مظنون تایلندی در میشیگان با برخورد به آمریکا موافقت کرد

متیو شوف، مامور اف‌بی‌آی، در این پرونده گفت: «هوسون وقتی تشویق شد خودش را به پلیس تسلیم کند، گفته می‌شود: «نه پلیس، نه پلیس».

هاوسون در 5 ژانویه وارد تایلند شد و پلیس گفت که ردیابی او را در 12 ژانویه به درخواست FBI آغاز کرد و او را در 14 ژانویه در استان غربی راچابوری پیدا کرد، جایی که آنها به او پیشنهاد دادند که خود را تسلیم کند.

اف‌بی‌آی، زمانی که یک اتهام فدرال علیه او تنظیم کرد، در پرونده‌ای در دادگاه خاطرنشان کرد که او اصالتاً اهل تایلند است و ظاهراً پس از سقوط به یکی از نزدیکانش گفته بود که فکر می‌کرده کسی را کشته و به تایلند بازمی‌گردد.

حدود ساعت 5:30 صبح تا 6 صبح برای کار از خانه خارج شدم. زمستان است و هوا بسیار تاریک بود. هاوسون با بیان این حادثه گفت: معمولاً هیچ کس در جاده در آنجا راه نمی رفت، به جز گوزن. او گفت که در ابتدا فکر می کرد با یک آهو برخورد کرده است، اما وقتی بعداً از او پرسیدند که چرا به تایلند گریخته است، پاسخ داد که وقتی جسد کیبل را دید، فکر کرد او باید مرده باشد.

Tubtim “Sue” Howson، 57، ظاهراً کمی قبل از سپیده دم 1 ژانویه، دانشجوی دانشگاه ایالتی میشیگان، بنجامین کیبل، 22 ساله را مورد اصابت قرار داد و به گفته مقامات آمریکایی، در 3 ژانویه با بلیط یک طرفه به تایلند پرواز کرد. این حادثه طول کشید. مکانی در شهرستان اوکلند، میشیگان.

سوراچیت گفت هاوسون بیش از 20 سال است که با خانواده و دو فرزندش در میشیگان کار و زندگی می کند.

بانکوک (AP) – پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد، یک زن تایلندی-آمریکایی ساکن میشیگان که به اتهام تصادف در تصادفی که منجر به کشته شدن یک دانشجوی کالج شد، به تایلند گریخت، پذیرفته است برای رسیدگی به اتهامات وارده به ایالات متحده بازگردد.

تایلند و ایالات متحده یک معاهده استرداد دارند و اگر مظنونی حکم استرداد را به چالش بکشد، باید از دادگاه تایلند عبور کند که می‌تواند یک روند طولانی باشد.

ما او را دستگیر نکردیم. پس از دانستن حقایق، او تمایل خود را برای پذیرش مجازات در ایالات متحده نشان داد. “این نمونه خوبی برای جامعه تایلند خواهد بود.”



منبع

“فکر نمی کردم فرار کنم، اما خیلی شوکه شدم. سعی کردم با پلیس تماس بگیرم اما دستانم می لرزید. من نتوانستم کاری انجام دهم.» او گفت.

یک اتهام ایالتی مبنی بر عدم توقف در یک تصادف جدی در 2 فوریه و یک اتهام فدرال مربوط به پرواز او به خارج از کشور در 6 فوریه مطرح شد.

سوراچات هاکپارن، معاون رئیس پلیس ملی تایلند، در یک کنفرانس خبری که هاوسون نیز در آن حضور داشت، اعلام کرد که قصد دارد برای مواجهه با اتهامات وارده به ایالات متحده بازگردد و آماده‌سازی او برای پرواز قبل از یکشنبه در حال انجام است.