متحدان ترامپ می خواهند که بایدن به دلیل فروش ذخایر نفت به چین مورد بازجویی قرار گیرد، حتی اگر ترامپ در سال 2017 همین کار را انجام داد.

سوفیا کای از شرکت Axios برای اولین بار گزارش داد که در اولین سال ریاست جمهوری ترامپ، وزارت انرژی 550000 بشکه از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده – یا SPR – به پتروچاینا، یک غول انرژی دولتی و بزرگترین تولیدکننده نفت چین فروخت.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و متحدانش دولت بایدن را به دلیل فروش نفت به چین مورد انتقاد قرار می دهند، گزارش ها نشان می دهد که ترامپ در سال 2017 در حالی که در کاخ سفید بود همین کار را انجام داد.

کاخ سفید و نماینده هانتر بایدن بلافاصله به درخواست های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

خشم نسبت به بایدن تا حدودی ناشی از پسرش، هانتر بایدن است که قبلاً از طریق شرکت صندوق سرمایه گذاری BHR Partners با سینوپک چین ارتباط داشت.

سپس رئیس جمهور دونالد ترامپ در 29 ژوئن 2019 با رئیس جمهور چین شی جین پینگ در اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا ژاپن عکس می گیرد.AP Photo/Susan Walsh, File

  • سناتورهای تد کروز از تگزاس و جان کندی از لوئیزیانا نیز در این ماه قانونی را معرفی کردند که از فروش نفت آمریکا به چین یا دیگر دشمنان و رقبای آمریکا جلوگیری می کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

سوابق نشان می دهد که دولت ترامپ در آن سال 550 هزار بشکه نفت خام به پتروچاینا فروخته است.

مک‌نالی گفت: «اینکه یک پالایشگاه آن را در لوئیزیانا یا مدیترانه یا دریای چین شرقی به بنزین تبدیل کند، مهم نیست، زیرا نفت در سراسر جهان کاهش می‌یابد و همه اینها یک بازار بزرگ و یک قیمت بزرگ است».

ترامپ و متحدانش دولت بایدن را به خاطر فروش نفت به چین مورد انتقاد قرار می دهند.

  • در 13 ژوئیه، جاش هاولی، سناتور میسوری خواستار تحقیق درباره فروش نفت دولت بایدن شد. در بیانیه وی آمده است: «به طور انتقادی، مردم آمریکا مستحق پاسخ به این موضوع هستند که چگونه وزارت نفت ارسال نفت از SPR به چین را توجیه کرده است.

    رابرت مک‌نالی، مشاور ارشد جرج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور انرژی بین‌المللی، به آکسیوس گفت که فروش نفت ترامپ و بایدن به چین «هیچ برگر» است.

    مشخص نیست که آیا هانتر بایدن همچنان با سینوپک درگیر است یا خیر. سخنگوی او در نوامبر به نیویورک تایمز گفت که او دیگر هیچ علاقه مالی به شرکای BHR ندارد، اگرچه واشنگتن اگزمینر بعداً ادعا کرد که سوابقی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد بایدن جوان هنوز هم سهام اقلیت این شرکت را دارد.

    بیانیه مطبوعاتی وزارت انرژی همچنین تأیید می کند که پتروچاینا یکی از خریداران نفت آمریکا در سال 2017 بوده است.

    گزارش‌های رویترز و اس اند پی گلوبال نشان می‌دهد که معامله در سال 2017 به قیمت 28.8 میلیون دلار به قیمت 52.30 دلار در هر بشکه انجام شد.

    در 11 جولای، دولت بایدن اعلام کرد که 950000 بشکه به یونیپک، یکی از شرکت های تابعه شرکت دولتی نفت و گاز چین، سینوپک فروخته است. وزارت انرژی گفت که این بخشی از یک استراتژی گسترده تر است که از ذخایر ایالات متحده برای مقابله با کمبود جهانی نفت خام ناشی از پیامدهای اقتصادی جنگ اوکراین استفاده می کند.

    کروز نوشت: «این بی‌ملاحظه و غیرقابل توضیح است که پرزیدنت بایدن اجازه دهد نفت از ذخایر استراتژیک نفت به چین صادر شود».

    رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند توافق بایدن «رسوایی شایسته بررسی است»، گفت که فکر می‌کند «مطمئناً عجیب» است که نفت به چین برسد.

    ترامپ در اوایل این ماه به Breitbart گفت که «غیرقابل تصور» است که چین «میلیون‌ها بشکه نفت از ما دریافت می‌کند و ما کسانی هستیم که کمبود داریم».

    با این حال، بسیاری از انتقادهای جمهوری خواهان از توافق بایدن بر نفت ارسالی به چین متمرکز شده است.

    در این عکس فایل 29 ژوئن 2019، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در حین دیدار در حاشیه اجلاس G-20 در اوزاکا، در غرب ژاپن، عکس می گیرد.

    با این حال، گزارش ها نشان می دهد که ترامپ در سال 2017 در زمانی که رئیس جمهور بود، همین کار را انجام داد.

  • مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق نیز توییت کرد که فروش “یک خشم” بود.