دن کاکس با حمایت ترامپ برنده انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه مریلند شد

دن کاکس، قانونگذار ایالت مریلند که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای فرمانداری است، در 30 ژوئن در آناپولیس، Md. با خبرنگاران صحبت می کند. (برایان ویت / آسوشیتدپرس)

در یکی دیگر از رقابت‌های برتر روز سه‌شنبه، سناتور دموکرات، کریس ون هولن، تنها چند ماه پس از تحمل یک سکته مغزی جزئی، یک چالش اولیه را شکست داد. او برای دومین بار در نوامبر به پیروزی می رسد.

دن کاکس، قانونگذار ایالتی راست افراطی مورد تایید رئیس جمهور سابق ترامپ، روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای فرمانداری مریلند پیروز شد و رقیب میانه رو تحت حمایت لری هوگان، فرماندار مستعفی را شکست داد.

انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به‌عنوان نبردی نیابتی بین ترامپ و هوگان تلقی می‌شد که دیدگاه‌های بسیار متفاوتی از آینده حزب ارائه می‌کردند، زیرا در حال بررسی کمپین‌های ۲۰۲۴ برای کاخ سفید بودند. هوگان، یکی از برجسته‌ترین منتقدان جمهوری‌خواه ترامپ، از حزب خواست تا از سیاست تفرقه‌انگیز رئیس‌جمهور سابق خارج شود، در حالی که ترامپ از زمان خروج از قدرت بیشتر وقت خود را صرف برداشتن نامزدهایی کرده است که دروغ‌های انتخاباتی او را پذیرفته‌اند.

کاکس گفته است که پیروزی پرزیدنت بایدن نباید تأیید می‌شد، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق را «خائن» نامید و تلاش ناموفقی برای استیضاح هوگان به خاطر سیاست‌های همه‌گیرش داشت.

کاکس با برنده انتخابات مقدماتی دموکرات ها در انتخابات عمومی نوامبر روبرو خواهد شد. نامزدهای اصلی دموکرات ها عبارتند از وزیر کار سابق ایالات متحده و رئیس حزب دموکرات تام پرز، نویسنده وس مور و بازرس ایالتی پیتر فرانچات.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

علیرغم اینکه یک پیروزی برای ترامپ بود، پیروزی کاکس بر کلی شولز، یکی از اعضای سابق کابینه هوگان، می تواند ضربه ای به شانس جمهوری خواهان برای حفظ کرسی در ماه نوامبر باشد. هوگان که از نامزدی برای سومین دوره متوالی منع شده بود، یک فرماندار نادر دو دوره جمهوری خواه در ایالتی به شدت دموکرات بود و شولز را به عنوان جانشین سبک رهبری دو حزبی خود تأیید کرد.

رای دهندگان همچنین در حال انتخاب نامزدها برای یک صندلی آزاد در هیئت هشت نفره کنگره ایالت بودند و دختر دادستان کل سابق ایالت برای شغل قدیمی پدرش رقابت می کرد.

دل. دن کاکس، قانونگذار ایالت مریلند که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای فرمانداری مریلند است، در آناپولیس، Md.، پنجشنبه، 30 ژوئن 2022 با خبرنگاران صحبت می کند. (AP Photo/Brian Witte)

مایکل کونزلمن، نویسنده آسوشیتدپرس در سیلور اسپرینگ، دکتر، در این گزارش مشارکت داشت.

در مجموع ده نامزد به دنبال نامزدی دموکرات ها برای فرمانداری هستند. پرز از حمایت اتحادیه های کارگری برخوردار است، در حالی که مور، مدیر اجرایی سابق گروه ضد فقر بنیاد رابین هود، توسط اتحادیه معلمان ایالت و رهبران ارشد قانونگذاری، آدرین جونز، رئیس مجلس نمایندگان و بیل فرگوسن، رئیس مجلس سنا، تأیید شده است. فرانشو، که به راحتی در چهار مسابقه برنده شد تا جمع‌آوری مالیات ایالتی باشد، نام قابل توجهی را برای انتخابات اولیه به ارمغان می‌آورد.

دموکرات‌ها نیز کاکس را رقیب آسان‌تری در انتخابات عمومی می‌دانستند، زیرا کمیته ملی دموکرات بیش از یک میلیون دلار برای تبلیغی که برای تقویت او در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان هزینه می‌کرد، هزینه می‌کرد.