری برای به چالش کشیدن نتایج وارد عمل شود.

اسکات پری، نماینده آمریکا، از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از شکایت خود علیه وزارت دادگستری که خواستار بازگرداندن تمام داده های تلفن همراه ضبط شده توسط FBI در اوایل امسال شده بود، صرفنظر کرد.

حکم حاکی از آن بود که داده‌های تلفن به آزمایشگاه پزشکی قانونی وزارت دادگستری در ویرجینیای شمالی منتقل می‌شود، اما از آنجایی که حکم اولیه فقط اجازه توقیف تلفن را می‌داد، بازرسان قبل از بررسی داده‌ها به حکم دوم از قاضی نیاز داشتند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع