محدودیت‌های تاکسی بارسلون برای بزرگترین کنفرانس مخابراتی جهان کاهش یافت

بارسلونا (رویترز) – دولت منطقه ای کاتالونیا با کاهش محدودیت ها برای شرکت های حمل و نقل مانند Uber و Cabify به مشکل صف های طولانی برای تاکسی ها در بزرگترین کنفرانس مخابراتی جهان که از دوشنبه در بارسلون آغاز می شود، رسیدگی می کند.

سخنگوی دولت کاتالونیا گفت که به درخواست شورای بارسلونا استثنایی برای ارائه خدمات ده روزه این تاکسی های سواری در نظر گرفته شده است.

ایگناسیو مانزانو، نایب رئیس سازمان صنعت سواری Feneval، گفت که کاهش قوانین در بارسلون برای MWC ثابت کرد که شهر در طول کنفرانس های بزرگ تاکسی کافی ندارد.

“این دوره از لطف به رسمیت شناخته شده است که محدودیت های واقعی نشان دهنده منافع شهر نیست.”

مقامات کاتالونیا قوانین را کاهش داده اند تا تاکسی های سواری از سراسر اسپانیا بتوانند بین ۲۴ فوریه تا ۷ مارس در بارسلونا فعالیت کنند.

کنگره جهانی موبایل (MWC) انتظار دارد امسال حدود 80000 نماینده از سراسر جهان را جذب کند، اما در گذشته صف های طولانی برای تاکسی ها در خارج از محل برگزاری وجود داشته است.

او در بیانیه‌ای گفت: «از زمانی که دولت کاتالونیا محدودیت‌هایی را اعمال کرد، هیچ جایگزینی برای رفت و آمد در بارسلونا وجود ندارد.

در سپتامبر سال گذشته، پس از اعتراض رانندگان تاکسی به دلیل رقابت ناعادلانه، در سپتامبر سال گذشته، دولت مرکزی به دولت‌های منطقه‌ای اسپانیا دستور داد که قوانین جدیدی را برای خودروهای شخصی که مسافران را از طریق پلت‌فرم‌های موبایلی مانند اوبر، بولت و رقیب محلی Cabify حمل می‌کنند، وضع کنند.

(گزارش توسط گراهام کیلی؛ ویرایش توسط کریستینا فینچر)



منبع

برخی از مناطق مانند مادرید و اندلس به رانندگان اجازه دادند تا مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند، اما برخی دیگر مانند بارسلونا اقدامات محدودکننده تری را ارائه کردند.