پیش از سخنرانی وضعیت اتحادیه، موافقت بایدن تنها 41 درصد است – رویترز/ایپسوس

نوشته جیسون لنگ

انتظار می‌رود بایدن ۸۰ ساله در هفته‌های آینده نامزدی دیگری را برای کاخ سفید آغاز کند و سخنرانی او در روز سه‌شنبه احتمالاً بر زیرساخت‌های عظیم و قوانین تورمی که در دو سال اول ریاست‌جمهوری خود امضا کرد، تاکید خواهد کرد.

واشنگتن (رویترز) – میزان محبوبیت عمومی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، 41 درصد – نزدیک به پایین ترین سطح دوره ریاست جمهوری او – در حالی که او برای یک سخنرانی بزرگ در روز سه شنبه آماده می شود که انتظار می رود به عنوان طرحی برای مناقصه انتخاب مجدد در سال 2024 باشد. نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان داد.

تاییدیه شغلی 41 درصدی بایدن نسبت به 40 درصدی که سه هفته قبل ثبت شده بود، اساساً بدون تغییر است. نظرسنجی رویترز/ایپسوس در هر صورت دارای حاشیه خطای سه درصدی است.

(گزارش توسط جیسون لانگ؛ ویرایش توسط اندی سالیوان و روزالبا اوبراین)



منبع

بایدن در دوران ریاست جمهوری که با تورم فزاینده و بحران بهداشت جهانی مداوم همراه بود، سال 2023 را با نتایج قوی غیرمنتظره انتخابات میان دوره ای برای دموکرات ها و نشانه هایی مبنی بر کاهش افزایش قیمت مصرف کننده آغاز کرد.

بایدن و جمهوری خواهان بر سر محدودیت بدهی 31.4 تریلیون دلاری با هم اختلاف دارند. عدم افزایش آن می تواند منجر به فاجعه بازار مالی و رکود شود.

رای دهندگان تقریباً به طور مساوی بین دو حزب در مورد اقتصاد و سیاست خارجی ایالات متحده تقسیم شده بودند، در حالی که دموکرات ها از مزیت کوچکی در مسائل مربوط به اشتغال برخوردار بودند.

نظرسنجی ملی سه روزه که روز یکشنبه پایان یافت، همچنین نشان داد که 65 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد – در مقایسه با 58 درصد در سال گذشته.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس، که در سرتاسر ایالات متحده انجام شد، با استفاده از یک نمونه نماینده ملی، پاسخ‌های 1029 بزرگسال را جمع‌آوری کرد.

اما نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان داد که بسیاری از آمریکایی ها از بدهی های کلان واشنگتن ناراحت هستند. حدود 55 درصد گفتند که مخالف افزایش سقف بدهی هستند، از جمله 32 درصد از دموکرات ها و 78 درصد از جمهوری خواهان.

این یک نامحبوبیت است که به طور قابل توجهی پایدار است و در ماه می و ژوئن 2022 به 36 درصد کاهش یافته است، اما در بیشتر سال گذشته نزدیک به 40 درصد باقی مانده است.

کاخ سفید گفت، بایدن همچنین از کنگره آمریکا خواهد خواست که بر پیشرفت تحقیقات سرطان، گسترش خدمات بهداشت روانی و شکست دادن “اپیدمی مواد افیونی و اوردوز” تمرکز کند.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان از ماه گذشته بر مجلس نمایندگان ایالات متحده کنترل دارند، انتظار می رود بایدن همچنین از آنها بخواهد که افزایش ضروری در استقراض فدرال را در ماه های آینده به منظور کاهش هزینه ها متوقف نکنند.

در دهه‌های گذشته، روسای جمهور تنها گهگاه دوره‌های طولانی‌تری را با تأیید بایدن پشت سر گذاشتند، اگرچه دونالد ترامپ بیشتر دوره ریاست‌جمهوری 2017-2021 خود را با سطوح تأیید مشابه سپری کرد و در مقاطعی حتی پایین‌تر رفت و در دسامبر 2017 به 33 درصد رسید.

علیرغم عدم محبوبیت بایدن، این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی ها دموکرات ها را بر جمهوری خواهان در طیفی از مسائل ترجیح می دهند. در مورد سیاست مراقبت های بهداشتی، 37 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دموکرات ها رویکرد بهتری دارند، در مقایسه با 18 درصد که جمهوری خواهان را انتخاب کردند. مردم دموکرات ها را با 42 درصد به 16 درصد در مورد حقوق زنان و 34 درصد به 23 درصد در مورد خشونت با اسلحه و کنترل اسلحه انتخاب کردند.

اما او همچنین به دلیل تحقیقات در مورد اسناد طبقه بندی شده که در خانه اش در ماه های اخیر پیدا شد، پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده در زمان خروج از کاخ سفید در سال 2021 محکوم کرد، با انتقادات جدیدی روبرو شده است.