با ادامه جنگ روسیه نگرانی‌های اختلاس اوکراین دوباره ظاهر می‌شود

مقامات آمریکایی روز جمعه به اسپارتز یک جلسه توجیهی محرمانه دو ساعته دادند تا به نگرانی‌های او رسیدگی کنند و او را تشویق کنند که انتقادات عمومی خود را محدود کند. او پس از آن از گفتگو در مورد جلسه توجیهی خودداری کرد اما به آسوشیتدپرس گفت که “گفتگو و مشورت سالم برای کنگره خوب است.”

ایگور نوویکوف، مشاور سابق زلنسکی ساکن کیف، بسیاری از ادعاهای اسپارتز را ترکیبی از “شنیده ها و افسانه ها و افسانه های شهری” خواند. اتهامات به ویژه علیه یرماک سال هاست که به تعامل او با متحدان ترامپ که به دنبال اطلاعات تحقیرآمیز علیه هانتر پسر بایدن بودند، منتشر شده است.

سفارت آمریکا در کیف در ماه اکتبر اعلام کرد: «اتحادیه اروپا و ایالات متحده به شدت از تأخیرهای غیرقابل توجیه و غیرقابل توجیه در انتخاب رئیس دادستانی تخصصی مبارزه با فساد، نهادی حیاتی در مبارزه با فساد در سطوح عالی، ناامید هستند». 9.

پرایس گفت: «مسکو مدتهاست که به دنبال براندازی و بی ثبات کردن دولت اوکراین بوده است. از زمانی که اوکراین راه دموکراسی و جهت گیری غربی را انتخاب کرد، این چیزی بوده که مسکو به دنبال آن بوده است.

کرو گفت: “هیچ جنگی در تاریخ جهان وجود ندارد که از فساد و افرادی که سعی در سوء استفاده از آن دارند مصون باشد.” اگر نگرانی‌هایی وجود داشته باشد، به آنها رسیدگی می‌کنیم.»

پرایس از اظهار نظر بیشتر در مورد دلایل زلنسکی برای اخراج یا پرداختن به جزئیات خودداری کرد، اما گفت شکی وجود ندارد که روسیه در تلاش برای مداخله در اوکراین بوده است.

در همه روابطمان، و از جمله در این رابطه، ما روی شخصیت ها سرمایه گذاری نمی کنیم. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما در مؤسسات سرمایه گذاری می کنیم و البته رئیس جمهور زلنسکی با منطق خود برای ایجاد این تغییرات پرسنل صحبت کرده است.

نوویکوف گفت: «با توجه به اینکه ما در وضعیت جنگی هستیم، باید به رئیس جمهور زلنسکی و تیمش شک و تردید را بدهیم.» تا زمانی که در این جنگ پیروز نشویم، باید به رئیس‌جمهوری که ماند و با مردم جنگید اعتماد کرد.»



منبع

اما در هفته‌های اخیر، اسپارتز زلنسکی را به «سیاست بازی» متهم کرده و مدعی شده است که دستیار ارشد او آندری یرماک در دفاع اوکراین در برابر روسیه خرابکاری کرده است.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، دولت و قانونگذاران برجسته از انتقاد عمومی از اوکراین اجتناب کردند. با وجود نگرانی های اولیه در مورد نفوذ روسیه به دولت اوکراین و نگرانی های موجود در مورد فساد، ایالات متحده تسلیحات و اطلاعاتی را که به اوکراین ارائه می کند، افزایش داده است.

مقامات اوکراینی پاسخ دادند. بیانیه وزارت خارجه اوکراین اسپارتز را به گسترش «تبلیغات روسی» متهم کرد و به او هشدار داد که «از تلاش برای کسب سرمایه سیاسی اضافی بر اساس گمانه زنی های بی اساس دست بردارد».

او گفت: “ما اینجا نیستیم تا مردم را راضی کنیم. خوب است که با هم مشورت کنیم.”

واشنگتن (AP) – اخراج مقامات ارشد توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، موضوعی را که دولت بایدن از زمان آغاز جنگ با روسیه تا حد زیادی نادیده گرفته است، روشن می کند: تاریخ اوکراین با فساد گسترده و حکومت متزلزل.

او در این مصاحبه گفت: «این موضوع باید هر چه زودتر حل شود. این یک مشکل بزرگ برای غرب است، بنابراین من فکر می کنم رئیس جمهور شما باید به زودی به این موضوع رسیدگی کند.»

اما اخراج دادستان ارشد، رئیس اطلاعات و سایر مقامات ارشد توسط زلنسکی در آخر هفته دوباره این نگرانی ها را برانگیخت و ممکن است ناخواسته به اتهامات فساد در سطح بالا در کیف که توسط یکی از قانونگذاران آمریکایی صراحتا مطرح شده است توجه تازه ای داشته باشد.

این یک موضوع حساس برای دولت بایدن است. با کمک میلیاردها دلاری که به اوکراین سرازیر می شود، کاخ سفید همچنان به حمایت از دولت زلنسکی برای عموم مردم آمریکا که به طور فزاینده ای بر روی مسائل داخلی مانند قیمت بالای بنزین و تورم متمرکز شده اند، مطرح می کند. حامیان سرشناس اوکراین در هر دو حزب همچنین می خواهند از واکنشی که می تواند تصویب بسته های کمکی آینده را دشوارتر کند، اجتناب کنند.

مقامات آمریکایی به سرعت می گویند که زلنسکی به خوبی از حق خود برخوردار است که هر کسی را که می خواهد در پست های ارشد منصوب کند، از جمله دادستان کل، و هر کسی را که به نظر او با روسیه همکاری می کند، برکنار کند.

او همچنین بارها از اوکراین خواسته است که دادستان مبارزه با فساد را معرفی کند و یرماک را مسئول این تاخیر دانست.

این موضوعات که قدمت آن به دهه‌ها قبل برمی‌گردد و بخش ناچیزی از اولین استیضاح رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ نبود، تا حد زیادی در آستانه تهاجم روسیه و در ماه‌های اول درگیری با آمریکا و آمریکا به عقب رانده شد. شرکای آن برای دفاع از اوکراین متحد شدند.

ساعاتی بعد، اسپارتز مصاحبه ای به زبان اوکراینی در یوتیوب انجام داد که در آن او دوباره خواستار انتصاب یک دادستان مستقل شد.

با این حال، حتی در حالی که پاییز گذشته نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین تجمع می‌کردند، دولت بایدن زلنسکی را تحت فشار قرار داد تا اقدامات بیشتری برای مقابله با فساد انجام دهد – درخواستی همیشگی ایالات متحده که به روزهای اولیه استقلال اوکراین برمی‌گردد.

ما از کمیسیون گزینش می خواهیم که بدون تاخیر بیشتر کار خود را از سر بگیرد. ناتوانی در پیشبرد روند انتخاب، کار آژانس های مبارزه با فساد را که توسط اوکراین و شرکای بین المللی آن تأسیس شده اند، تضعیف می کند.” نشان می دهد که انتصاب به زودی اتفاق می افتد، برکناری دادستان کل می تواند موضوع را پیچیده کند.

یک نماینده اوکراینی الاصل کنگره که در اوایل جنگ به شهرت رسید، اخیراً این سکوت غیررسمی را شکست.

نماینده جیسون کرو، نماینده دموکرات کلرادو که در کمیته های خدمات مسلح و اطلاعات مجلس نمایندگان حضور دارد، گفت که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاها مبنی بر تلاش حلقه داخلی زلنسکی برای کمک به روسیه ندیده است. او گفت اما با ادامه جنگ، بخشی از استراتژی بلندمدت آمریکا در اوکراین باید شامل رسیدگی به اتلاف و سوء مدیریت منابع باشد.

با این حال، در ماه اکتبر و سپس دوباره در دسامبر 2021، در حالی که ایالات متحده و دیگران درباره احتمال افزایش تهاجم روسیه هشدار می‌دادند، دولت بایدن از دولت زلنسکی به دلیل انفعال در قبال فسادی که ربطی به روسیه داشت یا هیچ ارتباطی نداشت، خواستار شد.

دولت بایدن در حالی که به ارائه ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و مالی مستقیم به اوکراین ادامه می‌دهد و متحدانش را به انجام همین کار تشویق می‌کند، اکنون بار دیگر با نگرانی‌های دیرینه درباره مناسب بودن اوکراین به عنوان دریافت‌کننده کمک‌های عظیم دست‌وپنجه نرم می‌کند. تزریق کمک های آمریکا

نماینده ویکتوریا اسپارتز، نماینده دوره اول جمهوری خواه از ایندیانا، از زمان آغاز جنگ، نیم دوجین بازدید از اوکراین داشته است. و او در ماه مه به کاخ سفید دعوت شد و حتی پس از اینکه او با عصبانیت از بایدن به خاطر کمک نکردن بیشتر به او انتقاد کرد، قلمی را دریافت کرد که توسط رئیس جمهور جو بایدن برای امضای بسته کمکی به اوکراین استفاده شد.