متحد ارشد پوتین می گوید که او دیگر قصد حمله به لهستان را “پنهان نخواهد کرد”.

مقامات لهستانی نگران هستند که روسیه همچنان به لهستان چشم دوخته است. مارک ماژیروفسکی، سفیر لهستان در آمریکا، همین هفته هشدار داد که روسیه ممکن است در آینده لهستان را مورد توجه قرار دهد.

رویترز/میخائیل کلیمنتیف/اسپوتنیک/کرملین

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

با توجه به اینکه لهستان برای مدتی با تجاوز روسیه برخورد خواهد کرد، لهستان نیز اقداماتی را برای تقویت نظامی بلندمدت خود انجام داده است. ماتئوش موراویک، نخست وزیر لهستان، چند هفته پیش اعلام کرد که لهستان هزینه های دفاعی خود را به 4 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد. و به دلیل نگرانی مردم از درگیری، لهستان به آموزش غیرنظامیان به عنوان سرباز پرداخته است.

روسیه همیشه همسایه ما بوده است. همسایه ماست و همینطور خواهد ماند. در آینده ای قابل پیش بینی به طور معجزه آسایی ناپدید نخواهد شد. ما باید خود را آماده کنیم.» ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم. لهستان ممکن است هدف بعدی باشد.

رویترز/میخائیل کلیمنتیف/اسپوتنیک/کرملین

ورشو این تهدید را جدی می گیرد. به گفته ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان، ارتش لهستان در روز سه‌شنبه در حال انجام تمرینات ضد هوایی است تا به متجاوزان احتمالی نشان دهد که لهستان باید ممنوع تلقی شود.

«همه ما متوجه هستیم که در مرزهای شرقی ما جنگ وجود دارد. اما با این تمرین‌ها، ما نشان خواهیم داد – عمداً نشان خواهیم داد – این تمرین‌ها برای جلوگیری از یک متجاوز است. و بنابراین ما آمادگی رزمی ارتش لهستان را نشان می دهیم.

تحقیقات در مورد آن حادثه نشان داد که این یک موشک دفاع هوایی اوکراینی بود که برای دفاع در برابر حمله روسیه شلیک شده بود. اما اگر روسیه تهدیدات مبنی بر گسترش جنگ در اوکراین را دنبال کند تا اهداف ارضی دیگر از جمله اهداف لهستان را در بر گیرد، مسکو ممکن است در نهایت اعضای ناتو را به دام بیاندازد و جنگ گسترده‌تری را آغاز کند.

«ویژه [military] عملیات تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید. به گزارش تاس، قدیروف گفت کشورهای اروپایی اعتراف خواهند کرد که اشتباه کرده‌اند، غرب به زانو در خواهد آمد و طبق معمول کشورهای اروپایی باید در همه زمینه‌ها با فدراسیون روسیه همکاری کنند. “نباید و هرگز جایگزینی برای آن وجود ندارد.”

تنش ها بر سر احتمال حمله روسیه به لهستان بالا گرفته است. در ماه نوامبر، یک موشک سرگردان به داخل خاک لهستان در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین سقوط کرد و دو نفر را کشت و این سؤال را در مورد اینکه آیا روسیه عمداً به لهستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله کرده است، و اینکه آیا جنگ گسترده‌تری در شرف وقوع است، ایجاد کرد. . وقتی یکی از اعضای ناتو مورد حمله قرار می گیرد، ناتو می تواند آن را حمله ای علیه همه اعضا تلقی کند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

متحد ارشد پوتین حملات “بی رحمانه” به کشور جدید را تهدید می کند

طرح جدید “جنگ بزرگ” روسیه از قبل محکوم به شکست است

“بعد از اوکراین، اگر به ما فرمان داده شود، در شش ثانیه به شما نشان خواهیم داد که چه توانایی هایی داریم.” قدیروف گفت حمله احتمالی به لهستان در ماه می سال گذشته.

قدیروف، رئیس چچن، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که روسیه باید در مرحله بعدی لهستان را «غیر نظامی و غیرنظامی» کند.

این اولین بار نیست که روسیه یا دوستان پوتین پیشنهاد می کنند که لهستان در فهرست اهداف آنها در اروپا قرار دارد. بلاروس، متحد نزدیک روسیه، تهدید کرده است که لهستان را با واکنشی «ظالمانه» به دلیل آنچه این کشور «تحریک‌آمیز» لهستان می‌خواند، دنبال خواهد کرد. خود قدیروف سال گذشته چندین بار لهستان را تهدید کرد.

اگر پس از تکمیل موفقیت آمیز NMD، روسیه شروع به غیر نظامی کردن و غیرنظامی کردن کشور بعدی کند، چه؟ بالاخره بعد از اوکراین، لهستان روی نقشه است! قدیروف در تلگرام گفت: من شخصاً چنین قصدی را پنهان نمی کنم. من شخصاً چنین قصدی دارم و بارها اعلام کرده ام که مبارزه با شیطان پرستی باید در سراسر اروپا و قبل از هر چیز در قلمرو لهستان ادامه یابد.

قدیروف روز سه‌شنبه هشدار داد که زمان آن فرا رسیده است که غرب در برابر روسیه به زانو درآید و پیش‌بینی کرد که عملیات موسوم به “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین تا پایان سال 2023 به پایان خواهد رسید.

رمضان قدیروف، یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تهدیدات حمله به لهستان را پس از اوکراین آغاز کرده است.

به گفته بلاشاک، اواخر این هفته، گروهی از سربازان تیپ موشکی دفاع هوایی ورشو 3 نیز برای آموزش به ایالات متحده خواهند رفت. ایالات متحده، به نوبه خود، رهبری گروه نبرد با حضور پیشرو در لهستان را بر عهده دارد و یک تیم رزمی تیپ زرهی چرخشی را با تقریباً 10000 سرباز مستقر در لهستان در آنجا مستقر می کند.

مشخص نیست که جنگ واقعاً تا پایان سال تمام شود. بر اساس بولتن جدید اطلاعات ارتش اوکراین، روسیه در حال آماده شدن برای بسیج 300 تا 500 هزار سرباز برای حمله جدید در اوکراین است. مقامات ایالات متحده هشدار داده اند که روسیه نیز احتمالاً خود را برای یک حمله جدید آماده می کند.