تیراندازی در هدف نبراسکا شکاف های موجود در قوانین اسلحه را برجسته می کند

گزارش حادثه شهرستان سارپی گفت که مجریان قانون او را در کانزاس پیدا کردند، جایی که او در یک ایالتی در منطقه Emporia دراز کشیده بود و به افسران گفته بود که می‌خواهد “یک نیمه زیر گرفته شود.”

مشکلات فقط تشدید شد. در ژوئن 2022، مادربزرگ جونز ناپدید شدن او را گزارش کرد و گفت که او ماه ها قبل از مصرف داروهای اسکیزوفرنی خود را متوقف کرده است. کارفرمای او، یک شرکت درب گاراژ، گفت که او دیگر سر کار حاضر نمی شود.

معاون در گزارش نوشت: «من هیچ دلیلی نداشتم که باور کنم یوسف نمی تواند سلاح گرم داشته باشد.»

در آگوست 2021، یک معاون فراخوانده شد زیرا درکسن نمی خواست اسلحه را به برادرزاده اش که به تازگی از بیمارستان روانی مرخص شده بود، پس بدهد. درکسن گفت که جونز پارانوئید بود، صداها را می شنید و از ترس اینکه یک کارتل او را تعقیب کند، به چندین ایالت سفر کرده بود.

___

نبراسکا در بین 19 ایالتی که قانون پرچم قرمز دارند نیست. همچنین به عنوان دستورات حفاظت از خطر شدید شناخته می‌شود، هدف آنها محدود کردن خرید اسلحه یا حذف موقت آنها از افرادی است که ممکن است به خود یا شخص دیگری آسیب برسانند.

اما جونز توانست به طور قانونی به خرید اسلحه گرم ادامه دهد و مجریان قانون نتوانستند کاری انجام دهند. یک بار یکی از معاونان یک تپانچه گلاک را به او پس داد، در حالی که بار دیگر یک کلانتری اسلحه او را مصادره کرد، اگرچه نگه داشتن آن باعث ایجاد سؤالاتی شد. ماه گذشته، جونز با استفاده از یک تفنگ AR-15 خریداری شده قانونی، در فروشگاه Omaha Target تیراندازی کرد. تیراندازی جونز به کسی اصابت نکرد، اما پلیس با شلیک گلوله مرد 32 ساله را کشت و خریداران از وحشت فرار کردند.

در جدول زمانی منتشر شده توسط پلیس هیچ اشاره ای به شلیک مستقیم جونز به سمت مشتریان یا کارگران نشده است. در عوض، او تفنگ سبک AR-15 خود را در هوا و به سمت اجسام بی‌جان از جمله خودبازبینی و خنک‌کننده نوشیدنی شلیک کرد. مقامات بیش از 20 بار به او دستور دادند که اسلحه را بیاندازد و بعد از اینکه جونز گفت “من تو را خواهم کشت!” او یک بار گلوله خورد

اما جونز به معاون گفت که دارو مصرف می کند، احساس خوبی دارد و قصد ندارد به کسی صدمه بزند. اسلحه تمیز بود، و تنها محکومیت جونز برای یک DUI پس از برخورد او با وسیله نقلیه دیگری در راه بازگشت به خانه از یک بار سال‌ها قبل بود.

«بر اساس قانون، برخی می گویند که شاید گرفتن سلاح او نقض حقوق متمم دوم قانون اساسی او است. اما ما همیشه از جانب احتیاط اشتباه کرده‌ایم.» دیویس گفت که شرایط مربوط به برداشتن اسلحه بسیار نگران‌کننده‌تر از زمانی بود که یک معاون اسلحه گرم را پس داد.

عموی او گفت: اخیراً، جونز با اف بی آی تماس گرفته بود تا از نوعی آزار و اذیت گزارش دهد. آژانس گفت که نمی تواند در مورد تماس های خاصی صحبت کند.

درکسن گفت یکی از اولین کارهایی که جونز پس از بازگشت از کانزاس انجام داد این بود که به فروشگاه Cabela رفت و یک تفنگ ساچمه ای خرید. خانواده آن اسلحه را گرفتند، همانطور که دیگران داشتند. اهرم درکسن این بود که او مالک دوبلکسی بود که جونز با مادربزرگش در آن اقامت داشت.

مادربزرگ او که آنقدر ترسیده بود که مخفی شده بود، به نمایندگان گفت که نوه‌اش «چند روز خوب خواهد شد» اما پس از آن که او نوشیدن و استفاده از مسکن گیاهی غیرقابل تنظیم کراتوم را از سر گرفت، «وضعیت بدی خواهد داشت». و احتمالا داروهای دیگر

اما آنها تصمیم گرفتند که این کار را دنبال نکنند زیرا توانستند مجریان قانون را متقاعد کنند که مداخله کنند و جونز را به بیمارستان روانی منتقل کنند.

اما جان هام، سخنگوی دفتر الکل، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره را به عنوان “میزان بسیار بالا” توصیف می کند. برای اینکه نام شخصی برای درج در سیستم ملی بررسی سوابق جنایی فوری به FBI ارائه شود، آنها باید در جلسه دادرسی شرکت کنند که در آن تشخیص داده شود به دلیل بیماری روانی قادر به مراقبت از تجارت شخصی خود نیستند.

اوماها، نب (AP) – جوزف جونز در سه سال آخر زندگی خود بارها به دلیل اسکیزوفرنی و توهماتش مبنی بر اینکه یک کارتل مواد مخدر به دنبال او هستند، بارها به بیمارستان های روانی فرستاده شد. مرد نبراسکا یک بار در بزرگراهی در کانزاس دراز کشید زیرا می خواست توسط یک کامیون زیر گرفته شود، اما ماموران در حالی که او از جلوی وسایل نقلیه می دوید با او برخورد کردند. بارها و بارها خانواده و پلیس اسلحه هایش را از او گرفتند.

یکی دو سال پیش، خانواده جونز آنقدر مستاصل بودند که به فکر انجام این روند افتادند. آنها با برخی از مراحل دادگاه آشنا هستند زیرا مادر جونز نیز مبتلا به اسکیزوفرنی است، عملکرد ضعیفی دارد و باید به یک خانه گروهی متعهد می شد.

یک قانون پرچم قرمز برای نبراسکا در سال جاری پیشنهاد شده است، اما هنوز استماع قانونی دریافت نکرده است.

قانون فدرال از سال 1968 برخی از بیماران روانی را از خرید اسلحه منع کرده است، از جمله آنهایی که خطری برای خود یا دیگران تلقی می شوند و به طور غیرارادی مرتکب شده اند یا به دلیل جنون یا عدم صلاحیت محاکمه بی گناه شناخته شده اند.

کریس براون، رئیس مرکز برادی برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، گفت: «این نوعی نمونه است که فریاد می‌زند دستور حفاظت از خطر شدید را صادر می‌کند. واقعاً قلبم را می‌شکند که این اتفاق در اینجا رخ نداد.»

طبق گزارشی از کلانتر شهرستان سارپی، در نوامبر 2021، خانواده گزارش دادند که جونز مادربزرگش را تهدید می‌کرد و از عمویش می‌خواست اسلحه‌ای را که عمویش ذخیره کرده بود ببرد تا بتواند خودش را بکشد.

در آن زمان درکسن از نمایندگان خواست که اسلحه دستی را در امان نگه دارند. جف دیویس، کلانتر شهرستان سارپی، گفت که اداره او هرگز اسلحه را پس نداد، اگرچه جونز بارها آن را درخواست کرد.

هالینگزورث از میشن، کانزاس گزارش داد. لیندسی وایتهرست در واشنگتن دی سی و برنارد کاندون در نیویورک به این گزارش کمک کردند.



منبع

این اپیزود نشان می‌دهد که چگونه قوانین اسلحه نمی‌توانند سلاح گرم را از دست افراد بسیار آشفته دور نگه دارند، علی‌رغم تلاش‌های ملی برای تصویب قوانین پرچم قرمز در سال‌های اخیر.

نمایندگان به جونز دستبند زدند و او را برای ارزیابی به بیمارستان بردند. درکسن گفت که خانواده فکر می کردند که بستری شدن در بیمارستان همان تأثیری را خواهد داشت که گذراندن یک جلسه رسمی دادرسی خواهد داشت. بانی مور، معاون کل دادستان شهرستان سارپی، گفت که پزشکان می توانند روند استماع را آغاز کنند، اما هیچ سابقه ای وجود ندارد که انجام داده باشد.

کارشناسان بهداشت روان می گویند اکثر افراد مبتلا به بیماری روانی خشونت آمیز نیستند و احتمال اینکه قربانی جرایم خشونت آمیز شوند بسیار بیشتر است. دسترسی به سلاح گرم بخش بزرگی از مشکل است.

لری درکسن جونیور، عموی جونز، گفت: «برای اینکه به او اجازه داده شود اسلحه بخرد، هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. “فقط اجتناب ناپذیر بود که اتفاقی بیفتد.”

پلیس نگفته است که چرا جونز با 13 خشاب تفنگ پر شده وارد تارگت شد و چندین گلوله شلیک کرد. درکسن گفت که او معتقد است برادرزاده اش نمی خواست تیراندازی دسته جمعی انجام دهد، بلکه می خواست پلیس او را بکشد. او گفت که برادرزاده‌اش توهماتی داشت که اگر خودش را نکشد، کارتل به خانواده‌اش آسیب می‌زند.

قانون آن را به‌عنوان یک نقص روانی توصیف می‌کند.» هر ایالت فرآیند متفاوتی دارد، اما تعهدات غیرارادی سه روزه‌ای که خانواده جونز و سوابق اجرای قانون شرح داده‌اند، باعث چنین جلسه‌ای نشد.

درکسن گفت: “ما واقعا برای افرادی که در تارگت آسیب دیدند و حتی برای افسر مجری قانون که مجبور شد آن شلیک را بزند احساس بدی داریم.” ما می دانیم که آنها کاری را که باید انجام می دادند انجام می دادند. بتواند به آنجا برسد.»