مردی که افسر را به داخل اوباش کشاند بیش از 7 سال زندان می گیرد

سر فانون را مهار کرد در حالی که دیگر شورشیان افسر را با یک تفنگ شوک‌کننده در انتهای جمجمه او کتک زدند و شوکه کردند. فانونه در جریان حمله، هوشیاری خود را از دست داد، که دوربین بدن او در فیلم ضبط کرد.

مردی از تنسی که یک افسر پلیس را به میان گروهی از آشوبگران کشاند و یکی از وحشتناک ترین اعمال خشونت آمیز را در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا آغاز کرد، روز پنجشنبه به بیش از هفت سال زندان محکوم شد.

سایر شورش‌گران به حمله به فانون متهم شده‌اند، از جمله کایل یانگ، مردی از آیووا که مچ فانون را گرفت در حالی که دیگران فریاد زدند: “کشش کن!” و “اسلحه اش را بگیر!” جکسون ماه گذشته یانگ را به هفت سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

دانیل «دی جی» رودریگز، مردی کالیفرنیایی که متهم به استفاده از تفنگ شوکر در فانون است، قرار است در فوریه 2023 محاکمه شود. توماس سیبیک، متهم ضد شورش از نیویورک، متهم به سرقت نشان افسر و رادیو پلیس در طول دادگاه است. غوغا

قبل از اینکه امی برمن جکسون، قاضی ناحیه ایالات متحده، امی برمن جکسون، او را به هفت سال و شش ماه حبس و سپس سه سال آزادی تحت نظارت محکوم کند، رئیس البوکرکی کاسپر از سخنرانی در دادگاه خودداری کرد. قاضی گفت که هد مسئول “برخی از تاریک ترین اعمالی است که در یکی از تاریک ترین روزهای کشور ما انجام شده است.”

شریک فانون سعی کرد او را احیا کند و گفت: «بیا، مایک. بیا رفیق به زودی به شکار اردک می رویم.»

دادستان ها نوشتند: «زمانی که افسر فانون در بحبوحه درگیری از دست خود برای محکم کردن خود روی چهارچوب در استفاده کرد، هد با دست خود به دست افسر ضربه زد و باعث شد افسر کنترل خود را بر چارچوب در از دست بدهد.

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

او طعمه تو بود. جکسون به هد 43 ساله گفت: او جام تو بود.

بیش از 100 افسر پلیس در ساختمان کنگره مجروح شدند. وزارت دادگستری می گوید که حدود 20 متهم به دلیل حمله به پلیس در 6 ژانویه محکوم شده اند.

در طول جلسه دادگاه پنج شنبه، فانون گفت که این حمله باعث حمله قلبی و آسیب مغزی تروماتیک شد و در نهایت به قیمت تمام شدن شغلش تمام شد. او کتابی درباره تجربه 6 ژانویه خود نوشته است و در جلسه استماع کمیته مجلس برای بررسی قیام شهادت داده است.

کارا گاردنر، دستیار دادستان ایالات متحده به قاضی گفت: «شجاعت و فداکاری که افسر فانون در آن روز نشان داد، باورنکردنی است و ما به خاطر چیزهایی که از دست داده است، مدیون او هستیم.»

حکم حبس رئیس شش ماه کمتر از حداکثر قانونی در پرونده وی است. همچنین این دومین طولانی‌ترین پرونده تا کنون در میان صدها پرونده است که از محاصره کنگره در 6 ژانویه 2021، زمانی که گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان هجوم بردند، در حالی که کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات آماده می‌شد.

جکسون گفت: «متاسفانه سایه تاریک استبداد از بین نرفته است. او گفت: «افرادی هستند که هنوز این دروغ را منتشر می‌کنند که انتخابات به سرقت رفته است. امروز این کار را انجام می دهند. و افرادی که این خشم را برای اهداف خودخواهانه خود برمی انگیزند، باید به خرابی هایی که به بار آورده اند، زندگی هایی که ویران کرده اند فکر کنند.

پس از اینکه او فانون را به میان جمعیت کشید، هد از افسر جدا شد. به گفته دادستان، زمانی که دیگران در میان جمعیت، فانون را برای محافظت از او در برابر مهاجمانش محاصره کردند، هد بارها به سمت افسر رسید و دوباره سعی کرد او را بگیرد. دوربین بدن فانون او را نشان داد که بعد از اینکه محافظانش او را به خط پلیس اسکورت کردند در حال سقوط است.

او گفت: “من این همه توجه را با بازگشت به پلیس عوض می کنم، اما نمی توانم این کار را انجام دهم.” و کاتالیزور برای از دست دادن شغل من و رنجی که در 18 ماه گذشته متحمل شده ام آلبوکرکی هد است.

مایکل فانون افسر اداره پلیس متروپولیتن در خط مقدم نبرد برای کنترل ورودی تونل بود که هد او را گرفت. دادستان ها گفتند که هد در حالی که دستانش را دور گردن فانون حلقه کرد و او را به داخل جمعیت بیرون تونل کشید، فریاد زد: «من یکی دارم!»

به گفته دادستان، سر در برخی از وحشیانه‌ترین خشونت‌ها در جریان شورش کنگره، مکرراً به افسران پلیسی که از یک تونل در تراس پایین غربی محافظت می‌کردند حمله کرد.

تقریباً 900 نفر به خاطر رفتارشان در 6 ژانویه به جرایم فدرال متهم شده اند. بیش از 430 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده اند که عمدتاً به جرایم جنحه ای می پردازند. بر اساس بررسی سوابق دادگاه توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از 300 نفر محکوم شده اند که تقریباً نیمی از آنها از هفت روز تا 10 سال حبس دارند.

فانون که تقریباً بعد از دو دقیقه و نیم به هوش آمد، پرسید: “آیا ما آن در را پس گرفتیم؟”

فانونه گفت: «از شما می‌خواهم همان رحمتی را که او در 6 ژانویه به من نشان داد، به آقای هد نشان دهید، که اگر سؤالی در این دادگاه وجود داشت، هیچ سؤالی وجود ندارد.

فانون همچنین از قاضی خواست حداکثر مجازات را تعیین کند. او به یاد آورد که چگونه هد در ابتدا به او گفت: «من سعی می کنم در اینجا به شما کمک کنم. صدایم را می شنوی؟» قبل از اینکه فریاد بزند که “یکی گرفت”.

___

«هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آقای هد با تلاش زیاد برنامه ریزی های قبلی انجام داده یا اینکه آماده برای نبرد به دی سی آمده است وجود ندارد. والاس نوشت: مجموعه تصمیمات بد او، همانطور که در بالا ذکر شد، اگرچه جدی است، اما به دور از بدترین رفتار آن روز است.

هد، یک کارگر ساختمانی از کینگ اسپورت، تنسی، در آوریل 2021 دستگیر شد و در مه 2022 به اتهام حمله به جرم اعتراف کرد. او دارای سابقه کیفری است که شامل تقریباً 45 دستگیری قبلی است.

هد به ماموران اف‌بی‌آی گفت که برای شرکت در راهپیمایی «سرقت را متوقف کنید»، جایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در جمع هوادارانش سخنرانی کرد، به واشنگتن دی سی رفت. به گفته دادستان، هد با پیوستن به اوباش در تونل، از سپر ضد شورش به عنوان سلاح استفاده کرد و از سپر دوم برای ضربه زدن به فانون و دیگر افسران استفاده کرد.

وکیل سر، نیکلاس والاس، درخواست مجازات پنج سال زندان کرد.

دادستان به هشت سال حبس، حداکثر مجازات قانونی که او با آن مواجه بود، توصیه کرد.

اگرچه هد در لحظات بعد از افسر فانون جدا شد، اما هد می‌توانست صدای فعال شدن دوباره تیزر، فریادهای افسر فانون و فریادهای یک آشوبگر دیگر را بشنود که او را با اسلحه خود بکش. !»، دادستان ها در پرونده دادگاه نوشتند.