هواوی علیرغم تحریم های آمریکا بر نمایشگاه فناوری موبایل MWC تسلط دارد

سقوط یک بالون جاسوسی مظنون چینی توسط یک جت جنگنده آمریکا در هفته های اخیر باعث تنش بین پکن و واشنگتن شده است.

هواوی از بین نرفته است و مناقشه همچنان ادامه دارد. واشنگتن ماه گذشته تحریم ها را با محدودیت های جدید بر صادرات قطعات فنی کمتر پیشرفته به هواوی تشدید کرد.

بارسلونا، اسپانیا (AP) – گروهی از شرکت‌های چینی به رهبری غول فناوری هوآوی، بزرگترین نمایشگاه تجاری بی‌سیم جهان را به فرصتی برای نشان دادن قدرت خود در برابر لیست سیاه هواوی توسط کشورهای غربی که نگران امنیت سایبری و تشدید تنش‌ها با ایالات متحده هستند، تبدیل می‌کنند. بیش از TikTok، بالن های جاسوسی و تراشه های کامپیوتری.

او در این نمایشگاه گفت: “اما در عین حال، این امر ما را از ارائه نوآوری و راه حل های نوآورانه کند نمی کند.” ما به تجارت با شرکت ها و کشورهایی که خواهان حمایت ما هستند، ادامه خواهیم داد.»

برایان چمبرلین، مشاور اجرایی گروه اپراتورهای بی سیم هوآوی، گفت: “تحریم ها تاثیر زیادی داشته اند” اما این شرکت “سعی نمی کند هیچ یک از این قوانین را زیر پا بگذارد.”

تنش های فناوری آمریکا و چین تنها افزایش یافته است.

چمبرلین از هواوی گفت که حضور این شرکت صرفاً به دلیل «تقاضای سرخورده» بسیار بزرگ است.

«ما در سه سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کووید در چین محبوس بودیم. بنابراین این واقعاً اولین بار است که ما می‌توانیم با مشتریان خود تعامل داشته باشیم.»

پس از سه سال اختلال همه‌گیر، آنها در میان ده‌ها هزار نفر در بارسلونا برای MWC، همچنین به عنوان کنگره جهانی موبایل شناخته می‌شوند، نمایشگاه سالانه صنعت فناوری که از دوشنبه آغاز می‌شود، جایی که سازندگان تلفن همراه دستگاه‌های جدید و مدیران صنعت مخابرات را به نمایش می‌گذارند و آخرین تجهیزات شبکه را بررسی می‌کنند و نرم افزار.

این شرکت با تامین سخت‌افزار و نرم‌افزار برای بنادر بار، خودروهای خودران، کارخانه‌ها و سایر صنایعی که امیدوار است کمتر در برابر واشنگتن آسیب‌پذیر باشند، خود را دوباره اختراع می‌کند.

با توجه به اینکه هوآوی در مرکز نبرد ژئوپلیتیکی بر سر برتری فناوری جهانی قرار دارد که بخش‌هایی از کسب‌وکار آن را به دلیل تحریم‌های غرب فلج کرده است، قابل توجه است.

هوآوی همچنین گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند اما پس از اینکه گوگل از ارائه نقشه‌ها، یوتیوب و سایر خدماتی که معمولاً روی دستگاه‌های اندرویدی از قبل نصب می‌شوند، مسدود شد، فروش آن در خارج از چین کاهش یافت.

مقامات ایالات متحده، TikTok را از دستگاه‌هایی که برای کارمندان دولت صادر می‌شود، به دلیل ترس از اینکه برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی محبوب چینی خطری برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها محسوب می‌شود یا می‌تواند برای پیشبرد روایت‌های طرفدار چین استفاده شود، ممنوع کرده‌اند.

بن وود، تحلیلگر ارشد در CCS Insight گفت که سازندگان چینی تلفن همراه Honor، Oppo و Xiaomi حضور پررنگی خواهند داشت. آنر برند اقتصادی هواوی بود اما در سال 2020 به امید احیای فروش با جدا کردن آن از تحریم های شرکت مادرش فروخته شد.

ایالات متحده سه سال پیش با موفقیت متحدان اروپایی مانند بریتانیا و سوئد را تحت فشار قرار داد تا تجهیزات هواوی را در شبکه‌های تلفن خود ممنوع یا محدود کنند، زیرا می‌ترسند پکن از آن برای جاسوسی سایبری یا خرابکاری زیرساخت‌های ارتباطی مهم استفاده کند – اتهاماتی که هواوی بارها آن را رد کرده است. ژاپن، استرالیا، نیوزلند و کانادا نیز اقدامات مشابهی انجام داده اند.

هوسون گفت: برند مصرف کننده هواوی در اروپا سقوط کرده است. در MWC، هوآوی ممکن است گوشی‌های هوشمند جدید مصرف‌کننده و دستگاه‌های مصرف‌کننده جدید را معرفی کند، اما این برند شتاب خود را از دست داده است و این اعلامیه‌ها عمدتاً برای بازارهای در حال رشد سریع خارج از ایالات متحده و اروپای غربی است.

توماس هوسون، تحلیلگر اصلی در Forrester Research، گفت: «از آنجایی که MWC یک رویداد جهانی است، آنها (هواوی) می خواهند در این مورد ارتباط برقرار کنند و نشان دهند که هنوز یک بازیگر کلیدی در صنعت مخابرات و فناوری پیشرفته هستند.

با این حال، این شرکت به لطف فروش در چین و دیگر بازارهایی که واشنگتن در ترغیب دولت ها به تحریم شرکت چندان موفق نبوده است، جایگاه خود را به عنوان تولید کننده شماره 1 تجهیزات شبکه در جهان حفظ کرده است.

ایالات متحده همچنین به دنبال محدود کردن دسترسی چین به تجهیزات ساخت نیمه هادی های پیشرفته است و متحدان اصلی ژاپن و هلند را امضا می کند.

از بین 2000 غرفه‌دار و حامی، 150 شرکت چینی هستند و Huawei Technologies Ltd. بیشترین حضور را دارد. سازمان دهندگان گفتند که سازنده گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه نسبت به سال گذشته 50 درصد ردپای خود را افزایش داده است و تقریباً یک سالن بزرگ نمایشگاهی در مرکز همایش فیرا در بارسلون را اشغال کرده است.

استرند که 26 سال است در MWC شرکت کرده است، گفت هوآوی می‌خواهد به دنیا نشان دهد که از ساخت تجهیزات اصلی شبکه – لوله‌کشی پنهان مانند ایستگاه‌های پایه و آنتن‌هایی که دستگاه‌های تلفن همراه جهان را به هم متصل می‌کند – دور می‌شود و به یک تامین‌کننده فناوری همه‌جانبه تبدیل می‌شود. .

این اتفاق پس از نمایشگاه MWC که چهار سال پیش به میدان نبرد بین ایالات متحده و چین بر سر هواوی و امنیت شبکه های بی سیم نسل بعدی تبدیل شد. در یک سخنرانی کلیدی، یکی از مدیران ارشد هوآوی، ایالات متحده را به دلیل تلاش آن برای وادار کردن متحدان به دوری از تجهیزات این شرکت تحت فشار قرار داد.

استرند درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفت که هواوی می‌خواهد «انگشت را به بایدن بدهد». وی گفت: پیام این شرکت این است: با وجود تحریم های آمریکا، ما زنده ایم و لگد می زنیم و خیلی خوب کار می کنیم.

هوآوی تنها بخشی از هیئت بزرگ‌تر چینی است که شرکت چینی‌ها با برداشتن تمام محدودیت‌های سفر کووید-19، افزایش یافته است. ZTE، دیگر شرکت فناوری چینی که توسط ایالات متحده تحریم شده بود، قصد دارد محصول خود را در MWC معرفی کند.

جان استرند، مشاور صنعت مخابرات دانمارکی، گفت: حضور بزرگ هواوی در این نمایشگاه نشانه ای از سرپیچی است.

وود گفت: «حذف محدودیت‌های کووید در چین این امکان را برای این تولیدکنندگان فراهم کرده است که در نمایشگاه حضور پیدا کنند.» «همه آنها مایلند خود را به عنوان «سومین جایگزین» اپل و سامسونگ در بازارهای اروپایی معرفی کنند و MWC را ببینند. به عنوان یک رویداد محوری برای انجام این کار.»



منبع